Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

Ble en snartur i garasjen i dag også. Tenkte jeg skulle titte litt på dempertårna som jeg

snakket om i går siden jeg så det hadde vært lappet litt før. Har jo ikke vært så veldig

imponert over ting som har vært fikset tidligere på denne bilen, å det ble jeg ikke

akkurat nå heller..

Så etter litt kapping,sliping og sandblåsing endte jeg opp med dette.

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Da var det jo bare å begynne å lage ny del..,her er jeg i gang.

[ Bilde ]

Er noe muffens på andre siden også,men der ser det heldigvis bedre ut.

sånn der er jeg nødt til å gjøre også. jeg og tenkte å vente til bakplata manger :P hehe

men hvordan sveiste du bakskjermen til gulvet i bagasjen? borra du høl i bakskjermen? eller i falsen på gulvet ?

Jeg borra høl i falsen på gulvet,er jo greit å komme til den veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en litt garasjetid i dag også. Har sveiset inn den delen jeg lagde i går.Jeg fant ut

at det var lettest å lage delen i to deler da det var mye kurver og vinkler å ta hensyn

til.

Her har jeg sveiset inn den bakre delen.

3l69zdioiy765qrmggar.jpg

Så på neste runde blir det å lage den fremre delen og få sveiset den inn før jeg

gjentar bedriften på den andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da spør jeg igjen :P hva gjorde du på innsiden av dette ? altså inni det rommet som blir bak det du sveiste igjen ? kommer jo ikke til for å pusset og hatt på noe der :(

Jeg peisa på med sveisegrunning både på innsiden og på den delen jeg lagde først,i tillegg

la jeg skjøten mot forsterkningen hvis du skjønner.. Der hvor jeg har kappet forbi

forsterkningen kommer jeg til fra undersiden,meeen er jo et par steder hvor skjøten

blir i det rommet på baksiden som du sier. Heldigvis er det to plastplugger på E21

ihvertfall som du kan ta ut, så da blir det å fylle dette rommet med tynnflytene tectyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel orginalt hull med propp som man kan pelle av og fylle tynnstoff inni hulrommet der i det minste?

Sabla bra arbeid som vanlig! Nyter å følge med her jeg =P~ Hadde lett overlatt bilen min i dine hender for karosseriarbeid :P

Eneste jeg er litt skeptisk til (hvis jeg ser rett) er når man skøyter inn nytt stål kant i kant over forsterkning/dempertårn (platedobling). Det beste er vel om man skjøter der platene ikke ligger dobbelt så man kommer til på begge sider etterpå, men det var kanskje ikke mulig å få til her uansett...

edit: skreiv før jeg hadde sett siste innlegget ditt der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel orginalt hull med propp som man kan pelle av og fylle tynnstoff inni hulrommet der i det minste?

Sabla bra arbeid som vanlig! Nyter å følge med her jeg =P~ Hadde lett overlatt bilen min i dine hender for karosseriarbeid :P

Eneste jeg er litt skeptisk til (hvis jeg ser rett) er når man skøyter inn nytt stål kant i kant over forsterkning/dempertårn (platedobling). Det beste er vel om man skjøter der platene ikke ligger dobbelt så man kommer til på begge sider etterpå, men det var kanskje ikke mulig å få til her uansett...

edit: skreiv før jeg hadde sett siste innlegget ditt der :P

Kan godt hende det lønner seg å skjøte lengere ned, men plata må jo uansett punktes

fast i forsterkningen,så nå er den helsveiset isteden på en måte. Men jeg er som sagt

ingen fagmann, så mulig dette ikke er helt etter boka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du titter i tråden min så finner du fort ut at jeg er langt fra fagmann, og det var overhode ikke meningen å virke som en bedreviter eller noe slikt, men synes det kan være en interessant diskusjon å ta. Jeg har sett noen e28`er der det har vært lappa inn bøter over forsterkninga på dempertårna foran, der det ikke har gått så bra... sveisene/bøtene står, men plata har sprekt og/eller buler opp ved siden av der det er helsveisa. Det hadde kanskje ikke skjedd om det var punkta her og der som orginalt, da vridningene i karossen blir fordelt og ikke "stopper opp" ved helsveisen? e28 er vel litt bløt foran så vidt jeg har fått med meg, så det er nok en veldig medvirkende årsak... men bare teori fra min side...

Men i utgangspunktet er det vertfall alltid best å få ordne en sveis fra begge sider :) Her kommer jo du godt til med owatrol, tynntectyl e.l inni hulrommet da vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du titter i tråden min så finner du fort ut at jeg er langt fra fagmann, og det var overhode ikke meningen å virke som en bedreviter eller noe slikt, men synes det kan være en interessant diskusjon å ta. Jeg har sett noen e28`er der det har vært lappa inn bøter over forsterkninga på dempertårna foran, der det ikke har gått så bra... sveisene/bøtene står, men plata har sprekt og/eller buler opp ved siden av der det er helsveisa. Det hadde kanskje ikke skjedd om det var punkta her og der som orginalt, da vridningene i karossen blir fordelt og ikke "stopper opp" ved helsveisen? e28 er vel litt bløt foran så vidt jeg har fått med meg, så det er nok en veldig medvirkende årsak... men bare teori fra min side...

Men i utgangspunktet er det vertfall alltid best å få ordne en sveis fra begge sider :) Her kommer jo du godt til med owatrol, tynntectyl e.l inni hulrommet da vertfall :)

Høres jo ut som et godt argument det der ja..hm.. Husker at på gamle Opler så ble

dempertårna helsveiset og forsterket men mulig ikke det er helt det samme greine,så

jeg får ta en telefon til en jeg kjenner som er fagmann og høre hva han sier. Noen steder

er det ikke mulig å komme til på baksiden,så 100% blir det uansett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg sveiset litt videre på dempertårnet i dag. Snakket med en oppretter jeg

kjenner å han trodde ikke jeg kom til å få noe problemer med den måten jeg har

gjort det på,så da satser jeg på at det går greit. Det jeg kommer til å gjøre nå da

blir å sveise begge tårna ferdig,sandblåse over og under innerskjermen,på med epoxy

for så å fylle det rommet rundt dempertoppen med tynnflytene tectyl. Satser på at det

blir bra nok.

Sån ser det ut i kveld.

ni55tld687yromsfonrv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg er ferdig med rust for en liten stund...

Selv om det står 4 biler for tur etterpå... med alt fra lite rust (gammel kadett, nesten ingenting) til en transporter og en e30 touring, begge med mye rust..

Slik ligger det an med denne, skal i lakkboksen i morgen tidlig...

4usunuby.jpg

sent by me, with Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg er ferdig med rust for en liten stund...

Selv om det står 4 biler for tur etterpå... med alt fra lite rust (gammel kadett, nesten ingenting) til en transporter og en e30 touring, begge med mye rust..

Slik ligger det an med denne, skal i lakkboksen i morgen tidlig...

sent by me, with Tapatalk 2

Må være deilig å være klar til lakk ja,da er på en måte drittjobben gjort :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort litt igjen.Har holdt på med dempertårna,noe som ble litt mere jobb

en først antatt.. Men etter noen timer med sliping,sandblåsing og sveising er jeg

heldigvis ferdig. Var veldig dårlig til å ta bilder denne gangen så det blir bare et par

bilder jeg tok i kveld av sluttresultatet.

Her kommer de :)

qe0ddzpulo4zsg6fsui6.jpg

qh228pfgg6pxuqhmqi16.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...