Bellen Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Har en M54B25 motor i min bil. Venter nå på min nye termostat frå Koed som eg skal skifte ut på grunn av at den er defekt. Men det eg lurte på var om kor mykje kjølevann renner ut når eg tar av termostaten. Grunnen til at eg spør, er at eg har nettopp skifta kjølevæska på motoren, og vil ikkje kjøpe inn meir kjølevæske enn det som er nødvendig.
kje Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Din gnier! Tror ikke det vil renne ut så møe dersom den sitter like høyt oppe som på m50? Kjekt å ha en dunk stående. Husk å etterfylle.
Øyvind L. Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Det renner nok ut noen liter. Du må lufte systemet etter at du har byttet termostatet så du bør nok kjøpe 2-3l hvertfall.
Leo Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Jeg har en 2005 mod 525dat e61...den blir ikke varm - kjørte i dag tur/retur storlien fra trondheim ca 12mil hver vei, men fremdeles ikke vart i bilen, tempen ute var mellom 10 og 17 minus. Jeg regner med at termostaten er gåen, men er det hokus pokus og skifte denne og lufting av motoren?
Bellen Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Skrevet Desember 19, 2010 Hehe... Gnien og gnien Kva skal eg med fleire liter med kjølevæske ståande om eg mest sansynlig aldri får bruk for det? Men at det renner ut 4 liter nekter eg på, sidan termostaten er plassert rett framfor toppen. Systemet er på tilsammen 6-7 liter kjølevæske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå