Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

Blir bra dette! Tenker det ikke er så lenge før din heller står til lakk,tempoet er jo bra det...:)

Jo tempo er bra om dagen det,men nå er det snart andre ting som må prioriteres

også. Båten skal på vannet og div ting på huset må gjøres,men skal ihvertfall prøve

å bli ferdig med rusta så jeg slipper å fortsette med det i neste runde. Hellakkering

er ikke akkurat billig om dagen heller så det må jo klaffe det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er mye på gang når våren og sommeren nærmer seg som regel. Men blir du ferdig med rusta skal du se at alt annet går mye fortere og lettere. Er et ork å starte på rust! Er ikke billig med lakk nei, men lønner seg likevel å få det skikkelig gjort så en slipper å angre seg i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er mye på gang når våren og sommeren nærmer seg som regel. Men blir du ferdig med rusta skal du se at alt annet går mye fortere og lettere. Er et ork å starte på rust! Er ikke billig med lakk nei, men lønner seg likevel å få det skikkelig gjort så en slipper å angre seg i ettertid.

Nei denne bilen blir ikke lakka i garasjen for å si det sån.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er mye på gang når våren og sommeren nærmer seg som regel. Men blir du ferdig med rusta skal du se at alt annet går mye fortere og lettere. Er et ork å starte på rust! Er ikke billig med lakk nei, men lønner seg likevel å få det skikkelig gjort så en slipper å angre seg i ettertid.

Nei denne bilen blir ikke lakka i garasjen for å si det sån.. :wink:

Hehe,bra...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært i det mest produktive hjørne i det siste, så har ikke fått gjort så

mye som jeg hadde regnet med. Nå som jeg nærmer meg slutten er det også mye

småting som var litt gjemt baki hode som tar mye tid. Sveiser som skal slipes og

sandblåses osv. Det som har stått på programet i dag var montering av bakplate

som er den siste store delen før bilen er komplett igjen. Ble ikke ferdig i dag

men den sitter ihvertfall fast på bilen. Er litt finjusteringer av åpninger til baklamper

og koffertlokk klaringer før jeg er helt fornøyd.

På vei inn.

lylglfrzzdy737xtzxaa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det var på tide med en oppdatering igjen. Har kødda noe J....lig i det siste med

å få åpninger til å stemme på kofferten og til baklampene. Spesielt venstre side var ille,

problemet var egentlig i selve formen på bakskjermen som lagde problemer. Måtte

løsne bakplata igjen, bruke litt hydraulikk,svær hammer og en god del banning for å få

ting til å stemme. Det tok jo en haug med timer så framdriften siden siste oppdatering

er jo heller dårlig. Har fått bilen tilbake på karosserisnurra,så nå er det en del sveiser/

sveisepunter som skal slipes og sandblåses osv. Skal liksom nøste inn alle løse tråder

nå så jeg kan få fullført karosseriet.

oppned igjen :)

5s1pxr9yrgvo5q9ihtw5.jpg

Så et spørsmål. Er det noen som vet om bunnen av hjørne der innerskjerm/skjerm og

kanal møtes skal sveises sammen,eller er det bare karosserikitt som gjelder der?

4de9lrwopw0devash2hp.jpg

Spørsmål nr.2 :) Det er mange av festene til bensin og bremserør som er ødelagt eller

borte. Tenker på de tynne tappene som står i gulvet med gjenger i midten. Er det noen

som vet om noe jeg kan bruke der,eller må jeg rett og slett få dreid nye og sveise inn?

Er jo veldig små så ser for meg at det kan være litt vanskelig å få dreid dem men..

Her er et skikkelig dårlig bilde av det.

otncd1ecd5fa8mgiil31.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål nr.2 :) Det er mange av festene til bensin og bremserør som er ødelagt eller

borte. Tenker på de tynne tappene som står i gulvet med gjenger i midten. Er det noen

som vet om noe jeg kan bruke der,eller må jeg rett og slett få dreid nye og sveise inn?

Er jo veldig små så ser for meg at det kan være litt vanskelig å få dreid dem men..

Her er et skikkelig dårlig bilde av det.

[ Bilde ]

kan jo gjøre som jeg gjorde på min :) dreide de i kobber :)

eller så så jeg at de hadde noe lignende på Biltema her om dagen! :) verdt å ta en kikk å se om de kan fungere :) men jeg ville ha sølvloddet de.. sveising blir nok litt overkill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfet innpå her med telefonen i natt, og bildet som viser bilen oppned ble litt "klart" kombinert med trøtthet - så det såg ut som at du hadde skåret taket av!!! :shock::shock:

Men heldigvis så var det ikke så.

Flott arbeid som alltid, morro å se oppdateringer på denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål nr.2 :) Det er mange av festene til bensin og bremserør som er ødelagt eller

borte. Tenker på de tynne tappene som står i gulvet med gjenger i midten. Er det noen

som vet om noe jeg kan bruke der,eller må jeg rett og slett få dreid nye og sveise inn?

Er jo veldig små så ser for meg at det kan være litt vanskelig å få dreid dem men..

Her er et skikkelig dårlig bilde av det.

[ Bilde ]

kan jo gjøre som jeg gjorde på min :) dreide de i kobber :)

eller så så jeg at de hadde noe lignende på Biltema her om dagen! :) verdt å ta en kikk å se om de kan fungere :) men jeg ville ha sølvloddet de.. sveising blir nok litt overkill :)

Er det slike du setter en 4 millimeter skrue inn i? Da tror jeg du får kjøpt de løs...

sent by me, with Tapatalk 2

Ok, takk for svar. Jeg for sjekke opp litt men da finner jeg sikkert noe jeg kan bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfet innpå her med telefonen i natt, og bildet som viser bilen oppned ble litt "klart" kombinert med trøtthet - så det såg ut som at du hadde skåret taket av!!! :shock::shock:

Men heldigvis så var det ikke så.

Flott arbeid som alltid, morro å se oppdateringer på denne tråden!

He he,nei for håpe taket får lov til å bli værende på :wink: Husker du fra du demonterte

E21`n om hjørnet hvor kanal og innerskjerm måtes er sveiset sammen? (se bilde lenger

opp i tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...