Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Har også Webasto på min 535ix (F10) og har ikke opplevd trøbbel. Men har ikke hatt mye snø i år da (bilen var ny i juli). Men; har Webasto på 520d fra 2010 (trist motor forresten), og hadde Webasto på min 2004 525i som jeg hadde helt til i år, og har det på konas 2008 325i og har ikke opplevd det du beskriver med Webasto tross mye (!) snø flere år på rad. Håper det fikser seg med modifiseringer.

Webastoen ble helt grei etter ombyggingen, det var kona som kjørte da det skjedde, og på ett eller annet vis ble det pakket snø inn i eksosrøret på webastoen... Ingen som kan forklare hvordan det skjedde! Uansett er jeg veldig fornøyd med bilen, jeg hoppa over E60 og gikk fra en 2003mod E39 (530d) til F10, så man kan jo si at det var en himmla forskjell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg berre undrar: Hva hadde vært alternativet til F10 520d? Trist eller ikke trist. Etter 15 måneder er det meget sjelden ønsket om mere krefter er tilstede. Til daglig bruk er det mere enn nok, ja den er vel kjappere enn mye av det andre som tilbys på markedet i dag.

Jeg hoppa også over E60 og gikk fra '01 525dA til F10. Alternativet hadde f.eks. en '08 E60. For ordens skyld har jeg, i motsetning til visse andre, begrenset tilgang på mildler til bruk på bil. Å gå fra 520d til 525d kosta omkring kr. 110.000,-. I tillegg har jeg en relativt ny bobil til samme prisen. Jeg kjører omtrent like mye i året med bobilen.

Uansett er jeg veldig fornøyd men min F10 med trist motor som har mere enn nok med krefter til daglig bruk her på Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg berre undrar: Hva hadde vært alternativet til F10 520d? Trist eller ikke trist. Etter 15 måneder er det meget sjelden ønsket om mere krefter er tilstede. Til daglig bruk er det mere enn nok, ja den er vel kjappere enn mye av det andre som tilbys på markedet i dag.

Jeg hoppa også over E60 og gikk fra '01 525dA til F10. Alternativet hadde f.eks. en '08 E60. For ordens skyld har jeg, i motsetning til visse andre, begrenset tilgang på mildler til bruk på bil. Å gå fra 520d til 525d kosta omkring kr. 110.000,-. I tillegg har jeg en relativt ny bobil til samme prisen. Jeg kjører omtrent like mye i året med bobilen.

Uansett er jeg veldig fornøyd men min F10 med trist motor som har mere enn nok med krefter til daglig bruk her på Østlandet.

En av grunnene til at jeg bestilte en 525d var at jeg bestilte bilen i februar 2010 og BMW startet ikke produksjonen av 520d før september/oktober!

Jeg har også en ganske stor campingvogn som jeg drar litt på noen ganger, den er 9,44meter med draget (7,40 uten)og totalvekt på 2000kg, Tror ikke det er mye forskjell på ytelsen på de 2 motorene, har ikke prøvd 520d enda da :-) jeg innbiller meg at det er mere bunndrag i en 3liters sekser kontra en 2liters firer og kanskje et større turtals register med høyt dreiemoment? Synes den drar godt alerede fra 1000rpm men fra 1450rpm skjer det virkelig ting, Også synes jeg det er en nydelig lyd i rekke sekserne til bmw.... På langkjøring før jeg chippa bilen gikk den på 0,49 og det er sikkert det samme som 520d, etter chipping får jeg den ikke under 0,54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig fornøyd med min F11, har bare hatt den i noen dager. Dette med forbruk og arbeidsvillighet er fantastisk. Jeg har vært vant med større 4X4 med større motor frem til nå, må si at F11 er veldig mye sprekere. Man sier jo at har du 2 hjulsdrift bak med langsgående motor og girkasse så har du minst tap (drivverkstap), har du tverrstilt motor og 4 hjulsdrift så har du mest tap. BMW'n går helt fantastisk, må legge til at jeg har en 520 DAT med sportsautomat.

Det eneste jeg ikke får til å virke er "Internett", mener jeg har fått satt opp telefonen (Samsung Galaxy II) riktig, men får bare melding om å kontakte BMW. Dersom noen har noe tips her så setter jeg pris på det.

Ellers er jeg noe betuttet over at det ikke lar seg gjøre å skaffe skvettlapper til denne bilen, har nå fått et firma til å legge på 3M steinspruttape på de kjente utsatte steder, kommer med en eget innlegg på dette når det er gjort og da med bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig fornøyd med min F11, har bare hatt den i noen dager. Dette med forbruk og arbeidsvillighet er fantastisk. Jeg har vært vant med større 4X4 med større motor frem til nå, må si at F11 er veldig mye sprekere. Man sier jo at har du 2 hjulsdrift bak med langsgående motor og girkasse så har du minst tap (drivverkstap), har du tverrstilt motor og 4 hjulsdrift så har du mest tap. BMW'n går helt fantastisk, må legge til at jeg har en 520 DAT med sportsautomat.

Det eneste jeg ikke får til å virke er "Internett", mener jeg har fått satt opp telefonen (Samsung Galaxy II) riktig, men får bare melding om å kontakte BMW. Dersom noen har noe tips her så setter jeg pris på det.

Ellers er jeg noe betuttet over at det ikke lar seg gjøre å skaffe skvettlapper til denne bilen, har nå fått et firma til å legge på 3M steinspruttape på de kjente utsatte steder, kommer med en eget innlegg på dette når det er gjort og da med bilder.

