bcRichard Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Jeg har byttet motor i min e30 touring. Det var originalt en 318, og har nå satt i en m20b25 motor med ledningsnettet fra en 318 og hjernen fra b25. Motoren går rundt, men starter ikke. Får ikke gnist, og pluggene var ikke våte så tviler på at dysene åpner (usikker). Noen som har prøvd dette før som kan gi meg svar? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Du bruker motorledningsnett fra b25, samt hjerne, men har koblet deg inn på "bil-ledningsnettet" fra b18`n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Bensinpumperelèet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Skal fortsatt ha gnist om ikke bensinpumpereléet fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Nei? Var ikke det jeg fikk beskjed om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Ikke? Hmmm... Nei mulig du har rett ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Jeg har ikke peiling men skal bytte det på min så vis den starter da så funker den på både bensin og gnist Men Richard, vis du bytter bensinpumperelèet så kanskje du får bensin Men som sagt, jeg hakke peil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 Hvordan klarte du å sette i ledningsnett fra en 4 cyl motor på en 6 cyl? Det er en bragd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 De kontaktene skal da vel ikke passe overens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 Du har ikke kobla bensinledningene omvendt da? Slik at du mater returen med bensin, mens der det skal komme bensin går det til retur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Desember 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2010 neij har ikke koblet bensinledningene feil. ''motorkontakten'' passet rett på b25 motoren til 318 nettet. Har lagt egen ledning til pluss på coilen. Det får bensin, det vet jeg. Bensinpumpen går, men jeg tror ikke at dysene åpner seg. Har prøvd å byttet om på sensorene på svinghjulet, det funket heller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 Bumper denne fordi jeg føler at jeg ikke har fått det svaret jeg er ute etter. Ser at jeg har formulert med feil, jeg har satt i motoren fra en b25, altså hjernen til motorkontakten, også koblet jeg det til ledningsnettet til b18, altså motorkontakten og sikringsboksen osv. Noen som har vært borti dette før? Må jeg få tak i komplett ledningsnett til b25? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWsideways Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Går starteren rundt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 Startmotoren går rundt ja, får strøm til instrumentet og andre elektriske komponenter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Startmotoren går rundt ja, får strøm til instrumentet og andre elektriske komponenter. tipper du må få tak i et b25 motornett. det vill nok gjøre det MYE lettere. og ikke minst man vill få mange fære feil kilder når man trikser til ekstra ledninger i et el-nett som er lagd for noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå