Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann !

Har en -04 modell 118d som jeg så gjerne skulle ha peila olje på.

Problemet er ikke at jeg ikke finner oljepinnen, men at den viser forskjelligt nivå fra dag til dag. Jeg sørger for å parkere på flatmark, slik at bilen står mest mulig i flatt hver gang.

Men, bør motoren være kald eller varm når en peiler?

Når jeg peiler olja etter jeg har kjørt bilen, så venter jeg ca 3-4 min etter jeg har stoppa bilen før jeg peiler.

Ene dagen er olja neste på maks, andre dagen er den kanskje midt på, så er den på maks. Så noen dager etter er den nesten på minimum.

Hva i h******* er det som skjer? :P

Er det noen som har "samme" problem? Eller har en løsning på dette?

Mvh

Marius Attanasio

Skrevet
Kan være feil på nivåsensoren din. Hender de feiler på alle biler.

Men det er jo peilepinne.

-04 mod av 1 serien er vel den eneste som kom med pinne, de andre sjekker en innenfra.

Skrevet

Det du sier er nesten umulig faktisk. Nivået kan nesten ikke forandre seg så mye. Det må være et problem når du peiler, altså at du venter for kort eller at du sammenligner på varm/kald motor og det blir jo feil.

Så for å være sikker på at du gjør det riktig, så peiler du oljen før du bruker bilen den dagen. Om den står flatt.

Gjør det i noen dager og lag deg en mal.

Så tar du å peiler olje etter at du har brukt den, på varm motor, men vent uansett i 15 min etter stopp og på flat mark. Det bør være relativt jevnt om du gjør det på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...