Bimmerfører Skrevet Desember 26, 2010 Share Skrevet Desember 26, 2010 Endelig hjemme igjen etter julefeiring på Hedmarken. Reiste opp fredag, 15minus snødde som f..., glatt som ett uvær, lot bilen stå ustartet til vi skulle hjem i dag, dum som jeg var så orket jeg ikke å gå ut for å starte bilen når tempraturen begynte å synke. Var til tider 30blå der oppe, og det var kalt. Så til poenget: Bilen var sur som fy når jeg skulle starte den i dag, måtte dra den på starteren lenge og mange ganger før den endelig startet, og da gikk den noen sekunder på både 4 og 5 sylindre før den sjette og siste ville bli med. På turen hjem (17mil) hadde jeg vekselvis 5 og 6 sylindre som ville jobbe. Spesielt mellom 1800 og 2300 omdreininger kuttet den ene sylinderen, men så fort jeg lå på mer enn 3000rpm virket alle hele tiden. Kan jeg ha sotet ned pluggen, eller er det andre ting som kan gjøre dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 27, 2010 Share Skrevet Desember 27, 2010 Kan blant annet være veivakselsensor dette også. Hvis den er på vei til å gå, kan den fjuske innimellom. Men er det lenge siden du har byttet plugger a ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 27, 2010 Share Skrevet Desember 27, 2010 kan og være en coil på tur. jeg har 6 liggende billig billig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 27, 2010 Share Skrevet Desember 27, 2010 Typisk feil hvis toppdekselpakning lekker,se etter olje i plugghull,som regel samme feil hvis motor ruser seg og stopper igjen i streng kulde ved kaldstart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2010 Kan blant annet være veivakselsensor dette også. Hvis den er på vei til å gå, kan den fjuske innimellom.Men er det lenge siden du har byttet plugger a ? Byttet plugger for ca 14dager siden, virker som at den ikke liker seg mellom 1800 pg 2300rpm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2010 Typisk feil hvis toppdekselpakning lekker,se etter olje i plugghull,som regel samme feil hvis motor ruser seg og stopper igjen i streng kulde ved kaldstart. Ingen olje i plugghullene når jeg byttet plugger for 14dager siden. Hva annet skal man se etter hvis man skal sjekke toppdekselpakning, og er det noen hokus pokus og bytte denne selv på bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2010 kan og være en coil på tur. jeg har 6 liggende billig billig 6stk nye sitter i men selvfølgelig ka en ny være defekt også. pris??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 28, 2010 Share Skrevet Desember 28, 2010 Tja, har bud på 1000 for alle da, men de koster 400 ca på GS for en ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2010 Tja, har bud på 1000 for alle da, men de koster 400 ca på GS for en ny. Da selger du alle for 1000,- for jeg tenkte jeg bare skulle kjøpe en eller to kun for å teste. Takk uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå