Gå til innhold

530d bankelyd motor

baier
 Share

Anbefalte innlegg

stod lenger opp at han hadde sjekka spjelda. Hvis man får tull med en injektor så vil motoren banke og svartryke. Har vært borti det på 330d, samt på flere anleggsmotorer med injektorer (common rail) På steinknnusern jeg kjørte tidligere fikk vi tull med ledningsnettet til injektorene. Hørtes ut om om motoren hadde rasa, samt at det stod ei 5 tomms svartrøyk-søyle 20 meter til værs! Skvatt en smule kan man si..... :) Få et verksted til å sjekke injektorene du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra lyden på filmen å dømme så kan det nesten høres ut som en pusher, men siden trådstarters bil ryker i tilegg så har jeg tro på at det er en dyse som "pisser".

Tror også du bør få et verksted til å sjekke dette, de kan kjøre dysene i testbenk.

med pusher meiner du ventilløfter...?tok ut alle dysene skrudde di fast i railen.kobla til ledningene ,og skinna og da såg det ut som dysebilde var bra...men er vel ikkje so mykje trykk ved starteromdreinig?

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ventilløfter. Veit ikke hvor høyt trykket er i railen ved starteromdreining, men er hovedsaklig 1000 bar + ved motor i gang og det kreves veldig høyt trykk for å antenne, så burde se et rimelig tydelig forstøvingsbilde.

Selv om sprøytebildet kan se ut som at det er i orden, kan dysa lekke når den er stengt, og da vil den også antenne på feil tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ventilløfter. Veit ikke hvor høyt trykket er i railen ved starteromdreining, men er hovedsaklig 1000 bar + ved motor i gang og det kreves veldig høyt trykk for å antenne, så burde se et rimelig tydelig forstøvingsbilde.

Selv om sprøytebildet kan se ut som at det er i orden, kan dysa lekke når den er stengt, og da vil den også antenne på feil tidspunkt.

va det eg lurte på og .såg tette ut nå men spørs vist trykket dobler seg...kan nevne at eg byttet olje for 4000km siden køyrer castrol 5w 40....og bankinga begjynte under normal køyring..kan løftern pungteres.noen vore borti det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va det eg lurte på og .såg tette ut nå men spørs vist trykket dobler seg...kan nevne at eg byttet olje for 4000km siden køyrer castrol 5w 40....og bankinga begjynte under normal køyring..kan løftern pungteres.noen vore borti det?

Den kan "punkteres" ja, men det skjer som regel oftest om du mister oljetrykket tror jeg. Har overhalt dyser som lekker noen ganger på jobb før, men ikke cdi dyser. Mitt tips er å høre med et verksted. :) Kan ta av toppdekselet og prøve å klemme ned et og et element / løfter, skal ikke klare det med håndkraft om de er i orden. Men nå veit ikke jeg om du har vippearmer med hydrauliske løftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo har sjekka spjelda... :) takker for svar.har sett at alle ventilene retunerer men ikkje brøvd og trykke på di løftrerene.skal måle scop bilde på induktiv giver på veiva seinere.om det eventuelt er sprikker i tankransen kan han få "2"øvre dø punkt.Er det grett, får eg ta av toppdekselet i gjen ...og eventuelt levere in dysene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tok eg av toppen er nokk eine rådelagere ..va dunka oppi toppen kunne løfte trykke de ner fleire mm.skuffenes att dette sker på 300400km.. har ein omega me bmw 2,5 td so er rullet 582000km på samme motor..kor kan en få tak i ein ny motor te ein fornuftig pris..event delebil skadebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

på commonrail er det 2000bar +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

på commonrail er det 2000bar +

Det er avhenig hvilken generation common rail, er bare den nyeste fjerde generation på euro 5 motorer har 2200-2500 bar max. Hos han er det m57tu motor og der var andre generasjon monert som var max 1600bar. Med vanlig kjøring du kommer nesten aldri på max trykk. Så du kan si 1000bar+ når du gir gas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...