Ikke skvettlapper? Er det pga mpakke eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg berre undrar: Hva hadde vært alternativet til F10 520d? Trist eller ikke trist. Etter 15 måneder er det meget sjelden ønsket om mere krefter er tilstede. Til daglig bruk er det mere enn nok, ja den er vel kjappere enn mye av det andre som tilbys på markedet i dag.

Jeg hoppa også over E60 og gikk fra '01 525dA til F10. Alternativet hadde f.eks. en '08 E60. For ordens skyld har jeg, i motsetning til visse andre, begrenset tilgang på mildler til bruk på bil. Å gå fra 520d til 525d kosta omkring kr. 110.000,-. I tillegg har jeg en relativt ny bobil til samme prisen. Jeg kjører omtrent like mye i året med bobilen.

Uansett er jeg veldig fornøyd men min F10 med trist motor som har mere enn nok med krefter til daglig bruk her på Østlandet.

Ikke ta det personlig, det var ikke vondt ment og lite visste jeg at du hadde en slik; jeg snakket om vår egen. Folk mener så forskjellig.

Vi har også en 520d (F10) og min mening er at det er en litt trist motor ift bilens store potensiale og ift de (dessverre langt dyrere) suverene større motoralternativene. Men en motor med evig nok effekt. Flott bil med nok effekt. Så tristhetsaspektet ligger ikke i effekt, men i turtallsvilje, lydopplevelse, spennvidde og generell opplevelse ved dynamisk bruk av motoren. Men det er sikkert fordi jeg er vant til store 6-sylindrete bensindrevne BMW-motorer gjennom flere tiår. Da blir man litt "bortskjemt".

For å sette på spissen da; å sette seg å kjøre konas E90 325i (3.0L rekkeseks bensin) og min egen 535ix (3.0L twinturbo bensin) så arter vår 520d seg noe trist i forhold og det er ikke akkurat "car of choice" for joyrides om du skjønner. Og man får en distinkt følelse av at denne bilen kunne hatt en mer livlig motor uten å ta skade av det. Men 520d er en fin bil, for all del, synes bare det er synd at vi skal betale så mye mer for andre motoralternativer i Norge enn andre lands borgere må.

Men det er en annen diskusjon, og selvsagt taler all fornuft for 520d; alle andre motorer blir tilnærmet stupid priset i forhold her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå funker ikke lys sensor lengre, heller ikke person identifiseringen på night vision, så da blir det nok en verksted tur den 20. Januar.... Begynner å bli litt lei av at det er så mye små tull med bilen nå!!!! Har lyst til å prøve noe annet en bmw neste gang jeg skal bytte bil, eller er det så mye tull med alle nye biler nå for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå funker ikke lys sensor lengre, heller ikke person identifiseringen på night vision, så da blir det nok en verksted tur den 20. Januar.... Begynner å bli litt lei av at det er så mye små tull med bilen nå!!!! Har lyst til å prøve noe annet en bmw neste gang jeg skal bytte bil, eller er det så mye tull med alle nye biler nå for tiden?

Hei

Hvordan virker denne lyssensoren, regner med at du mener fjernlys assistenten (eller noe slik)? Jeg har ikke funnet ut hvordan dette systemet fungerer, den blender ikke ned ved møtende trafikk. Lysbryteren står i stilling helt til venstre.

Er det meningen at dette fjernlys greiene skal leve sin egen verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå funker ikke lys sensor lengre, heller ikke person identifiseringen på night vision, så da blir det nok en verksted tur den 20. Januar.... Begynner å bli litt lei av at det er så mye små tull med bilen nå!!!! Har lyst til å prøve noe annet en bmw neste gang jeg skal bytte bil, eller er det så mye tull med alle nye biler nå for tiden?

Det er ett kjent problem at det er mere tull med de aller første modellene av en helt ny serie.

Når man kjøper noe som nettopp er kommet ut mener iallefall jeg at man må regne med noen (i ditt tilfelle ganske mange:P) barnesykdommer.

Er jo selvfølgelig veldig synd at noen blir veldig plaget. Garanti eller ei, det er kjipt å måtte inn på verksted i ett sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du opp ett fjernlyssignal med en A på? Og har ikke bombrikken plassert rett foran øyet? Sett noen tilfeller av det :)

Nå er jeg ikke hjemme slik at jeg får sjekket dette, men jeg mener at jeg kun har et grønt lys med symbolet "to lys", om jeg har noe "A symbol" ved fjernlys aner jeg ikke. Bombrikken er montert av BMW og jeg mener at den ble satt på speilets høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå funker ikke lys sensor lengre, heller ikke person identifiseringen på night vision, så da blir det nok en verksted tur den 20. Januar.... Begynner å bli litt lei av at det er så mye små tull med bilen nå!!!! Har lyst til å prøve noe annet en bmw neste gang jeg skal bytte bil, eller er det så mye tull med alle nye biler nå for tiden?

Det er ett kjent problem at det er mere tull med de aller første modellene av en helt ny serie.

Når man kjøper noe som nettopp er kommet ut mener iallefall jeg at man må regne med noen (i ditt tilfelle ganske mange:P) barnesykdommer.

Er jo selvfølgelig veldig synd at noen blir veldig plaget. Garanti eller ei, det er kjipt å måtte inn på verksted i ett sett.

Jeg var jo forberedt på en del barnesykdommer da jeg bestilte bilen men synes det begynner å bli ganske mye nå, og med tanke på at det meste av utstyret jeg har i min bil har hvert tilgjengelig i 7serie F01 siden 2008 så mener jeg at noe av det burde hvert unngått, men man får bare ta det med et smil og få det fixa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...