Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, langt ifra.. Det er jo rustjobben som danner hele grunnlaget for resten av jobben. Hadde du gitt blaffen i rusta, så hadde dette prosjektet aldri blitt det samme...

Ja da tenker vi likt..,hadde bilen sett aldri så strøken ut men vært lappet sammen med sparkel og Tec7 hadde det liksom ikke vært det samme å kjørt rundt i den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da fikk jeg skvisa inn noen timer i garasjen igjen. Er veldig mye jobbing om dagen..

Holder fortsatt på å reparere div.i forbindelse med innerkanalene. På det første

bilde har jeg laget den nedre delen av B-stolpen ny..

Her er den ferdig sveiset og slipet.

cl6c08mlwfdmoqbyse25.jpg

Som jeg har nevnt tidligere i tråden er den forsterkningen helt bakerst på

innerkanalen på høyre side gått ut av produksjon,så her måtte jeg klippe og lime

litt for å få det tilnærmet likt orginalt.

Her er jeg i gang..

dka9q6q8l7um0fdp912j.jpg

Ferdig tilpasset,sveiset og slipet.

9gk8kjgtb8ewkvqyvvju.jpg

Da rakk jeg ikke mer i dag,er jo verken oppretter eller noe form for platearbeider så

sånne ting som det her bruker jeg latterlig lang tid på.. Men men..,så lenge jeg synes det

er moro å holde på med spiller det jo ikke noe rolle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner det å bli klart for å putte på nye ytterkanaler gitt..,men nedre del av

a-stolpene er litt rufsete.

Her er rusta kappet bort..

wbm1cid6wi6noowxntfe.jpg

Ble ikke noe underveis bilde i dag,men her er ihvertfall sluttresultatet.

lv21etqg4ojv5jvs9npv.jpg

Også er det en ting jeg lurer på.. For meg så ser det ut som den nye kanalen går inni

a-stolpen på en måte,sån at det blir liggende dobbelt spesielt oppå kanalen der

dørterskelen møter a-stolpen. Litt vanskelig å forklare og glemte selvfølgelig å ta et bilde

av det.. Noen som skjønte det?? Har vært byttet kanaler her før så det er vanskelig å

se hvordan det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott arbeid Pål. Ikke bry deg om at det tar lang tid, du har MASSE arbeid igjen, og det aller viktigste du holder på med er her.

Takk for update!

Bare hyggelig det :wink: og ja, det er fortsatt MASSE arbeid igjen. Har et lite håp om å bli ferdig med karosseriet får sommeren men lover ingenting.
En kunstner i arbeid :applause:
Takk takk,alltid hyggelig med

positive tilbakemeldinger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg ikke akkurat den vinklen på noen bilder jeg har, men jeg har BMWs bok med de fleste sveiseunkter på E21. To bøker med det meste om 320/323. Du kan låne de om du vil det.

Takk, det hadde sikkert vært kjekt å ha ja. Tenkte jeg skulle ta en titt på E21 tråden til

Pedi å se om jeg kan se det der,men sender deg en PM hvis jeg ikke finner ut av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville prøvd å tilpassa det så du kan sveise det 'buttibutt'.. er ikke glad i

Overlapping når det er for lite til å punktsveise, som det for meg kan se ut som det er her, ut ifra

Bildene dine :)

Jeg er heller ikke noe fan av å overlappe,men så bare ut som det var sån orginalt..

Men det blir jo en rustfelle eventuelt,så kan nok hende jeg går for buttibutt, orginalt eller

ei.. Hadde vel vært mulig å punktsveise på oversiden,der er det vel snakk om en 3-4cm

overlapp tror jeg. Men blir jo et svakt punkt i forhold til rust der da. Tror ikke det skal ha så

mye å si for stivheten hvis jeg sveiser det buttibutt der heller..

Kan prøve å få tatt et bilde av det i kveld,så er det litt lettere skjønne hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...