Gå til innhold

Muztang's BMW E38 740ia - Enorm overhaling pågår S.21!


 Share

Anbefalte innlegg

du frøken, nå er det på tide å komme med litt updates snart? ;)

Tihi, joda det er vel på tide med en liten update nå straks.. :P

helt rå overhaling så langt, er mektig imponert! tar du min når du er ferdig? ;)

Takk takk, bilen ble faktisk strippet helt under om man ser bort ifra traversen forran, motor og girkasse, var en lang overhaling som tok mye tid, har kjørt med bilen nå i ca 3 uker og har en ca 200-250 mil lagt bak meg alt med "den nye bilen" :-D.

Synes coiloverne er perfekte slik som dem står nå i stivheten, det er ikke for stivt og ikke for mykt og krenger ikke når man har litt fart rundt en sving slik som man gjorde før.. :P

Og nei, jeg kommer ikke til å gjøre dette igjen for hverken meg selv eller andre med mindre jeg har en plass inne å stå, for på slutten var det 13-15 minus grader hvor jeg lå under bilen i en 6 timers tid. =p

Skal komme med en update med noen bilder jeg tok videre i prosessen og noen av hvordan bilen er nå pr. dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey!

Får komme med en liten update da det er år og dag siden sist..

Har som sagt tatt en del testurer med dette nye oppsettet, fikk bilen ferdig så den var helt ferdig og like etter dette så kom den en grusom vond tikking ifra motoren, viste seg å være registerkjedet som har slått bort plastikk-skinna som denne glider inntil og dermed fått et veldig fint slakk i seg og subbet borti steder rundt kjedet, har hvert griseheldig mtp. at dette kunne ha gått enda verre!

Det som da skjedde var at det bare var å starte å demontere hele fronten, demontere motor og bytte hele registeret og en haug av pakninger som man møtte på på veien når man skrudde.

Når jeg var ferdig med prosessen og skulle ta første oppstart, så hadde jeg fylt for mye olje så motoren fikk bra med olje i forbrenninga ( trodde jeg.. ).

Forhørte meg litt her på forumet, hos flere mekanikkere og testet litt komp, cyl.lekasjetest og slikt for å prøve å bli litt klokere, viste seg at jeg hadde 50% mindre komp på cyl nr 5 og et lekk på hele 90% som da forsvant ned i bunn av motoren, den sansynelige syndebukken da ble pekt ut til å være hull i stempel, stempelring eller toppakningen som har ryket.

Har pr.dags dato ikke funnet noe ut om dette men jeg føler meg selv ganske sikker på at det er stempelring som har tatt kvelden, for muligheten for at jeg kan ha fått noe vann ned i sylinderen under registerbytte er ganske store da jeg vasket motoren ganske så grundig, og holdt på i hele 3 dager med dette pga alt for mye gjenngrodd dritt og olje som har svettet/lekket iløpet av nesten 300.000km.. :-)

Idag så er motor og girkasse nettopp blitt tatt ut, imorgen står det å splitte kasse og motor ifra hverandre og demontere alt som er i veien for å åpne motoren helt for å finne syndebukken. Skal til helga med hjelp av en kompis dra på jobben og pelle motoren i biter og sende bort deler til rep. avhengi av hva som er galt. Om det er stempelring så ser jeg for meg planing av topper og "honing" av blokka, ALT av lager og diverse drit i motoren skal kjøpes nytt og skal mer eller mindre bli overhalt.

Skal prøve å være flink med å oppdatere her i tråden med bilder før, under og etter prosessen. :-)

post-46896-0-32563800-1380664600_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det på tide med oppdatering gitt :P Godt å se du har kommet igang igjen! du skal jo bli ferdig med bilen før sommern nesteår? Vi har jo et annet prosjekt på vent når gresset begynner å bli grønt også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det på tide med oppdatering gitt :P Godt å se du har kommet igang igjen! du skal jo bli ferdig med bilen før sommern nesteår? Vi har jo et annet prosjekt på vent når gresset begynner å bli grønt også? ;)

Heeelt riktig Mr.! Håper på å ha den ferdig til sommern, men mye igjen også så får se. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...