leif harald Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Tenkte å høre med folket her om noen har vært borti Jackon Thermomur. virker genialt ut. ferdig isolert å bare til og stable som lego klosser.
tonyku Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Kan være lurt å legge puss mellom lagene sammen med armering på hvert tredje lag. Og glava isoband
leif harald Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Skrevet Desember 29, 2010 Har du vært borti det før eller? ser veldig lettvint ut. vet du kvadratmeter pris?
tonyku Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Ca 273 kr kvadraten måtte vi ut med. (snittpris med hjørneblokkene) Nei jeg har bare hjulpet til med veggene. Å det virket veldig lettvindt. Brukte rundt 5.5 timer på å sette opp en 9x6 meters garasje med 5 vinduer og 2 portåpninger. Søk litt på youtube så får du se hvor lettvindt det er Det jeg nevnte først var en annen type thermoblokk.
leif harald Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Skrevet Desember 29, 2010 Såpass kjapt ja jeg fikk en pris på ca 600 kr kvadraten for de på 35cm tykke + moms. Det var gjennom firmaet til fatteren. Blir ca 100 store i blokker + sement. Synes ikke det var gale jeg?
Der Barockengel Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 I tillegg til betongen må du også ta med fiberpuss og armeringsduk i prisoverslaget. Jeg ville være skeptisk til å bruke slike produkter dersom det er maur i området. Dersom du ikke skal varme opp garasjen til stuetemperatur hele vinteren, kan det hende det er like greit med 250-utgaven fra Jackon. Jeg vet ikke hvilken av egenskapene til disse blokkene som gjør at du synes de virker fristende, men selv synes jeg de blir ufordelaktig dyre sammenlignet med alternativene.
tonyku Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Såpass kjapt ja jeg fikk en pris på ca 600 kr kvadraten for de på 35cm tykke + moms. Det var gjennom firmaet til fatteren. Blir ca 100 store i blokker + sement. Synes ikke det var gale jeg? Det syns jeg var dyrt. Vi bestillte stein fra Polen. 62000,- med gratis frakt i egen lastebil. Så kom glavaband og puss i tillegg. Vi valgte også å legge armering hvert tredje lag. Garasjen står på en utsatt plass med tanke på sterk vind. Totalt med tak, fliser og vinduer + en trapp med 21 kvadrat gulv i "andre" etasje så kom det på 131000,- og da er alt kjøpt i polen forrutn Glavabåndene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå