OLEZZ Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Har en kompis som har en e36, hvor innfestninga til bakstillinga har revnet, og er helt av. Alt som den bolten sitter festa i er borte, og sitter igjen rundt bolten. Noen som har tips til hva vi bør gjøre? Man må jo komme til fra innsiden å få sveisa der. Må man kappe inni bilen for å komme til eller er det et lokk eller noe? Det må jo sveises inn forsterkninger, men først må man jo ha noe å feste den lange bolten i. Bildet taler vel for seg.
pedro Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Hei Ole Vet ikke om det er å få kjøpt løse innfestningen til bakstillingen? Hvis ikke er alternativet å kappe ut fra en huggebil. Er vel endel demontering som tank og innredning som må til. Husker jeg rett fra sist jeg hugde en E36 sedan var det vel dobbel bunn rundt dette området av karosseriet, slik at en ikke kommer til direkte ovenfra heller? Sikkert noen som vet dette. Er ikke den første med subframe disaster dette. Er vel mulig å søke på nettet eller her inne på forumet etter bilder/ ev video av raparasjoner av sprekker og avrivninger. Er jo en del 325er det har skjedd på iallefall. Sikkert ikke store jobben når bilen er plukket ren under. Lykke til.
OLEZZ Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Skrevet Desember 28, 2010 Litt usikker på om tanken må ned. Går jo ann å dekke til med noe. Man må jo kanskje kappe fra innsiden, slik at man kommer til. For man ser jo tydelig at karosseriet er dobbelt på det området. Man får kjøpt løse forsterkninger som man legger helt ytterst, men det er verre med det som er på innsiden der, altså den "koppen" som holder bolten på plass. Den må jo sveises på det innerste og det ytterste laget.
LarsBMW Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Jeg skifta gulvet hvor innfestningene er på min bil. Får kjøpt det løst til fremre og bakre innfestning hos BMW. GS skaffer også disse.
OLEZZ Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Skrevet Desember 28, 2010 Er ikke det en god del jobb i forhold?
Olelink Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Søk på "e36 subframe disaster" så finner du masse diy´er på hvordan man fikser dette på en enkel måte samt innsetting av bmw sine orginale forsterkninger eller andre løsninger på å forsterke dette området.
OLEZZ Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Skrevet Desember 28, 2010 Finner bare diy for å montere forsterkninger. Dette tilfellet er litt mer jobb da mye av karosseriet er borte / sprekt.
AC Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Skifta heile delene i golvet eg og,litt jobb men går fint det. Har dei delene på bmw/gs Eller så kan du kjøpe bilen min
OLEZZ Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Skrevet Desember 28, 2010 Spørrs om det blir aktuellt å bytte hele gulvet. Vi er ikke akkurat opprettere.
AC Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Nei ikkje heile golvet,er vel nr 12 og nr 9 på den tegningen der du trenger trur eg. er punktsveist så går å slipe/slå det av med meisel el. liknande Men tanken må vel ned ja.
OLEZZ Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Skrevet Desember 28, 2010 hmmm. Kan demontere litt innvendig og tanken, så kan vi se litt på det. Hvis det bare er punktet så burde det jo gå greit. Bare vi slipper å skjære stoler deler av gulvet.
AC Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Ja bør gå godt d. Var punkta ja,så fikk skrellt av det å heilsvisa på nye delene. Monterte del.12 og 9 på traversen så jekka det opp mot golvet før sveis. for å få rette plasseringen på hullene osv.
AC Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Fikk festa noen punkt så det satt,skrudde ned traversen å heilsveisa.
OLEZZ Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Skrevet Desember 28, 2010 ja. du satt på traversen, så punktsveisa gulvet, slapp den ned igjen, så helsveisa du? Men er de delene punktet fra undersiden eller oversiden (inni bilen)?
AC Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Ja skrudde på del nr 12 å 9 på traversen løfta det opp og punkta det fast i golvet.sleppte ned traversen å sveisa ja. Jobbet kun under bilen. dei sitter punkta under golvplata å i hjulbrønn elle kæ eg ska kalla det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå