Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallai

Vurderer å kjøpe meg en E46 316. Er vel en M44 motor som står i disse, det er en 2004 modell jeg ser på.

Noen som har en bil med denne motoren, eller kjennskaper? Vet det ikke er en racer, men er den brukbar? Forbruket?

Testet en 04" 318d idag, denne var jo grei nok. Men forsatt mye å spare i innkjøp å kjøpe bensiner...

Kanon om noen tar seg tid å svare, vurderer å bytte ut e36 316 touringen nå med noe nyere.

Skrevet

Jeg hadde en E46 318 for en del år tilbake. Det var riktig nok en 99mod, men synes faktisk ikke den var så ille motormessig.. Forbruket var også pent. Som du sier selv, så er det ingen racer, men fungerer helt greit til daglig bruk..:)

Skrevet

Husker jeg rett har vel 99" M43 motoren, altså 1,8? i E46 er det 1,9 i både 316 og 318 :)

Men er vel samme "dritet i ny innpakning" hehe :) Er godt fornøyd med 1,6'n i Touringen idag forbruksmessig og som bruksbil.

Skrevet

Mja, den er jeg usikker på, men du har nok sikkert rett.. Var vel svimlende 118hk el noe sånn.. Er vel kanskje sammenlignbart med det du har pr i dag da :)

Skrevet

Hei

Jeg har en 99 modell 318 med m43 motoren syntess det er en grei bil som ikke bruker alt for mye drivstoff.

ting du bør se etter er rust, jeg gikk på en kjempe smell da jeg kjøpte min bil, hørte det var noe knirking og dunkine bak i bilen, titta under og tenkte det kanskje var noen foringer til diffen eller noe som måtte byttes.

det som faktisk var feil var travers festet hadde ryket altså subframe disaster :/ det kan være lurt og sjekke før garantien går ut, garatnein er på 10 år. mener at bmw utfører den sjekken gratis også.

ellers så er det de vanlige stedene rusten kommer på disse bilene, bakluge, underkant av dørene, hjulbuer gulvet ved pedalene.

service heftet er en fordel og sjekke.

vet egentlig ikke helt konkret hva du lurer på men håper du fikk svar på noe :D

Lykke til i hvertfall ;D

Edit: ser det kun var motoren du lurte på #-o

Skrevet

Jeg har en 2004 316 Touring :wink:

Som du sier ingen racer, men det funker faktisk helt greit(og litt til) til vanlig bruk. Har hatt en e-36 318 Touring før, og min nåværende går "ørlite" bedre. Det som er nevt over(sub disaster, rust osv) skal vel så vidt meg bekjent ikke være noe problem på faceliftutgaven som jo en 04 er. Jeg har ikke en rustflekk på min bil iallefall.. Bruker og lite drivstoff :wink:

Jeg hadde ikke hatt noen betenkligheter med å kjøpe denne igjen. (og ja, har og brukt denne mange ganger med full familietur og takboks, uten problemer. Planlegg forbikjøringer litt, og dette er en knall bil til en "rimelig" penge :D

Skrevet

Jeg har også en 04 316i touring. Er kjempefornøyd. Som nevnt tidligere, ikke noen racer, men det er nok dersom du ikke er altfor kravstor. Den er også veldig billig i drift. Bruker litt over halvlitern på langkjøring (har ikke målt blandet enda). Og den ser tøff ut :)

Skrevet

Kjøpte en 2004 316iT for 2-3 uker siden og er strålende fornøyd. Er ikke noen racer men går overraskende greit, har bikkje baki så kan ikke gi på så mye uansett:) Hadde en 99 316 for noen år siden og denne er merkbart sprekere. Jeg ligger vel på +- 0.8 på mila på blandet kjøring. ikke testet langkjøring enda. Lykke til med letingen, dukker opp noen flotte med lav km i ny og ne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...