Gå til innhold

Veteranbil????

Lars-Nord
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Snakk om å helle isvann i buksene på Lars her,Mads..

Tror de andre har rett jeg også,uten at jeg vil skrive det i stein. En bil blir veteran når det er 30 år siden førstegangsregistrering. Så en 81-modell skal da bli veteran i dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt isvann, men i loverket står det at det er veteran 30 år etter regdato eller 01.01.0000 etter at den er registert første gang. Hvor de begynner å telle vet ikke jeg. Er jeg 45 år 22.01.2011 eller blir jeg 45? (22.01.1966)i så fall må jeg vente til 16.07.2011 med å registrere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt isvann, men i loverket står det at det er veteran 30 år etter regdato eller 01.01.0000 etter at den er registert første gang. Hvor de begynner å telle vet ikke jeg. Er jeg 45 år 22.01.2011 eller blir jeg 45? (22.01.1966)i så fall må jeg vente til 16.07.2011 med å registrere den.

Bilen din er registrert i året 1981. I dag er det 01.01.11. Det vil si at det er 30 år siden bilen din ble registrert, og ifølge lovverket er den veteran fra 01.01.XX 30 år etter at den ble førstegangsregistrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,jeg sitter og leser på lovdata nå,der står det; Motorvognens alder regnes fra det tidspunkt motorvognen ble registrert første gang og fram til tidspunktet da motorvognen registreres første gang her i landet. Alderen må legitimeres med offisielle registreringsdokumenter eller med attest fra vedkommende registreringsmyndighet. Hvis registreringsdato ikke kan legitimeres tilfredsstillende, beregnes alderen fra 1. januar året etter produksjonsåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...