hanskr Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 bmw har gjenerelt bra forbrening og skal dermed klare å gå gjennom eu krave uten kattalysator på ein bil som skal ha kat
FeTTy Skrevet Januar 3, 2011 Forfatter Skrevet Januar 3, 2011 Hva tror du/dere kan være galt da? dersom det ikke er katalysatoren? Den skal vel legge feilkode dersom lamdaen er gåen?
TurboLag Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 om de måler en lambda på 1.2 betyr det at det er for mye uforbrent oksygen i eksosen. det kan komme av flere ting, men mest normalt er feil på lambdasonde eller høl i eksosanlegget. lambda 1 (komplett forbrenning) er 14.7kg luft pr kg bensin i forbrenninga, så om lambda er høyere betyr det at det er mer luft ifht bensin. 1.2 er 20% mer luft ifht bensin enn hva som er renest, dvs målt blanding ut av stussen din er 17.64 kg luft pr kg bensin, noe som er alt for magert. faktisk så magert at bilen din ikke vil gå på tomgang om den hadde vært reell. finn hølet/hølene i eksosen din du
Gjest Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Eller om du kjører 1 km på turtallsperra i 2 gir og 50% e85, det funka på en lik bil jeg sleit med, jeg byttet også til annen kat uten forbedringer. Kanskje det er din bil? Er den calypsorød?
bcRichard Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Det er veldig skjeldent det er feil på lambasonden! Bytt filter, plugger osv. (ser du har gjort det). Hvis det ikke er det så kan det også være frieksos i manifolden/eksosanlegget. Dra på et verksted der de ikke er så nøye med det å få den godkjent.
FeTTy Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Skrevet Januar 4, 2011 om de måler en lambda på 1.2 betyr det at det er for mye uforbrent oksygen i eksosen. det kan komme av flere ting, men mest normalt er feil på lambdasonde eller høl i eksosanlegget. lambda 1 (komplett forbrenning) er 14.7kg luft pr kg bensin i forbrenninga, så om lambda er høyere betyr det at det er mer luft ifht bensin. 1.2 er 20% mer luft ifht bensin enn hva som er renest, dvs målt blanding ut av stussen din er 17.64 kg luft pr kg bensin, noe som er alt for magert. faktisk så magert at bilen din ikke vil gå på tomgang om den hadde vært reell. finn hølet/hølene i eksosen din du Aha, tusen takk for bra svar!
FeTTy Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Skrevet Januar 4, 2011 Eller om du kjører 1 km på turtallsperra i 2 gir og 50% e85, det funka på en lik bil jeg sleit med, jeg byttet også til annen kat uten forbedringer. Kanskje det er din bil? Er den calypsorød? Vet ikke helt hva fargen heter, men den er sånn plommerød, 92 mod. Hvordan kjenner du til bilen?
FeTTy Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Er rimeli sikker på at den ikke lekker eksos, og den suger ikke inn falskluft. Hva annet kan det være? Dysene?
FeTTy Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Har prøft med 50/50 E85 og bensin. Kjørte bilen varm, men lamdaen var 1,120 på tommgang. Men dersom vi hadde litt rus på den (ca 1000rpm) så var lamdaen fin, ca 1,000. Noen som har noen ideer?
Tom K Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Bytt lambdasonde, koster noen hundrelapper på Biltema
FeTTy Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Finner lamdasonde til audi, saab, volvo, vw og seat. Men ikke BMW, på hjemmesida til biltema. Noen som har vet om di har til bmw også?
FeTTy Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Fant noe universal grejer, noen som har erfaringer med di? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor ... bdasonder/
OLEZZ Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 På en eu kontroll er det tillatt å ha litt turtall dersom lambda er litt utenom på tomgang.
Rune Teien Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 det har jeg gjort men ikke på en bmw sikker det samme gjorde på broderns hunday elantra 98mod .da han hadde for høy utslipp .det jeg gjorde ha litte bensin på tanken slik at bensin lampa lyser fyll ca 6-8 liter e 85 få tatt etter kontrolen når bilen er drifts varm .den fusker når den er kald .etter kont og du får ok på e u så fyll normal bensin på bilen .dette funker lykke till
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå