Gå til innhold

Bakovervendte barneseter i E61

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har nettopp fått meg ein E61 og trenger barneseter.

Men bakseteplassen var vel litt mindre enn eg hadde håpet..

Hva kan anbefales av bakovervendtebarneseter? Tenker på modeller fra 9-18/25 kg..

Bilen har sportsseter..

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er isofix, ja..

Lurte litt på Besafe Combi eller Akta Graco duologic?

Men blir disse for store? Setter pris på forslag. Kjedlig å bruke ein heil dag på å finne det "rette" setet..

Skrevet

Akta Graco er et meget bra sete ivertfall, anbefales.

Jeg har det montert bakovervendt i en E46 Touring og det er helt grei plass foran på passasjersiden.

Skal snart flytte det over i En E61 å der burde det bli MYE plass til overs.

Skrevet

Tenker du på akta graco duologic?

Eg var ute å testa Izi Kid X3 Isofix, den var svær!

Får ikke førersetet langt nok bak, har også testa Britax multifix. Men den er nesten like svær og uten isofix.

Kjører ein del langkjøring og ønsker å ha passasjersetet fritt, slik at passasjeren kan legge seg ned..

Stikker å tester Akta Graco no..

Skrevet

Vi har en bakovervendt Besafe Combi isofix i vår E61. Det går greit men er overraskende trangt. Uansett større plass enn i E46 og E39.

Skrevet

I følge ekspertene så skal jo barna sitte bakovervendt til de nesten blir konfirmerte (satt på spissen).

Derfor er det et problem med bakovervendte bilstoler i dag, da bilene rett og slett er for små.

Isofix er jo en genial løsning, men min erfaring er at stolene da tar enda mer plass.

Jeg har nå Britax Multi-Tech i min E61, og det går greit. Junior som er 3 år og ganske lang for alderen sitter relativt ok, og både jeg selv og min samboer for nok plass forran i passasjersetet. (jeg er 185 cm)

Her er en link til stolen : http://www.britax.no/bilseter/multi-tech

Enkelt å montere i hvertfall...

Skrevet

Tar jeg helt feil her nå, eller skal du kjøpe barnesete etter hvor god plass du får i framsetet å ikke hvor godt setet kommer ut i test?

Er tross alt ungen din som skal sitte i stolen!

Skrevet

Alle bør jo selvsagt koste på seg et sikkert barnesete, men man kan lese seg blind på alle testene av barneseter på nett.

Jeg leste både tester og hørte på råd fra de i butikken som selger slikt. Jeg ønsket et sikkert sete som var enkelt å montere samt. at det ikke skulle være alt for stort...

Jeg så også en artikkel om at mange feilmonterer setene sine også, og da hjelper det ikke hvor bra setet kommer ut i test...

At barn sitter tryggere bakovervendt er det heller ingen tvil om. Uansett så synes jeg enkelte snur barna sine litt vel tidlig. I barnehagegruppa til junior med ca. 30 stk. 2 og 3 åringer er det bare 6 av de som sitter bakovervendt.

Vet ikke helt om det er noe fasit svar på når mann bør snu barna rette veien, men så lenge det ikke er problematisk å ha de bakovervendt kan de jo likegodt få sitte slik.

Skrevet

Mye forskjellig å høre angående tester av barnestoler.

Leste noen tester når jeg skulle kjøpe til guttungen så tok de faktisk med pris som ett kriterie, det er jo galskap etter min mening.

Man sparer ikke på sikkerhet.

Jeg har selv den siste til besafe izi combi z3 eller hva den heter.

Ser ut som guttungen sitter kjempe komfortabelt, men værre med fruen i framsetet.

Den stolen er ganske så stor, iallefall når den står bakovervent.

Men sånn får det bare være en stund til. Guttungen blir to år i mars, så han skal få sitte bakover en stund til.

Eneste problemet er at han begynner å bli ganske så lang nå, faktisk hele 92cm på sist kontroll. Noe som er litt over snittet.

Men får sitte slik en stund til. De sier vell at de skal sitte bakovervent til de er fire år, noe jeg synes virker litt lenge. men tiden får vise.

Skrevet

Jeg har besafe izicombi bakovervendt stol i omega stasjonsvogna til dama, og den er SVÆR. Du kan glemme å sitte i forsetet siden setet må lang forover. Hvordan det blir i e61 vet jeg ikke, men tviler på at det blir bedre plass i den ;) Problemet er ikke at stolen er stor i seg selv, for det er en veldig bra stol. Problemet blir hvis du skal ha folk i passasjersetet foran..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...