Gå til innhold

hjelp, deffekt driv aksel!

marjoh
 Share

Anbefalte innlegg

hart enda ikke funnet ut hva feilen er, så den var inne hos bavaria i molde, men de fant heller ikke noe feil.. og lyden var borte den lille timen den var hos de.. lyden kom tilbake 5min etter de hadde stengt selvfølgelig:P

men de fant ut at traversforingene var slitt på begge sidene, men de skal vel ikke lage noe knekke/tikke lyder? foringene på ene bærearma på andre siden bak er også gåen. men fortsatt ikke noe som skal lage lyder på den måten?

har iaffal fått filmen når hjulene spinner stillestående i en bakke :) så har hører lyden og alt.. får håpe bavaria får en ide av hva den kan være nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hart enda ikke funnet ut hva feilen er, så den var inne hos bavaria i molde, men de fant heller ikke noe feil.. og lyden var borte den lille timen den var hos de.. lyden kom tilbake 5min etter de hadde stengt selvfølgelig:P

men de fant ut at traversforingene var slitt på begge sidene, men de skal vel ikke lage noe knekke/tikke lyder? foringene på ene bærearma på andre siden bak er også gåen. men fortsatt ikke noe som skal lage lyder på den måten?

har iaffal fått filmen når hjulene spinner stillestående i en bakke :) så har hører lyden og alt.. får håpe bavaria får en ide av hva den kan være nå

forsterker lyden seg når du svinger når du kjører??? høres ut som diffen holder på og ta kveld .. siden du sa den svettet olje så er nok sjangsen stor for att det har blitt litt varmt og at det er lite olje i gjenn og dermed mister den smøre effekten sin..

tør eg spørre om du spinner og sladder mye med bilen?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffen som flere her nevner er selvfølgelig en mulighet. jeg ville likevel sjekket litt til før jeg hadde skrudd ned denne.

Det som er merkelig her, er at lyden forsvinner når clutch tråkkes inn, alt går jo rundt der bak forde, eneste som endres er at belastningen forsvinner.

Jeg har en V70 hvor jeg holdt på en 6 mnd tid med tilsvarende tikkelyd fra drivverk. Økte i takt med hastigheten. Dette er riktignok fremhjulstrekk, og jeg hørte tydelig hvem side det tikket fra. Trodde lenge det var girkasse eller drivledd som tikket, men endte opp med å bytte hjul-lager faktisk. Dette viste seg å være problemet. Skiftet lageret og skar opp det gamle. Der hadde det gått skall av en kule, som hadde begynt å deformere de andre, og skapte denne tikke-lyden.

Jeg mener at om du er sikker på at lyden kommer fra høyreside, er dette poeng å sjekke. Hjullager forsterkes ofte ved høyere lyd på motsatt side av bilen enn den siden du svinger til.

Er verdt å sjekke, før det investeres i ny diff.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt poeng. da jeg står stille stående og spinner, så høres lyden helt inne hjulet på høyre side, men fant en youtube videoer om en drivknute som er gåen. lyden på filmen er veldig lik lyden fra bilen min, så tror jeg har funnet et svar :)

takk så langt til for forslag, håper jeg finn er ut av dette snart [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsterker lyden seg når du svinger når du kjører??? høres ut som diffen holder på og ta kveld .. siden du sa den svettet olje så er nok sjangsen stor for att det har blitt litt varmt og at det er lite olje i gjenn og dermed mister den smøre effekten sin..

tør eg spørre om du spinner og sladder mye med bilen?? :lol:

forsterkes ikke av svinging, kjørt litt rundt å hørt litt nærmere etter. Lyden går stort sett i samme takt uansett fart virker det som nå. ganske tilfeldig når lyden kommer, kan fort forsvinne en liten periode (times tid).

en liten sladd hær å der kan det fort bli på vinteren :lol:men er glad i bilen, så er ikke mye av det, å liker å holde meg på det lavere turtallet når det gjelder spinning, glatt om vinteren uansett:P historikken på bilen er grei den å, eldre mekanikker å gammal mann som har hatt den tidligere, men han jeg kjøpte den av hadde den i 1 år, å han var 20 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt poeng. da jeg står stille stående og spinner, så høres lyden helt inne hjulet på høyre side, men fant en youtube videoer om en drivknute som er gåen. lyden på filmen er veldig lik lyden fra bilen min, så tror jeg har funnet et svar :)

takk så langt til for forslag, håper jeg finn er ut av dette snart [-o<

problemet med denne er at dette er en drivknute og ikke en stikkaksling som brukes på bmw.. vil tro du klipper stikkakslingen før du får slik lyd i den=)

men er ikke lett for oss og si hva det er når vi ikke hører lyden eller har kjørt bilen så alt blir synssing..

men eg holder en knapp på diff/diff foring.. men for alldel kan vere noe helt annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med denne er at dette er en drivknute og ikke en stikkaksling som brukes på bmw.. vil tro du klipper stikkakslingen før du får slik lyd i den=)

men er ikke lett for oss og si hva det er når vi ikke hører lyden eller har kjørt bilen så alt blir synssing..

men eg holder en knapp på diff/diff foring.. men for alldel kan vere noe helt annet

hm, det som er så rart er at lyden høres så veldig mye bedre på høyresiden som sakt tidligere, men lyden forsvinner jo når jeg trykker inn clutchen. får tid til mekking på søndagen, så håper jeg finner ut mer da :) har en film av det faktisk, men får ikke til å legge den ut hær, men lyden på youtube filmen er veldig lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er drivaksel ny drivaksel i boks klar til å skrus på imorgen :) men skal sjekke hjullager, trommel og uorginal hjulbolt i samme slengen, noe GS anbefalte. så får vi håpe det bil orden på dette nå;) etter å skiftet foringer å stag på bilen til snart 15 tusen så må vel det være den mest stødige e39en i norge snart hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...