Gå til innhold

påkjørt bil - IF nekter skyld

aambakk89
 Share

Anbefalte innlegg

Såg idag at bilen til dama var påkjørt av brøytebil!

Bilen sto parkert i veikanten oppom garasja våra heime med oss, og då har brøytebilen kjørt inn i sida med plogen og klart og trykt inn døra så den rivna og trykt inn heile bakskjermen.

Så eg tok kontakt med sjoføren av brøytebilen, og han viste om at han hadde kjørt på bilen, men hadde ikkje sagt ifra til oss? og i tillegg meinte han det ikkje var vits og skrive noke skademelding fordi eg sto parkert litt ut i veien og kom ikkje til og få igjen noe??? Bare og ødlegge det som står i veikanten??

Skal politianmelde sjoføren, har allereide prata med sentralen.

Noen som har peiling på om sjoføren har rett? han kan vel ikkje sleppe unna med og kjøre på og totalvrake en bil fordi den sto i veikanten????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta bilder av skaden hvor bilen står nå,

+1

Viktig med bilder der det framgår hvordan bilen stod parkert - bruk gjerne metermål på bildet for å vise avstand til gjerde, fortauskant, brøytekant e.l.

De som er ansvarlige for brøyting har rett til å få fjernet kjøretøy som evnt. hindrer dem i å brøyte, men noen påkjøringsrett har de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt MASSE bilder. Men han nekta og skrive skade melding. Er ikkje mykje politiet orka og gjer virka det som :evil:

Greit nokk, bilen sto LITT ut i veien, men der var GOD plass til og brøyte. Og da kjører en ikkje inn i bilen og ikkje gidd og sei ifra. Må da finst grenser..

Er umuli att han ikkje kunne merka ditta..

Skal legge ut eit bilde etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt MASSE bilder. Men han nekta og skrive skade melding. Er ikkje mykje politiet orka og gjer virka det som :evil:

Greit nokk, bilen sto LITT ut i veien, men der var GOD plass til og brøyte. Og da kjører en ikkje inn i bilen og ikkje gidd og sei ifra. Må da finst grenser..

Er umuli att han ikkje kunne merka ditta..

Skal legge ut eit bilde etterpå

Du skulle slått han over ansiktet og sagt at han stod i veien for knyttneven din :D

Tror ikke du skal ha problemer med denne! Helt åpenbart en forsikringssak. Han er bare redd du skal si i fra til sjefen eller noe. Noe du definitivt må gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel lov å stå langs veikanten så lenge det ikke er noe parkering forbudt skilt der eller er forkjørsvei så vidt jeg vet...

Ja dette er en vanlig vei oppi eit byggefelt, er ingen forbudt skilt og ingen forkjørsrett. Den står heller ikke til hinder for noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette brøyting som er innleid av kommunen, eller er det betalt privat gjennom beboerforening e.l.?

Uansett ønsker ikke den som brøyter å få alt for mange klagesaker mot seg.

Vanligvis er tilgjengelig bredde som kreves av kommunale myndigheter for brøyting, utrykningskjøretøy o.l. 3 meter. Hvis veibredden var stor nok, er det lurt om du lar det framgå tydelig på bildene du tar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette brøyting som er innleid av kommunen, eller er det betalt privat gjennom beboerforening e.l.?

Uansett ønsker ikke den som brøyter å få alt for mange klagesaker mot seg.

Vanligvis er tilgjengelig bredde som kreves av kommunale myndigheter for brøyting, utrykningskjøretøy o.l. 3 meter. Hvis veibredden var stor nok, er det lurt om du lar det framgå tydelig på bildene du tar. ;)

er innleigd av kommunen, bredda fra bilen og til brøytekant er ganske så nøyaktig 2.9 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e28`n min blei påkjørt av søppelbilen mens jeg var på jobb, var polakker som kjørte søppelbilen og jeg stussa litt på hvorfor di kom tilbake å kikka på bilen min så jeg gikk ut å kikka, da så jeg røde striper på fanger og skjerm. Ringte bare selskapet og fikk beskjed om å sette den på verksted å sende regninga til de.

Er bare å andmelde, han stakk jo fra stede uten å si ifra. kvalifiserer ikke det til førerkortbeslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...