Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på hva som skal være med av utstyr (tilbehør) ifm hjulbytte?

Det eneste jeg kan finne i bilen er slepeøye, kopp/pipe til låsemuttrene til felgene, skrutrekker (stjerne) og en varselstrekant, det var det hele.

En annen ting i samme leie;

Jeg har en stor (2-3 tonn) hydraulisk garasjejekk, holder det å bruke en jekkepad (gummiklosse) mellom jekken og bilen? På min andre nye bil, Peugeot 207 så fant jeg ikke noen egnet plass å sette jekken. I denne bilen var det kun med en luftkompressor.

Det burde fulgt med i det minste en koppnøkkel for å stramme til hjulboltene.

Var ikke med noe mere på min heller.....!! Har egentlig ikke sett etter plasser å sette garasjejekken mot da jeg bruker dekkhotell!

Mulig det står noe i instruksjonsboka da, men den har ikke jeg lest :-) enig i at det burde fulgt med mere ja!

Må bare få lov å spørre selv om jeg ikke har F10 eller F11 selv.

Har dere ikke reservehjul i bilen? Ligger det ikke jekk der.? I min gammle e46 har jeg masse plass under platen der reservehjulet er. Til hjulkryss, jekk, minispade og div..

En vakker dag skal jeg eie en hissig diesel F11.. Det er kunst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter sw oppdateringen funker ikke lys sensor som den skal og stemme styringa sluttet å funke! BMW verkstedet her hjemme fikk en telefon fra Belgia der de sa at det var en feil i oppdaterings programmet som nå skal være fikset, så da er det vel bare å prøve igjen da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat skaffet repsett med kompressor til min F10. Har runflat på sommerhjula og "vanlige" dekk på vinter. Nå har ikke jeg noen spesiell aggressiv kjørestil og kjører stort sett her på Østlandet, og har til nå ikke merket noe spesielt dårlige egenskaper med runflatdekkene - 17" originale. Vinterdekkene er 18" Michelin x-ice og er ikke merkbart bedre støy og komfortmessig. De støyer litt mindre på grov (piggdekkslitt)asfalt. De har jo en mykere gummiblanding. Det er også litt mindre gummi mellom felgkant og asfalt, så det er litt mindre gummi å "fjære" på. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til runflat pga. alle negative omtaler, men er blitt positvt overrasket. På slett og nylagt asfalt er de helt OK - og det synes vel også Tyskerne som slipper piggdekkslitasjen. Og så er det vel som vanlig at de som omtaler dette mest negativt, aldri har prøvd. Er som sakt klar over at det er foskjeller med aggressiv, kurve og banekjøring. Til hverdagsbruk - helt OK.

Når den tid kommer, kjøper jeg nok vanlige dekk til sommerhjulene også. Til 18" felgene og skor 17" med vinterhjula. De er vel klare for utskifting omtrent samtidig - om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det vel som vanlig at de som omtaler dette mest negativt, aldri har prøvd.

Godt poeng. Aldri prøvd eller prøvd en gang i tiden, og lest masse om det fra gamle tester, uten å skjønne at utviklingen her går raskt.. Blir som å dømme diesel nedenom og hjem fordi det var dritt på 80 tallet, det samme gjelder piggfritt: bare dritten. ;)

Dog vet jeg ikke om jeg er enig med det hva gjelder bane og aktiv kjøring, stive dekksider gir meget god styrefølelse og respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at jeg har heller ikke reservhjul til bobilen, men der følger det med original kompressor og repsett. Trodde det også fulgte BMW'n, men etter en intens leting kunne jeg ikke finne noe.

Forøvrig har jeg ikke punktert med bilen siden 1994 eller deromkring - og det var bare pga. slurv. Sørg for at dekkene er i orden!

PS. Jeg har aldri prøvd banekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Og så er det vel som vanlig at de som omtaler dette mest negativt, aldri har prøvd.

Godt poeng. Aldri prøvd eller prøvd en gang i tiden, og lest masse om det fra gamle tester, uten å skjønne at utviklingen her går raskt.. Blir som å dømme diesel nedenom og hjem fordi det var dritt på 80 tallet, det samme gjelder piggfritt: bare dritten. ;)

Dog vet jeg ikke om jeg er enig med det hva gjelder bane og aktiv kjøring, stive dekksider gir meget god styrefølelse og respons.

Runflat er ei katastrofe på norsk asfaltkvalitet. Har E60 med runflat har også kjørt F10 med runflat. Første gangen jeg prøvde runflat var i en F10 demobil, må si jeg var rimelig sjokkert over et støynivå som lå veldig mye høyere enn i E39. Ringte til selgeren mens jeg kjørte og han sa at mange kunder fikk ny bil levert med andre dekk.

15-20km av E6 sør for Lillehammer ble i fjor høst frest, tydligvis uten at ny asfalt skulle legges. De første turene etter denne fersingen føltes det som hele bilen var plassert på ei vibrasjonstestmaskin, støynivået var ekstremt, blew heldigvis betraktelig bedre etter at jeg fikk på vinterdekk.

Kjører nå på vinterdekk som ikke er runflat og det er en nytelse sammenlignet med sommerdekkene, mulig jeg bytter til sommeren selv om dekkene er langt fra halvslitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjennom tidene kjøpt mange nye biler og av forskjellige bilmerker, gjennomgangstonene er at Leverandørene er lite villig til å sette på noe andre dekk en de bilene blir levert med fra fabrikk. Har gjort flere forsøk på å få andre merker, men da har jeg måtte betalt for dem.

Nå har jeg runflat tire på min F11 og er ikke så negativ som du er. Jo de er ikke helt stille, men ille er de ikke. Merka egentlig ikke stor forskjell når jeg gikk fra vinterdekkene (Nokian hakka 7 m/pigg) til sommerdekkene (trur det var Continental).

Jeg kommer ikke til å betale en formue for å få nye standard dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man innstilt på at noe er dritt så skal det mye til at det ikke oppleves som dritt. Men Gud å jeg koser meg når jeg passerer folk med flatt hjul på E6, og hele sydenbaggasjen spredd utover grøftekanten. Da tenker jeg: der gikk det flyet, og DET DER SKJER ALDRI MEG! ;) også gir det jo en helt fantastisk styrerespons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundet første 100 mil i min 520d F10 og er foreløpig veldig godt fornøyd.

Krever litt lydmessig tilvenning å gå fra 6er diesel til 4er men det rakler uansett:) sportsautomatkassa på disse bilene er helt fantastisk, og henger fint med hvis man skal dra på litt på svingete vei.

Når det er sagt så er dette absolutt ingen sportsbil, men bmw klarer det kunststykke gang på gang, nemlig å lage familiebiler som er morsomme å kjøre! Audi,merce er behagelige biler men ikke i nærheten av så morsomme.

Skal kjøre litt fjelloverganger til sommeren og der er jeg spent på hvordan den er, for der var 325d'n helt optimal med et godt skyv i motbakkene.

Uansett:vi er priveligerte som får kjøre en av verdens beste familiebiler, ta deg en test tur i en avensis eller mondeo så finner du fort ut at livet ikke er så ille bak rattet på en F10/F11 til tross for strikkmotorene avgiftsnorge tvinger oss til å ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...