RenZor Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Helt siden jeg kjøpte bilen i høst har det vært noe rart med startmotor, tror jeg. Av og til, men veldig sjelden har jeg vridd rundt nøkkel uten at det har vært noe spesiell antydning til at den skal starte. Det er vanskelig å huske skikkelig, men mener jeg har hørt det berømte klikket til innslaget bestandig. Etter å ha ventet noen minutter har den bestandig startet. Om gir-sensor er defekt skal vel ikke innslaget klikke heller? I helga har det vært nesten umulig å få start, både på fredag og i dag. På fredag nektet den plent. Etter mange forsøk startet den omsider. Det var etter jeg "jokket" bilen fram og tilbake i "PARK". Mulig det bare er en tilfeldighet? Kan det være at starteren hadde "kilt" seg mot tannhjulene på noe hvis? Frykter at jeg må bestille meg en ny starter...
Østgaard Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Har du prøvt å gi startaren et lite kakk? Kan vere at børstene setter seg.
Leo Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Har det vært sensoren mener jeg at det er stilt - enkel test sett den i drive og test. Men det kan være den enkle feilen også. Jordfeil. Sjekk ledningen fra minus polen til karosseriet om det er rustet i kontaktflaten, samme fra motorblokka til karosseriet. Sitter i bunnen av blokken på innsugsiden (hvis jeg ikke husker feil). Sjekk også om pluss ledningen har løsnet fra starter og dynamo. Hvis det er dårlig kontakt så vil du kunne oppleve denne feilen. Evt startrele er gåent. Hvis ingen av de overstående tingene er på plass må du nok belage deg på skifte av starter:(
RenZor Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Skrevet Desember 19, 2010 Startmotoren er så sinnsyk vanskelig å nå på denne bilen.. Kommer ikke til uten løftebukk, grav. Spørs om jeg må gå over jordingen hvis jeg endelig får start ja. Kommer vel heller ikke som noen overraskelse om starteren er utslitt heller, etter 330 000 km. Det er en tung motor å dra rundt. 1,7KW står det på gs bildeler
RenZor Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Skrevet Desember 20, 2010 Er det noen sikring fra batteri/dynamo til starter forresten?
Leo Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Du kan sjekke om det er gode kontaktflater og at de sitter fast uten motoren går, kan være en fordel også. Hvis de har behov for rengjøring/pussing eller skrues til. Da kan du være heldig og slippe å slite med start. Men hvis bilen har gått 330000 - så er det en veldig god mulighet for at starteren har gått. Den har vel startet bilen noen ganger allerede.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå