øyvind bp Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 Hei. Har en e34 touring som fungerer fint. Men om jeg kjører lange bratte bakker (som f.eks til hytta på fjellet) lukter det svidd motor olje. Men kun da. Ser at den har brukt litt olje etter en del turer på fjellet i det siste. Jeg hadde en oljelekk tidlig i høst fra registerdekselpakningene men fikk fiksa det (sa de på verkstedet i alle fall). Noen som vet hva det kan skyldes?
S.Hafsmo Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 kan jo være så enkelt som at toppdekselpakningene lekker, så drypper det ned på eksosmanifolden. Ellers skal du ikke stole på alt verkstedene sier, for alt du vet har de stappet på med litt blåsilikon for å "tette" registerdekselpakningene.
øyvind bp Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Skrevet Desember 26, 2010 Får håpe det er så enkelt som toppdekselpakningene. Har hørt det er både noen indre og ytre toppdekselpakninger på m60 motorene. Får ta frem "tannlegespeilet" og arbeidslyset når jeg får satt den i garasjen i romjula. Takk for tipset.
øyvind bp Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Skrevet Januar 17, 2011 Er det noen som har noe formening om slike pakningstetter"olje" som man kan fylle på motoren sammen med olje. Har lest på endra bilforum at dette skal funke. Er det noe jeg kan tørre å prøve eller vil det "fucke" opp hele motoren? Hva er risikoen ved å prøve noe slikt? Det gjelder en m60b30 V åtter.
S.Hafsmo Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 jeg er veldig skeptisk til slike produkter. lekker det olje er det en tetning/pakning/o-ring/simmering som er ødelagt. Denne blir ikke reparert av noe mirakeltilsetning. I beste fall utsetter du bare problemet, I værstefall skaper du nye.
Robin L Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 vil tippe toppdekselpakninger jeg også. kjenn etter om det er fuktig på nedsiden av den. se gjerne om det er olje rundt tennpluggene også.
øyvind bp Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Skrevet Januar 17, 2011 takker. Har ikke sett noe enda. Bare at det lukter svidd etter lengre oppoverbakker. Bruker ikke så mye olje og kan ikke se det drypper når den er parkert. Kanskje en liter på 400 mil.
baremats91 Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 tipper nok på toppdekselpakninger jeg også, men som det ble nevnt over her at det ikke finnes mirakelkurer for pakninger, så finnes det faktisk, Omega917 er det beste jeg har prøvd, den tetter med en gang og kan brukes i alle slags olje, funker bare på gummipakninger og o-ringer. bruker dette på verkstedet om en kunde har det travelt og vi ikke har deler, så er det en billig og midlertidig løsning
S.Hafsmo Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Det er mange som skryter av slike som liksom skal mye opp gummien i gamle pakninger og o-ringer, men jeg vil fortsatt ikke si det er noen varig løsning, mere som et midlertidig lappeplaster.
øyvind bp Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Jeg brukte omega917 en gang på min gamle m20b25 motor på anbefaling av noen mekkegutter på vinstra da jeg stoppet der for å skru ut et termostat som hadde tatt kvelden. Da sluttet den å svette og de ble en betydelig mykere lyd fra motoren. Selv om den hadde ny kamaksel og vippearmer og egentlig gikk ganske stille fra før. Men på den motoren hadde jeg 10w 40 pennzoil olje. Så jeg lurer på om Omega 917 er lurt å bruke på en såpass mere sofistikert v8'er som normalt skal ha helsyntetisk 5w 30 castrol olje? Kan jeg skade noe i motoren med å bruke Omega917?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå