Halbakken Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Heisann! Lurer på hvordan det er med skilter da det kommer til banebruk, jeg har hørt at man må ha vanlig skilter for å kunne kjøre på bane, altså årsavgift og forsikring. Bilen må også være EU-godkjent, noe som kanskje kan bli litt vanskelig da man har bur, ratt, stoler og 4 punkts seler. Noen som veit åssen dette funker? Er lite keen på å kjøre på prøveskilt hver gang jeg skal utpå bana...
hao Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Se på denne http://bilsport.no/uploads/nsr_2011_nett.pdf
Halbakken Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Skrevet Desember 30, 2010 Bladde gjennom den nå, men sto ikke sånn veldig konkret hva som gjelder, var bare at bilen måtte være i stand så det ikke var til fare for andre, stod ingenting om krav til bil Men takk for link, skal bruke denne til senere
Glennski Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Om bilen kun skal brukes til banekjøring, så må man vel ikke ha skilt? Slik jeg forstår det, så må man kun ha ansvarsforsikring. Man får jo uansett ikke godkjent bilen med hvite skilter med bur, bøttestoler osv. som du nevnte
R Andersen Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Skal du ha skilt sammens med bur og bøttestoler, så må du nok satse på et skrudd bur og demontere bur, sette inn vanlig innredning etc. ved EU-kontroll.
motocross4 Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Man må ikke godkjenne noe om du bare skal bruke den på bane. Bare kjørpå
hagenisse Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Tullball. Enten bygger man en ordentlig løpsbil, og da må den godkjennes etter den serien man skal kjøre sin regler. Eller så kjører man på bane med en vanlig gatebil med skilt og da gjelder jo vanlige krav for biler med skilt. Mao; du får neppe godkjent bur og belter, men stolene burde være mulig.. men det er sjelden noe vits. Noen arrangører tillater biler med prøveskilt, andre ikke.
Halbakken Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 Se der ja, da ble det fart i sakene Så eeeeegentlig så er det beste å EU-godkjenne en bil (da har man 2 år med moro på bane), for å så gjøre som nevnt over her med å demontere/montere inn originalt utstyr for å få den gjennom. At man for eksempel har dempere, fjører og bremser til litt kraftigere bruk på vei, burde vel egentlig ikke være noe problem? Så behøver man vel egentlig ikke å godkjenne den på NAF heller...
Olelink Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Om du skal ha skilter på den og bytter fjærer, dempere osv må jo dette godkjennes hos BT på lik linje med f.eks ett senkesett på en vanlig gatebil. Om du ikke gjør det risikerer du jo (på lik linje med en gatebil) å bli avskiltet ved en teknisk kontroll siden det fortsatt er en gateregistrert bil uansett hva du skal bruke den til sålenge det er hvite skilter på den. Samme med f.eks bur. Om du EU-godkjenner bilen, så ribber ut interiør og setter inn bur, kjører til ett treff (med bil på henger eller kjører den dit for egen maskin) og blir stoppet i en rutinekontroll. Så kan skiltene ryke om de finner noe på bilen du ikke har godkjent. Så en nylig EU-kontrollert bil gir ikke 2 års fri kjøretid med de modifiseringer du måtte ønske desverre.
janerik171187 Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Om du skal ha skilter på den og bytter fjærer, dempere osv må jo dettegodkjennes hos BT på lik linje med f.eks ett senkesett på en vanlig gatebil. Om du ikke gjør det risikerer du jo (på lik linje med en gatebil) å bli avskiltet ved en teknisk kontroll siden det fortsatt er en gateregistrert bil uansett hva du skal bruke den til sålenge det er hvite skilter på den. Samme med f.eks bur. Om du EU-godkjenner bilen, så ribber ut interiør og setter inn bur, kjører til ett treff (med bil på henger eller kjører den dit for egen maskin) og blir stoppet i en rutinekontroll. Så kan skiltene ryke om de finner noe på bilen du ikke har godkjent. Så en nylig EU-kontrollert bil gir ikke 2 års fri kjøretid med de modifiseringer du måtte ønske desverre. får ta av skilta når man kjører den på henger da vøtt
ehrnst Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Min er godkjent med halvbur. Bare å bygge skrudd vidre så kan du faktisk ha nbf godkjent bil med bur:)
Bimmerfører Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Banebil trenger ikke skilter, Gatebil blir ikke godkjent med bur uten FIA godkjennelse og vognlisens. Skrudde bur godkjennes ikke ihht FIA sine reglementer. Skal du ha vognlisens må du sende inn søknads-skjema for dette og fremvise kjøretøyet for godkjente vognlisens kontrolører fra en medlemsklubb i NMK. Reglene er ganske så kompliserte for dette, så ta kontakt med enten lokal motorsprt klubb eller Norges bilsport forbund, hos disse kan du også få regelboka gratis.
Kristian H. Foss Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Om du skal ha skilter på den og bytter fjærer, dempere osv må jo dettegodkjennes hos BT på lik linje med f.eks ett senkesett på en vanlig gatebil. Om du ikke gjør det risikerer du jo (på lik linje med en gatebil) å bli avskiltet ved en teknisk kontroll siden det fortsatt er en gateregistrert bil uansett hva du skal bruke den til sålenge det er hvite skilter på den. Samme med f.eks bur. Om du EU-godkjenner bilen, så ribber ut interiør og setter inn bur, kjører til ett treff (med bil på henger eller kjører den dit for egen maskin) og blir stoppet i en rutinekontroll. Så kan skiltene ryke om de finner noe på bilen du ikke har godkjent. Så en nylig EU-kontrollert bil gir ikke 2 års fri kjøretid med de modifiseringer du måtte ønske desverre. får ta av skilta når man kjører den på henger da vøtt Tror de sjekker status på bilen ved hjelp av chassinummeret på tenkisk utekontroll på biler uten skilt. Så beste er vel skaphenger og "miste" nøklene.
Mikael-B Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Jeg anbefaler at du får tak i Bilsport boka 2010/2011. Der står alt du trenger å vite Event. kan du sende mail til Kjell Aaen eller Ole Petter Friberg. De er hhv. leder og nestleder for Racingseksjonen i NBF.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå