Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

Bare husk å få behandlet dette nye stålet skikkelig, så blir dette helt kanon!

Flott arbeid, som alltid!

Skal prøve på det,pleier å sandblåse alle sveiser for så å vaske med aceton før jeg grunner

til slutt.

Stikkordet (som jeg helst vil høre..) er jo å deretter peise på med 2k-epoxygrunning... Right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk å få behandlet dette nye stålet skikkelig, så blir dette helt kanon!

Flott arbeid, som alltid!

Skal prøve på det,pleier å sandblåse alle sveiser for så å vaske med aceton før jeg grunner

til slutt.

Stikkordet (som jeg helst vil høre..) er jo å deretter peise på med 2k-epoxygrunning... Right?

Helt korrekt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt noen timer i garasjen i helga. Føler faktisk at jeg har fått gjort litt også,

ikke værst bare det :wink: Har gjort ferdig gulvet ved baksete og fått på plass alle

braketter. Har reparert nedre del av A-stolpen på høyre side pluss en masse småting

som manglet det siste lille liksom.. Da var jeg såpass godt i gang så da tilpasset jeg og

sveiset inn kanalen på høyre side også. Etter at alt var ferdig ble alle sveiser

og sveisepunkter slipet,sandblåst,vasket med tynner og grunnet med 2-komponent

epoxy som vanlig.Hadde ikke strøm på kamera i dag så ble ikke noe underveis bilder

i dag,men gikk ut i kveld og tok bilder av resultatet ihvertfall.

Gulvet ferdig..

Helgkos005_zps12de9b6f.jpg

Helgkos003_zps9d11c7ef.jpg

Kanalen på plass.

Helgkos001_zpsaab88b40.jpg

Helgkos004_zps39f3e14a.jpg

Neste på programet nå blir vel å få på plass kanalen på venstre side,så er det nok

innerskjermer,bakskjermer,bakplate++ som står for tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det ble fri fra jobben i dag, tok jeg noen timer i garasjen isteden. Sveiset på

kanalen på venstre,så da er det endelig ferdig. Har vært mye jobb med innerkanaler

og forsterkninger osv. Måtte ta av den bakre delen av karrosserisnurra og flytte

innfestningen til der hvor bakstillinga er festet, fordi nå skal bakskjermer+ div av

og da kan ikke bilen henge i støtfangerinnfestningene noe mer. Redd bilen hadde blitt

litt banan bak der uten skjermene på.. Har begynnt å skjære ut litt i hjørnet av kofferten

også,da det er litt rufset i kantene her også. Er helt utrolig at en bil som så såpass bra

ut når den kom på tunet,kan være så dårlig.. Men men begynner heldigvis å ta seg opp

nå. :)

Kanalen på plass.

Littmererust001_zpsc5ebe572.jpg

Laget no ræl så jeg fikk flyttet belastningen på bilen.

Littmererust003_zps3f97a435.jpg

Begynnt å kappe ut litt i kofferten.

Littmererust002_zpsee0f8963.jpg

Da får jeg gå ut i garasjen å sette på noe varme, for Lars Nord kommer på innspeksjon.

Ha en god kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør han det! da kunne han nesten tatt med delene mine. Han bor bare noen 100 meter fra en kompis som renoverer en e21 b6 alpina. Men greit og ha en unskyldning for og ta en tur og innspisere og snakke e21, senere.

Da har Lars vært innom,så desverre ikke innlegget ditt før nå.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det litt sveising i dag også. Sveiset ferdig venstre hjørnet i kofferten som jeg

begynnte på i går. Angrer egentlig på at jeg ikke kjøpte hele bunn på kofferten,men er jo

jo noen tusen lapper det også. Blir jo greit dette også,tar bare litt lengere tid..

Etterpå grovkuttet jeg av bakskjermen,så i morgen blir det vel å reparere innerskjermen

og begynne å gjøre klart til å tilpasse den nye skjermen.

Kofferten sveiset.

bakskjerm001_zps5e94fb7d.jpg

Bakskjermen borte 8-[

bakskjerm002_zps259acb61.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...