Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg vrir om nøkkelen så kommer instrument lysene på, alt ser ut til å virke, men når jeg skal starte så skjer det ingenting. Noen her som vet hva som kan være galt? Har målt batteriet og det er iorden.

Hjelp/tips mottas med stor takk!

Bilen er en e39 530d 2000modell

Skrevet

Målt batteri akkurat når du prøver å vri på starteren?

For starteren går ikke rundt i det hele tatt? Klikker den, eller er det ingen lyd?

Skrevet
Målt batteri akkurat når du prøver å vri på starteren?

For starteren går ikke rundt i det hele tatt? Klikker den, eller er det ingen lyd?

Tror ikke det er der problemet ligger. Jeg beveget litt på girspaken, (flyttet den fra park til N) plutselig startet den. Stoppet bilen etter en times kjøretur. Da jeg prøvde å starte den igjen, så var den død. Kan det være noe tull med startsperre bryteren? Eller er jeg helt på jordet nå?

Takker for raskt svar:)

Skrevet

Er det noe form for startsperre i girkassa? Slik at bilen må stå i "P" eller "N" for å starte? Virker som det kan være noe tull der.

Skrevet

Om denne sensoren på girstanga er gåen, vil jeg tro den ikke starter, da den kanskje tror den står i D eller noe..

Tenker det burde ordne seg etter bytte av denne :)

Skrevet
Om denne sensoren på girstanga er gåen, vil jeg tro den ikke starter, da den kanskje tror den står i D eller noe..

Men vordan skal jeg vite om det er bryteren eller f.eks startmotoren?

Skrevet

Men vordan skal jeg vite om det er bryteren eller f.eks startmotoren?

Om du rigler på girstanga, eller setter den i N, og den starter så tror ikke jeg det er starteren :-)

Skrevet

Tviler at starteren er gåen/dårlig.Tror dette må være posisjonskontakten som ligger på siden på girkassen på venstre side under bilen.

Skrevet
Tviler at starteren er gåen/dårlig.Tror dette må være posisjonskontakten som ligger på siden på girkassen på venstre side under bilen.

Ok. hva må demonteres for å komme til denne da?

Skrevet

Har hatt bilen på bukk nå, men finner ikke posisjonskontakten. Sitter den i forbindelse med giroverføringsstaget?

Skrevet

Nei, det sitter i shalteren din inne i bilen. Mål spenningen på konstantpluss og startrelèt på startmotoren når du holder til start. Er alt i orden der er starteren din defekt. Mangler relèplussen hadde jeg tatt en nærmere kikk på denne bryteren i shalteren. Sjeldent noe galt med disse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...