Gå til innhold

E39 fusker og rister


Bimmerfører
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig hjemme igjen etter julefeiring på Hedmarken.

Reiste opp fredag, 15minus snødde som f..., glatt som ett uvær, lot bilen stå ustartet til vi skulle hjem i dag, dum som jeg var så orket jeg ikke å gå ut for å starte bilen når tempraturen begynte å synke.

Var til tider 30blå der oppe, og det var kalt.

Så til poenget:

Bilen var sur som fy når jeg skulle starte den i dag, måtte dra den på starteren lenge og mange ganger før den endelig startet, og da gikk den noen sekunder på både 4 og 5 sylindre før den sjette og siste ville bli med.

På turen hjem (17mil) hadde jeg vekselvis 5 og 6 sylindre som ville jobbe.

Spesielt mellom 1800 og 2300 omdreininger kuttet den ene sylinderen, men så fort jeg lå på mer enn 3000rpm virket alle hele tiden.

Kan jeg ha sotet ned pluggen, eller er det andre ting som kan gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk feil hvis toppdekselpakning lekker,se etter olje i plugghull,som regel samme feil hvis motor ruser seg og stopper igjen i streng kulde ved kaldstart.

Ingen olje i plugghullene når jeg byttet plugger for 14dager siden.

Hva annet skal man se etter hvis man skal sjekke toppdekselpakning, og er det noen hokus pokus og bytte denne selv på bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...