Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det blir noen minus ute så klarer ikke varmeapparatet å blåse varmluft på lavt turtal eller tomgang.

Har automatisk klimakontroll, og så fort bilen står på tomgang og jeg har satt på full varme, så står vifta å veksler mellom full styrke og stopper med et par sekunders mellomrom.

byttet kjølevæske i sommer, luftet da ved å sette bilen i oppoverbakke å kjøre den varm, så luftet jeg på lufteskruen ved siden av påfyllingslokket. motortemperaturen er i orden, er altså bare kupevarmen som ikke fungere.

Noen som har vært borti lignende?

Skrevet
Når det blir noen minus ute så klarer ikke varmeapparatet å blåse varmluft på lavt turtal eller tomgang.

Har automatisk klimakontroll, og så fort bilen står på tomgang og jeg har satt på full varme, så står vifta å veksler mellom full styrke og stopper med et par sekunders mellomrom.

byttet kjølevæske i sommer, luftet da ved å sette bilen i oppoverbakke å kjøre den varm, så luftet jeg på lufteskruen ved siden av påfyllingslokket. motortemperaturen er i orden, er altså bare kupevarmen som ikke fungere.

Noen som har vært borti lignende?

Blir bilen veldig varm etter litt kjøring?

Skrevet

Termostaten, låst seg i full stilling. Og en radiator kjøler såpass bra at vannet holder seg kaldt. Og når det går kaldt vann i mellom varmeapparatet ditt. Blir det a heller ikke varmt. Kjøp ny termostat koster 129kroner og 50kroner i pakningsstoff tar 5 min og bytte.

Skrevet
Termostaten, låst seg i full stilling. Og en radiator kjøler såpass bra at vannet holder seg kaldt. Og når det går kaldt vann i mellom varmeapparatet ditt. Blir det a heller ikke varmt. Kjøp ny termostat koster 129kroner og 50kroner i pakningsstoff tar 5 min og bytte.[/quote

Hvor har du funnet den termostaten til 129? Billigste.jeg fant.var 800 på økonomene

Skrevet

høres ikke ut som termostat feil når tempen på vannet er normal har du ikke 3 lufte skruer på denne?

sjekk først om d er nok frost vetske å ikke for mye trykk i systemet hjelper ikke d kan du sjekke klima med diagnose:)

Skrevet

Biltema har billige termostater:) rart det skjer så plutslig da chipsenter. Sier jo ikke vips så er det luft der.

Skrevet
Biltema har billige termostater:) rart det skjer så plutslig da chipsenter. Sier jo ikke vips så er det luft der.

jeg har ikke sagt att d er luft. jeg spurte om d ikke var 3 lufteskruer på denne, å om termostaten låst seg på åpen hadde han aldri hadd temp måleren oppe på 90 grader da hadde også motorn vert kald, så letteste å sjekke først da er om d er nokk frostvetske i den, eller om den har for stort trykk i systemet så den ikke klarer å sirkulere ordentlig. er dette iorden kan man gå videre å sjekke ev feil på klima med diagnose:)

vi er alle her for å hjelpe hverandre vil jeg tro:)

Skrevet

Du kjørte bilen varm, så luftet du på lufteskruen? Ikke rart du ikke får varme i kupè. Luft på nytt. Finnes flere lufteprosedyrer her inne. Prøv dette først. Symptomene dine tyder på sirkulasjonsproblemer og det blir det om det er luft lommer i varmeregisteret for kupè.

Skrevet
Termostaten, låst seg i full stilling. Og en radiator kjøler såpass bra at vannet holder seg kaldt. Og når det går kaldt vann i mellom varmeapparatet ditt. Blir det a heller ikke varmt. Kjøp ny termostat koster 129kroner og 50kroner i pakningsstoff tar 5 min og bytte.

rart at dersom termostaten er gåen så blir det kaldt nesten øyeblikkelig ra jeg kjører til bil går på tomgang, og straks jeg gir gass så kommer varmen. kjølevannet blir neppe kaldt/varmt på sekundet. Virker mer som en ventil som tullen. men skal få sett ordentli på det etterhvert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...