toottoo Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Har nå fått et problem med bmwn. Fikk beskjed om at toppakningen min var gåen å har hatt oppe toppen å fått bytta alt, men fortsatt koker bilen hvis jeg kjører med lufteskruen igjen åpner jeg koker den ikke men den er forsatt alt for varm.. noen som vet å jeg kan gjøre??
Dekkbrenneren Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 vel, tipper at nå er toppen sprukket :S hadde samma jævla problem :s Når du tar av toppen, ser ned i kammeret, så er det et firkanta hull på ene siden, kjølekanal, og på sidene av det firkanta hullet er det 2 små runde hull, disse er en svakhet, og de sprekker ved for høy varme :S Mål vannet for eksos og omvendt.
toottoo Skrevet Desember 22, 2010 Forfatter Skrevet Desember 22, 2010 ok.. hvordan måler jeg dette?? :S
Kennethe34 Skrevet Desember 23, 2010 Skrevet Desember 23, 2010 Du kan jo begynne med å sjekke vannpumpe og termostat, så er det utelukket iallefall
KalMar Skrevet Desember 23, 2010 Skrevet Desember 23, 2010 Du kan jo begynne med å sjekke vannpumpe og termostat, så er det utelukket iallefall Og ikke glem viskosekoblingen på radiator viften. Skal være hardt å vri når motoren ikke sviver.
toottoo Skrevet Desember 23, 2010 Forfatter Skrevet Desember 23, 2010 har skjekka vannpumpa å tatt ut termostaten..
KalMar Skrevet Desember 23, 2010 Skrevet Desember 23, 2010 har skjekka vannpumpa å tatt ut termostaten.. Tror jeg ville hatt termostaten i. Mener å lest et sted her inne at det kan klusse til kjølinga.
T. Tharaldsen Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 kobl utenom varmeregister så du får utelokket det og
bmwe30fire Skrevet Desember 26, 2010 Skrevet Desember 26, 2010 har skjekka vannpumpa å tatt ut termostaten.. Tror jeg ville hatt termostaten i. Mener å lest et sted her inne at det kan klusse til kjølinga. +1
toottoo Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Skrevet Desember 26, 2010 har koblet utenom.. ok skal prøve med termostat. men den viskosekoblingen te vifta? hvor finner jeg den ?
KalMar Skrevet Desember 26, 2010 Skrevet Desember 26, 2010 har koblet utenom.. ok skal prøve med termostat. men den viskosekoblingen te vifta? hvor finner jeg den ? Når jeg koblet varmeregisteret utenom kjølesystemet på min golf 2 1.6l så steg tempraturen med nesten 5 grader. så jeg ville ha koblet varmeregisteret inn igjen. Viskosekoblinga er den runde metall saken som er inne i viften. slik som denne: viewtopic.php?f=13&t=81821. Du tester den enkelt med å ta tak i viften (motor av) å prøver å vri den rundt (samme hvilken vei). Er den lett, og du kan spinne fart på den. Ja da er den ødelagt. Den skal være seig som sirup.
toottoo Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Skrevet Desember 26, 2010 ja har gjort det aha stemmer tusen takk
hao Skrevet Desember 26, 2010 Skrevet Desember 26, 2010 har skjekka vannpumpa å tatt ut termostaten.. Tror jeg ville hatt termostaten i. Mener å lest et sted her inne at det kan klusse til kjølinga. Hvis du tar ut termostaten er du iallefall sikker på at den ikke henger. Du trenger ikke termostat for en liten stund. Den sørger bare for at du får riktig driftstemperatur. Motoren vil ikke bli skikkelig varm uten. Jeg ville tatt den ut for å eliminere denne
KalMar Skrevet Desember 26, 2010 Skrevet Desember 26, 2010 har skjekka vannpumpa å tatt ut termostaten.. Tror jeg ville hatt termostaten i. Mener å lest et sted her inne at det kan klusse til kjølinga. Hvis du tar ut termostaten er du iallefall sikker på at den ikke henger. Du trenger ikke termostat for en liten stund. Den sørger bare for at du får riktig driftstemperatur. Motoren vil ikke bli skikkelig varm uten. Jeg ville tatt den ut for å eliminere denne Ta den ut og legg den i vann som står for opp koking. altså vann fra springen, legg den i kjelen, sett den på komfyren med bånn gass. se om den åpner seg når det nærmer seg ca 85 grader. og se at den lukker seg igjen, når kjelens tas av platen etter at det har kokt. (lukker vell ved ca 85 grader) Mener ganske sikkert på at det blir kluss uten termostat i kjølesystemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå