M3 Yngve Skrevet Januar 21, 2011 Share Skrevet Januar 21, 2011 Hei gutter. Jeg var på Tønsberg trafikkstasjon med en M3 E30 til en kompis, for 1 gangs visning og reg. Da spurte jeg en del rundt dette med godkjenning av E30 og div S motorer. Var stor frustrasjon oss dem også, for sfor blir ikke enige om Harge papirene er nok, eller ikke. Så vi må nok finnes oss i at noen får og andre ikke, dessverre. Blir ikke likhet for loven her. Så sa de noe viktig. Gr til at bur ikke er lov, var at en kar gikk til sak pga andre hadde fått lov og ikke han. Det ress i at, nå får ingen lov. Så ved å klage dette i for veiderektoratet er ikke lurt ( les MÅ ikke noen finne på å gjøre) Pga, der inne seier de bare nei, og lager det da enda strengere for ombygde biler. Så mas på trafikkstasjon lokalt; er mitt tips. De mente det var en klage på/ kom snart. Noen som vet noe om det?? Den tror jeg vi må prøve å stoppe, for jævla kjipt om de lager en lov om at ikke skal goskjennes noen som helst snart, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Hei gutter. Jeg var på Tønsberg trafikkstasjon med en M3 E30 til en kompis, for 1 gangs visning og reg. Da spurte jeg en del rundt dette med godkjenning av E30 og div S motorer. Var stor frustrasjon oss dem også, for sfor blir ikke enige om Harge papirene er nok, eller ikke. Ingen overraskelse der... Så vi må nok finnes oss i at noen får og andre ikke, dessverre. Blir ikke likhet for loven her. Nei det må en absolutt ikke,en kan få ting igjennom ved å bruke Kjøretøysforskriften "mot" dem. Den sier mye som er åpen for tolkning,samt at SV og SFOOR MÅ kunne dokumentere deres egne påstander for at det skal gjelde,nett som alle andre lovlige instanser. Så sa de noe viktig. Gr til at bur ikke er lov, var at en kar gikk til sak pga andre hadde fått lov og ikke han. Det ress i at, nå får ingen lov. Så ved å klage dette i for veiderektoratet er ikke lurt ( les MÅ ikke noen finne på å gjøre) Pga, der inne seier de bare nei, og lager det da enda strengere for ombygde biler. Så mas på trafikkstasjon lokalt; er mitt tips. Mye av grunnen til at SFOOR ikke kan bestemme seg for om de skal godta Hartge papirer,eller andre for den saks skyld,er at de etter mitt skjønn er rimelig inkompetente til å ta slike avgjørelser. Dette fikk eg erfare mye av under min godkjennelses-prosess. De var mye antagelser og vurderinger,lite eller ingen fakta. Hvem det er som sitter i SFOOR aner eg ikke,men eg var ikke imponert...det var heller ikke SV som tilslutt trodde mer på meg enn på SFOOR. Når eg dokumenterte mine påstander og dokumenter,var enten svaret fortsatt at "vi antar"(noe som eg ikke godkjente og forlangte klare svar!) eller bare at "saken er avsluttet!" Eg klagde til Vegdirektoratet,og fikk medhold. Fikk også tillatelse til bur i bilen viss aktuelt. De mente det var en klage på/ kom snart. Noen som vet noe om det?? Den tror jeg vi må prøve å stoppe, for jævla kjipt om de lager en lov om at ikke skal goskjennes noen som helst snart, Skjønte ikke helt hva du mente her,at det kommer en klage til Vegdirektoratet snart? Om hva isåfall? Og hvorfor må den isåfall stoppes?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Det var vist en klage på vei, at da mente gutta i Tønsberg, at da kunne det bli nei på disse Harge papirene for godt. Han mente at det hadde skjedd med bur i bilene. Så fint at du fikk med hold da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Send meg en mail til kim.haland@reme.no vis du Trenger papirer. orker ikke sende ut til alle så noen får legge de ut en plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Var ikke mye bra den søknaden der. Ikke sto det noe reg nr på bilen di skal bygge om, ikke noe om hvordan bremser, bfk osv de har planer om å bruke. I slike saker er det også lurt å få med hvor du skal få motoren fra osv. Om man kjøper en hel bil, er det jo så greit å blomde de delene du skal bruke. Da slipper man å dokumentere bremser osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 er bare litt av søknaden, den er go har tatt vekk regnummer men sånn ellers sendte jeg inn tidenes mest enkle søknad og fikk den godkjent. så er ikke nødvendig med alt mulig vas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 er bare litt av søknaden, den er go har tatt vekk regnummermen sånn ellers sendte jeg inn tidenes mest enkle søknad og fikk den godkjent. så er ikke nødvendig med alt mulig vas Har snakket med SFOOR, og den søknaden er ubrukelig, selv DEKRA-papirene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 er bare litt av søknaden, den er go har tatt vekk regnummermen sånn ellers sendte jeg inn tidenes mest enkle søknad og fikk den godkjent. så er ikke nødvendig med alt mulig vas Har snakket med SFOOR, og den søknaden er ubrukelig, selv DEKRA-papirene. Helt ubrukelig kan den ikke være ? han har jo fått bilen godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 er bare litt av søknaden, den er go har tatt vekk regnummermen sånn ellers sendte jeg inn tidenes mest enkle søknad og fikk den godkjent. så er ikke nødvendig med alt mulig vas Har snakket med SFOOR, og den søknaden er ubrukelig, selv DEKRA-papirene. Helt ubrukelig kan den ikke være ? han har jo fått bilen godkjent. Mangler bl.a dokumenter på råkarosseri for å nevne en ting. Og det er merkelig, for ALLE papirene Wenåsene brukte ligger i mailen. Tolker det som at de har jukset seg gjennom uten de papirene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 quote="winchester"] er bare litt av søknaden, den er go har tatt vekk regnummermen sånn ellers sendte jeg inn tidenes mest enkle søknad og fikk den godkjent. så er ikke nødvendig med alt mulig vas Har snakket med SFOOR, og den søknaden er ubrukelig, selv DEKRA-papirene. Helt ubrukelig kan den ikke være ? han har jo fått bilen godkjent. Mangler bl.a dokumenter på råkarosseri for å nevne en ting. Og det er merkelig, for ALLE papirene Wenåsene brukte ligger i mailen. Tolker det som at de har jukset seg gjennom uten de papirene. stemmer så at det ikke sto noe om chassi. hmm uansett holder på å laste de opp nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 http://www.filefront.com/17898367/m3.rar må zippe opp med winrar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Har man nok penger så går vel det meste gjennom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 er bare litt av søknaden, den er go har tatt vekk regnummermen sånn ellers sendte jeg inn tidenes mest enkle søknad og fikk den godkjent. så er ikke nødvendig med alt mulig vas Har snakket med SFOOR, og den søknaden er ubrukelig, selv DEKRA-papirene. Helt ubrukelig kan den ikke være ? han har jo fått bilen godkjent. Ikke med 3.2 ..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Nei, men med S50b30 som denne tråden handler om? Det er jo bare å sende PM til vedkommende. Har han jukset seg gjennom så bør det komme frem ganske greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Poenget er at sender du inn søknaden som dirtydicky lastet opp, så får du det ikke godkjent, siden det mangler diverse andre papirer. Har sendt inn søknaden min for snaue to uker siden nå, med alle papirene som trengs, så får se hvordan det utspiller seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå