Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Nå funker ikke lys sensor lengre, heller ikke person identifiseringen på night vision, så da blir det nok en verksted tur den 20. Januar.... Begynner å bli litt lei av at det er så mye små tull med bilen nå!!!! Har lyst til å prøve noe annet en bmw neste gang jeg skal bytte bil, eller er det så mye tull med alle nye biler nå for tiden?

Hei

Hvordan virker denne lyssensoren, regner med at du mener fjernlys assistenten (eller noe slik)? Jeg har ikke funnet ut hvordan dette systemet fungerer, den blender ikke ned ved møtende trafikk. Lysbryteren står i stilling helt til venstre.

Er det meningen at dette fjernlys greiene skal leve sin egen verden?

Jeg har ikke fjernlys assistent, men når bryteren står til venstre på auto skal kun ringene i frontlyktene lyse på dagtid og nærlysene komme på når det blir mørkt eller jeg kommer inn i en tunnel, til meg er nærlysene (xenon) på hele tia selv om jeg har krysset av for daytime running lights i Idrive.... Lurer på om dette skjedde etter at frontruta ble bytta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lurer på hva som skal være med av utstyr (tilbehør) ifm hjulbytte?

Det eneste jeg kan finne i bilen er slepeøye, kopp/pipe til låsemuttrene til felgene, skrutrekker (stjerne) og en varselstrekant, det var det hele.

En annen ting i samme leie;

Jeg har en stor (2-3 tonn) hydraulisk garasjejekk, holder det å bruke en jekkepad (gummiklosse) mellom jekken og bilen? På min andre nye bil, Peugeot 207 så fant jeg ikke noen egnet plass å sette jekken. I denne bilen var det kun med en luftkompressor.

Det burde fulgt med i det minste en koppnøkkel for å stramme til hjulboltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei

Lurer på hva som skal være med av utstyr (tilbehør) ifm hjulbytte?

Det eneste jeg kan finne i bilen er slepeøye, kopp/pipe til låsemuttrene til felgene, skrutrekker (stjerne) og en varselstrekant, det var det hele.

En annen ting i samme leie;

Jeg har en stor (2-3 tonn) hydraulisk garasjejekk, holder det å bruke en jekkepad (gummiklosse) mellom jekken og bilen? På min andre nye bil, Peugeot 207 så fant jeg ikke noen egnet plass å sette jekken. I denne bilen var det kun med en luftkompressor.

Det burde fulgt med i det minste en koppnøkkel for å stramme til hjulboltene.

Var ikke med noe mere på min heller.....!! Har egentlig ikke sett etter plasser å sette garasjejekken mot da jeg bruker dekkhotell!

Mulig det står noe i instruksjonsboka da, men den har ikke jeg lest :-) enig i at det burde fulgt med mere ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret. Må se litt på jekkepunktene, tiden går raskt mot vår nå, spesielt ved kysten, gleder meg til å sette på M-sport felgene.

Har samtidlig kjøpt meg 4 hjulbolter for å bytte ut låseboltene, der hvor jeg bor er det ikke noe problemer med tyveri. Skal bruke låseboltene når det er behov, har fått hint om at mange bruker luftverktøy på disse låseboltene og da ryker de og da har du et problem... [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger ønsker ikke motorvarmeren å starte. Skjedd to ganger, er dette fordi bilen bruker mye strøm på webasto og at den ikke mener det er forsvarlig å kjøre motorvarmeren når det er si, -5 grader ute?

Forrige bil gikk motorvarmeren alltid, uansett (prøvd i -40), da gikk batteriet og måtte byttes, men det var det verdt

Noen som har erfaringer eller kunnskap om Webasto på F11?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok mye vel være årsaken ja, hvis det ikke er tilstrekkelig strøm på batteriet.. lite drivstoff kan også gjøre at den ikke starter.

Drivstoff ser man, men det som frustrerer meg litt er at man kan ikke bare trykke seg inn i iDrive og sjekke strømmen, så man vet egentlig aldri om det da er nok strøm på batteriet til at bilen skal starte motorvarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarer jeg på generell basis...

Det er mye tekniske feil på disse webasto'ene, spesielt etter 2-3 års drift, dette er uavhengig av bilmerke. Når det gjelde batteri så er det også kjent at disse varmerne tar knekken på batteriet, man er helt avhengig av regelmessig lading. Man sier at man må kjøre dobbelt så lenge som varmeren har vært på for å ha tilstrekkelig til start neste dag uten å sette på batterilader.

Tru det eller ei, jeg ble frarådet å kjøpe bilen med webasto da de mente at det var alt for mye utfordringer med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig erfaring med Webasto. For mye trøbbel, særlig om bilen brukes mye til småkjøring. Ellers synes jeg ikke den gav noe særlig guffe i den F11 520d jeg lånte hos min forhandler forrige vinter. Som coupevarmer fungerer den ok, men den løfta tilsynelatende ikke motortemp et fnugg. Testa i temperaturer rundt 10-12 minus.

Har kjørt 3 vintre med E39 530d med defekt Webasto og er på andre vinteren med min E61 525d uten Webasto, uten at jeg har problemer med at det ikke blir varmt av den grunn. Halvannen mil i 25-30 minus og motor har full driftstemp. I mine øyne er dette kostbart og noe oppskrytt ekstrautstyr, men jeg vet at andre merker har betydelige problemer med å få opp temperatur. En kompis av meg fryst seg gjennom et par vintre med en tyskimportert E220CDI. Jeg ville nok vurdert Webasto som et pluss ved kjøp, men hadde ikke vært villig til å betale mye ekstra for å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig erfaring med Webasto. For mye trøbbel, særlig om bilen brukes mye til småkjøring. Ellers synes jeg ikke den gav noe særlig guffe i den F11 520d jeg lånte hos min forhandler forrige vinter. Som coupevarmer fungerer den ok, men den løfta tilsynelatende ikke motortemp et fnugg. Testa i temperaturer rundt 10-12 minus.

Har kjørt 3 vintre med E39 530d med defekt Webasto og er på andre vinteren med min E61 525d uten Webasto, uten at jeg har problemer med at det ikke blir varmt av den grunn. Halvannen mil i 25-30 minus og motor har full driftstemp. I mine øyne er dette kostbart og noe oppskrytt ekstrautstyr, men jeg vet at andre merker har betydelige problemer med å få opp temperatur. En kompis av meg fryst seg gjennom et par vintre med en tyskimportert E220CDI. Jeg ville nok vurdert Webasto som et pluss ved kjøp, men hadde ikke vært villig til å betale mye ekstra for å få det.

De nye webasto'ene på F10/11 er kun kupevarmer og ikke motorvarmer. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...