Gå til innhold

Pluggen blåste opp av toppen under kjøring?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute å kjørte i stad, med vinterbilen min. Kjørte rolig hjemover da det plutslig begynte å bråke noe vanvittig. Jeg trodde eksosen hadde knekt under der. Så kjørte hjem og tok en titt. Men det viste seg at plugg nr 3 lå løst oppå toppen. Prøvde skru denne på plass igjen. Men den runda jo selvfølgelig allerede ved håndkraft.

Prøvde starte med pluggen så godt jeg fikk festa den i. av nysgjerighet. Men den ble blåst rett ut igjen.

Så hva gjør man når gjengene er helt kaputt? Detta er riktig nok en VAG golf 3 1.4 bensin. Men dette kan jo skjee alle biler! ga ikke mer en 5k for bilen og den skal snart på EU så vil jo gjøre detta så billig som mulig:) Noen som har vært borti noe lignende?

Skrevet

jeg berga ac kompressoren på e39n med en god gjengelåser fra wurth. men om den er glad i varmen som blir i motoren da er en annen sak.

hvis dette er en rotten vinterbil, hva med å tvinge nedi noen andre tennplugger bare ? :P

Skrevet

Har prøvd et lignende sett, det funka fint det... Det blir ikke så mye spon at det gjør noe. Det unngår du eventuellt med å bruke kobberpasta eller et annet tjukt fett på gjengetappen, som sponet fester seg til.

Skrevet
Hvordan virker dette "løs gjenge settet"?

du borer et hull med motsatt gående gjenger hvor du skrur inn ein spiral. spiralen vil fungere som dine nye gjenger. du borer opp et større hull en det det opprinelige hullet. så bruker du gjengetapp med motsatt gjenger. når du då setter inn løs gjenger (spiralen) så får du et hull med samme dimensjon og gjenger som det opprinelig var. finnes og andre patenter en spiral. som en sylinder med gjenger på utsiden og på insiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...