ohmohm Skrevet Desember 17, 2010 Skrevet Desember 17, 2010 Kjører en 523i, den gule varseltrekanten står på hele tiden, jeg trodde denne kom på også hvis noe var galt, men eneste som trengs å skiftes på min bil nå er veivsensoren. Men irriterende at jeg spinner hele tiden, spesielt nå på vinteren. Noen som vet hva jeg kan gjøre for at antispinnen skal fungere igjen? Har det noe å si med ABS sensorene bak ?
Tom K Skrevet Desember 17, 2010 Skrevet Desember 17, 2010 Regner med at abs sensoren styrer asc ja, den registrerer jo hvis det ene hjulet går fortere rundt enn det andre
LK Skrevet Desember 17, 2010 Skrevet Desember 17, 2010 Hvis du har feil på en av abssensorene fungerer ikke antispinn nei.
ohmohm Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Skrevet Desember 17, 2010 Takk takk, da får jeg vel bare bestille Abs sensorer da, byttet 2 stk for noen mnd siden.. 1 framme og 1 bak.. Men trodde da det skulle lyse "ABS" i dashbordet som det gjorde tidligere da jeg måtte skifte.. :S
Ballder Skrevet Desember 18, 2010 Skrevet Desember 18, 2010 Jammen funker ABS?? Du svarer liksom ikke helt på spørsmålen som stilles, så da kan det kan fort bli myyyyye snakk og lite action. Føler også at jeg synes det høres snodig ut at du føler det problematisk og kjøre uten antispinn.. Dårlig dekk kanskje?? Jeg mener.. Den er liksom ikke helt vill og utemmet den motoren du har under panseret liksom, men ser at det kan være irriterende at den ikke funker, da den allerede er der. Prøv og holde antispinn knappen inne en god stund, bare sånn for og se hva som skjer da. Skjer nok ikke stort, men det elektroniske på BMW overrasker meg aldri mer. Det er rett og slett skuffende dårlig moduler ute og går på eldre bmw, og da særlig e39/36/ og ikke overraskende nok, så ser det ut til at e46 kommer hakk i hæl..
moen92 Skrevet Desember 18, 2010 Skrevet Desember 18, 2010 Jeg hadde samme problem på min 520 E39, for meg var det vaieren til antispinn enheten som er festet på luftinntaket som hadde løsnet litt. Har også hørt at folk har plagdes med at vaieren har røket, og da vil du få disse problemene
roveen Skrevet Desember 18, 2010 Skrevet Desember 18, 2010 Jeg hadde samme problem på min 520 E39, for meg var det vaieren til antispinn enheten som er festet på luftinntaket som hadde løsnet litt. Har også hørt at folk har plagdes med at vaieren har røket, og da vil du få disse problemene Samme har skjedd med min, vaieren var røket. Sjekk denne før du gjør noe annet, den er billig i innkjøp å lett å bytte.
G-RACING Skrevet Desember 18, 2010 Skrevet Desember 18, 2010 Samme skjedde også min, men då var ABS lyset også tent. Skifta to ABS følera, og det var det som skulle til. Kjøpte dei på biltema for halv pris
ohmohm Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Skrevet Januar 12, 2011 Har abs følerene framme noe å si for antispinnen ? Byttet en abs føler bak, men antispinnen er fortsatt defekt
ohmohm Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Skrevet Januar 12, 2011 Jammen funker ABS??Du svarer liksom ikke helt på spørsmålen som stilles, så da kan det kan fort bli myyyyye snakk og lite action. Føler også at jeg synes det høres snodig ut at du føler det problematisk og kjøre uten antispinn.. Dårlig dekk kanskje?? Jeg mener.. Den er liksom ikke helt vill og utemmet den motoren du har under panseret liksom, men ser at det kan være irriterende at den ikke funker, da den allerede er der. Prøv og holde antispinn knappen inne en god stund, bare sånn for og se hva som skjer da. Skjer nok ikke stort, men det elektroniske på BMW overrasker meg aldri mer. Det er rett og slett skuffende dårlig moduler ute og går på eldre bmw, og da særlig e39/36/ og ikke overraskende nok, så ser det ut til at e46 kommer hakk i hæl.. ABS fungerer. Men antispinnen lyser i dashbordet. Av og til kommer ABS-lyset på , da slutter ABSn å fungere. Jeg har hørt at abs-følerene bak har noe med antispinnen å gjøre, men har abs-følerene framme noe med antispinnen å gjøre? Har gode dekk, men at antispinnen ikke fungerer er ikke noe kjekt. Spinner i ett banka kjør, men dette fordi jeg har oppoverBakker overalt..
KalMar Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Hvordan skal ABS enheten vite at du spinner, vis den bare skal "føle" på bak hjulene. så den føler på hvor fort bakhjulene går i forhold til fram hjulene. Og vis abs lyset kommer av og på så er det noe galt, kansje det er en føler eller abs enheten som er dårlig. (kan være mer) Men har du sett på varieren til antispinn spjelet? skal stå på innsuget et sted.
Ballder Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Hvordan skal ABS enheten vite at du spinner, vis den bare skal "føle" på bak hjulene. så den føler på hvor fort bakhjulene går i forhold til fram hjulene.Og vis abs lyset kommer av og på så er det noe galt, kansje det er en føler eller abs enheten som er dårlig. (kan være mer) Men har du sett på varieren til antispinn spjelet? skal stå på innsuget et sted. +1 Legg også merke til om speedo slutter og funke når abs kutter ut. Skjer det, så bør det indikere at venstre sensor bak er deffekt.
BMW-vet Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Jeg hadde samme problemet med min E39. Antispinnlampa lyste, men ABS fungerte, driit kjipt med 500nm å vinterføre. Denne feilen kom når det snødde mye for en ukes tid siden, jeg kjørte bilen inn på jobb et par timer, til snøen smeltet under bilen, å da var problemet over. I følge verksted kunne ikke feil med antispinn komme om ABS fungerer men gjorde det hos meg. De snakket også om en vaier, men er elektronisk pedal på min. Å da kunne det ikke være det heller. Misstenker knappen til å slå av for å fjuske litt. Diagnose viste ingenting.....
KalMar Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Jeg hadde samme problemet med min E39.Antispinnlampa lyste, men ABS fungerte, driit kjipt med 500nm å vinterføre. Denne feilen kom når det snødde mye for en ukes tid siden, jeg kjørte bilen inn på jobb et par timer, til snøen smeltet under bilen, å da var problemet over. I følge verksted kunne ikke feil med antispinn komme om ABS fungerer men gjorde det hos meg. De snakket også om en vaier, men er elektronisk pedal på min. Å da kunne det ikke være det heller. Misstenker knappen til å slå av for å fjuske litt. Diagnose viste ingenting..... Er en motor i motor rommet som styrer et seperat spjeld til antispinn greia. Så du kan ha flatt stål selv om du har elektrisk eller mekanisk gass pedal. Men antispinn spjelde må jo strupe motoren slik at du ikke kan spinne videre. Med andre ord 2 spjeld et til deg og et til antispinn enheten. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå