Gå til innhold

Hurtigkjettinger til 235/45 17

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det snø/hurtigkjettinger til 235/45 R17 dekk? har fallt sikkert 40-50cm snø her på vestlandet de siste dagene så det er ikke så lett å kjøre med denne dimmen.

Skrevet

Finnes hurtigkjettinger i den størrelsen, men hvis du skal bruke de pga. snøen så ville jeg heller valgt Autosock http://www.autosock.no/ Virker bedre på ren snø, og er lettere og få på.

Regner også med du har alufelger på bilen, og da er det fort gjort og ripe opp felgen med hurtigkjetting siden låsemekanismen kommer på fremsiden av felgen. Den er som regel i stål og vil gnage på felgen under kjøring. Kjetting kan også ta i hjulbuer ol. hvis du har litt lav bil.

Skrevet
Finnes hurtigkjettinger i den størrelsen, men hvis du skal bruke de pga. snøen så ville jeg heller valgt Autosock http://www.autosock.no/ Virker bedre på ren snø, og er lettere og få på.

Regner også med du har alufelger på bilen, og da er det fort gjort og ripe opp felgen med hurtigkjetting siden låsemekanismen kommer på fremsiden av felgen. Den er som regel i stål og vil gnage på felgen under kjøring. Kjetting kan også ta i hjulbuer ol. hvis du har litt lav bil.

Har lest litt om Autosock og det virker som om det ikke fungerer så bra i puddersnø, når det gjelder felgene så er ikke det så veldig nøye, kan uansett surre noe gummi greier rundt strammeren.

Bilen er senket ja, men det skal være plass til kjettinger rundt hjulet for det :)

Grunnen til at jeg vil ha kjettinger er at det hadde jeg på min første Bimmer (en 520 85 mod) og kom meg frem over alt :)

Skrevet

Hvis det ikke er så farlig med felgene, og du har nok plass så er det jo bare og gå for kjettinger.

Størrelsen du skal ha på de med 235/45-17 er 645, men be om og få prøve de først så du er sikker på at de ligger pent rundt dekket pga. bredden på de.

Skrevet
Hvis det ikke er så farlig med felgene, og du har nok plass så er det jo bare og gå for kjettinger.

Størrelsen du skal ha på de med 235/45-17 er 645, men be om og få prøve de først så du er sikker på at de ligger pent rundt dekket pga. bredden på de.

Hvor er det de selger denne størrelsen?

Skrevet

Da har jeg vært på Biltema å brukt hele 159,- på ett par hurtigkjettinger, så får jeg bare håpe de passer, fant ingen kjettinger i tabellen som passet til 235/40 17, men de jeg kjøpte passet til 235/50 17 så jeg krysser fingrene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...