Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Da har jeg begynt litt på bilen igjen,har bestilt nye bakskjermer som jeg regner med

jeg får til uka,så da blir det litt sveising framover.. Men jeg mangler en forsterkning inne i kanalen. Jeg har fått tak i venstre siden men den høyre har gått ut. Delenummeret er

411418456654 og sån ser den ut. Noen som har?

bil001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig et stikk i magen kjente jeg... Jeg trenger også den høyre. Og akkurat nå så husker jeg ikke om jeg bestilte den eller ikke. Og på den tiden var den å få tak i fra Tyskland... Damn!!!

Det var dumt..,var liksom deg jeg hadde håpet kunne ha noe liggende. jeg har foresten to venstre, så da har jeg en til overs hvis noen trenger.

Var oppe på den lokale Bmw sjappa i dag og hentet to gobiter som ikke hadde gått ut heldigvis..

elg006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått tatt noen timer i garasjen igjen.. Fikk sveiset inn vindusramma i dag er bare litt sliping og grunning igjen. Så da for vi håpe ruta og panseret passer fortsatt [-o<

bilsep13005_zpsc1e693c5.jpg

bilsep13006_zps944f6d93.jpg

Begynte litt på den ene kanalen også. Begge kanalene var jo nye når jeg fikk bilen,men de var nærmest kasta på så det ut som, pluss at det var rust i innerkanalene som var fikset med Tec7 :evil: Det var også brukt uorginale kanaler så nå har jeg kjøpt nye fra BMW. Der er jo hull til terskellister ferdig boret,dreneringene er på plass,jekkfeste braketter er der pluss at forsterkningen som går inn på innsiden av bakskjermen følger med. Kjenner at det er en helt annen kvalitet bare ved å holde den i handa også..

bilsep13008_zps389bdc06.jpg

littavhvert014_zpsbec959e4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for 17-18 siden hadde jeg mitt første E21-prosjekt også. En svart 320 forgasser med defekt topp som jeg pillet i fillebiter, sveiste opp all rust og bygde om motoren fra b20 til b23. Total overhaling på motor, og fikk bilen opp å stå. Den fikk vel gjerne et ferdig-resultat som jeg ikke heeelt ville gått god for i dag ;)

840Loaded kjøpte faktisk den av meg våren 95, tror det var hans debut inn i BMW-verden (bort fra Opel-galskapen) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for 17-18 siden hadde jeg mitt første E21-prosjekt også. En svart 320 forgasser med defekt topp som jeg pillet i fillebiter, sveiste opp all rust og bygde om motoren fra b20 til b23. Total overhaling på motor, og fikk bilen opp å stå. Den fikk vel gjerne et ferdig-resultat som jeg ikke heeelt ville gått god for i dag ;)

840Loaded kjøpte faktisk den av meg våren 95, tror det var hans debut inn i BMW-verden (bort fra Opel-galskapen) ;)

Jeg hadde en svart 81mod 323I som jeg sveiset masse rust på også.. Ble hellakkering,7x15tom MIM felger,Kamei frontspoiler og masse stereo.. Ble jo forholdsvis pen men ikke akkurat noe pokalsanker... Min byttet eier noen ganger før den ble totalvrak,og sikkert noen kjempe fine spiker etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det noen timer i garasjen i dag også. Fikk gjort meg helt ferdig med ruteramma,så da kan jeg krysse den av lista. Deilig med alt som er helt ferdig liksom.. Så nå er jeg i gang med å reparere innerkanaler. Har desverre bare venstre side ny da innerkanalene har gått ut..Var bare flaks at den lokale BMW forhandleren hadde den venstre liggende på lager :o ,så blir litt lapping for å få begge sidene hele igjen..

Er vel litt kjedelig med all denne rust oppdateringen,men er nok en god stund igjen får jeg kan by på noe annet. Så hvis det er dekkstrekk og turbo`er på størrelse med 10liters bøtter du vil se,må du nok se på en annen tråd :lol:

Her er et bilde hvordan det ser ut nå.

rust001_zps92d37fe7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro om igjen Pål.

Det er dette JEG liker best å se. For all del, det er mange turbobygg som er snacks å se - men litt for mange av de har motorrom til 100k+, og bil til kanskje 10k. Da liker jeg heller å se slike tråder som dette, hvor arbeidet er grundig og gjennomført. All honnør for arbeidet ditt sålangt, Pål....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro om igjen Pål.

Det er dette JEG liker best å se. For all del, det er mange turbobygg som er snacks å se - men litt for mange av de har motorrom til 100k+, og bil til kanskje 10k. Da liker jeg heller å se slike tråder som dette, hvor arbeidet er grundig og gjennomført. All honnør for arbeidet ditt sålangt, Pål....

Det er godt å høre! Jeg synes også det er moro å se biler som blir tatt fra bunn og fram til ferdigstillelse. Da kjeder jeg ihvertfall ikke alle.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...