Gå til innhold

S50b30 i e30 - godkjenning

G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

• 6 months later...
E30 er på en måte fastsatt at den skal tåle 330hk og 350nm, uten å legge frem dokumentasjon! Dette på grunnlag av oppsettningen av Hartge H35 24V sin e30! Det som trengs, er 300mm skiver, klaver fra e34 540 og kallippere fra e36 328 (ikke 100% sikker på dette, men det kan Fredrik hos Schmiedmann hjelpe deg med!), også trengs tårnavstiver foran og bak! + 325 bakbremser.

Trenger INGEN form for TÜV eller lignende!

Disse dokumentene ligger på serveren til Statens vegvesen under en kategori "Teknisk" el. Så i teorien, kan de ikke si NOE som helst! Hvis den du snakker med sier noe i mot deg, ber du vedkommende finne Hartge H35 24V spesifikasjonene som ligger på serveren dems og sammenligne! Om han fortsatt nekter, ber du han ringe nærmeste SFOOR!

OM idioten på andre siden av pulten fortsatt sier nei, så ber du han ringe Knut Ekkren eller Arne Bakkevig i SFOOR Haugesund! Disse gutta har godkjent dette MANGE ganger, og vet garantert hva de snakker om! Ring de gjerne på forhånd og forhør deg om du er i tvil! :)

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2

viewtopic.php?t=231138

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pft. så enkelt er det ikke gitt..

alle stasjoner håndhever forskjellig, og "vet" forskjellig. Opptil hverenkelt.

om saken kan påklages, er jo det en fordel, da den kan kommer opp for SFOOR , og vil få en saklig behandling. ser jo det er mange stasjoner, som besvarer søknader på en slik måte, at det lyser på lang vei at de ikke har snøring på hva de svarer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viewtopic.php?f=1&t=207662&start=0#p2197590

E30 skal kunne godkjennes med 330hk! Men de på trafikkstasjonen din, vet tydeligvis ikke hva de prater om! Finnes vel for det første ikke en motor fra BMW som heter s35b35?! M535i ble levert med M30B35 motor, om jeg husker riktig. Og "e28 M5" var vel M88 motor? Og det ble endret bremser på hartge h35!

5v6fq6f2aq65q6o6l8kv.jpg

Og hvorfor skal noen få dette godkjent, mens andre ikke? Det finnes FLERE gateregistrerte e30'r med s50b32 på norske veier idag! Og de er godkjent for kort tid siden!

Jeg og en kompis fikk akkurat godkjent søknad på M52B28 i e30, som orginalt er en 316. Og det var på HARTGE h35 dokumentasjonen, som biltilsynet har på sin egen server! Der fant de også informasjon om at e30 var "godkjent" for 330hk og 350nm i Norge av SFOOR!

Så dokumentasjonen du skal fremlegge, er deres egen dokumentasjon, som ligger under deres server lagringsområde på "Teknisk" (Sitat fra Knut Ekkren i SFOOR Haugesund!) Ring han og snakk med han! Be om et møte med karen på vegvesenet, så forklarer du han saken! Da vi gjorde det, kunne vi velge å montere M52B28, S50B30 eller S50B32! Når han stod på bakbeina, ba vi han ringe Knut Ekkren, og da ble pipen en helt annen etter den samtalen!

Jeg lagde også en deleliste med deler som ble brukt, for å dokumentere at det var BMW's orginale deler som ble brukt! (Hentet ut i fra listen til "Fliid"

zoxgf80pdbffzjsujunx.jpg

m9ojq8snptbmlexds158.jpg

xwwm9rr26wmmne1uqwxg.jpg

fctl2bznvwgw2nbes7hm.jpg

22ks1286pm8ju9cqjp68.jpg

mww7jb94r8afg2k40v8u.jpg

bztlvwz23pvydcd3cv9o.jpg

ega7odhnz9o8neq8i8ky.jpg

https://dl.dropbox.com/u/83110591/HartgeH35.pdf

https://dl.dropbox.com/u/83110591/Tekni ... 6_1991.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

handsome: Det jeg prøvde å si.. klag

Søke direkte til ombyggingsgruppa!? opp.ro@ombygg.no :)

såvidt jeg vet, skal det søkes der bilen er registert.

Om jeg sender søknaden min til en annen plass skal den bli sendt automatisk tilbake, har jeg blitt fortalt av SVV

Så da lurer jeg på om de er mer spesielle, og om det går ann for hvemsom helst å søke dit ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...