Ola jr Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 Har en e39 98mod, diesel som fjusker.. Virker som den ikke får nok diesel.. Byttet filteret sent i høst, så tviler på at det er det.. Men diesel pumpa begynner å få det kanskje?.. Det skjer stort sett når jeg trør på.. Noen som har noen forslag? MVH Ola
BlueM Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 De gangene jeg har hatt trøbbel med dieselpumpa på tds'ene vi hadde så kom det luft i systemet, særlig når det var 1/2 tank eller mindre. Dette er rimelig greit å se på den gjennomsiktige "spiralslangen" i motorrommet. Er det luftbobler her, så vet du i det minste at du har et problem med tilførsel av drivstoff. Et annet symptom jeg merket var at bilen ble tungstartet når det var lite diesel på tanken.
Ola jr Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Skrevet Januar 4, 2011 Ok.. Det skal jeg sjekke etter.. Takker for svaret!
Tom K Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Kommer ikke dette av at røret nede i tanken ruster ?
Ola jr Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 mulig at røret i tanket er det som gjør d ja.. Må nok se etter litt mer.. var ikke luft i systemet i hvertfall.. men der skjer ikke før jeg kjører virker det som.. i såfall kan d jo være luft da..
TRF Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 du må utdype hva slags "fjusking" som finner sted. symptom og omstendigheter.
Ola jr Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 tja, for å si det enkelt så virker det som den ikke får nok diesel, når jeg f.eks skal opp i fart stopper den plutselig opp på turtall, og vil ofte ikke dra lengre opp på turtall hvis jeg ikke slipper opp gassen, for deretter å gi på igjen.. Og hvis jeg holder gjevn fart detter den plutselig ned for så å øke igjen, hvis jeg holder gassen likt.. Det samme skjer hvis jeg har på cruise'n.. Jeg satte forresten bilen i en varmgarasje ett par timer en dag, og etter det virka den som normalt en stund etter jeg kjørte den ut, men sål lot jeg den stå på tomgang i kanskje 15min, og da "fjuska" den igjen etterpå... Det så forresten ut som det var en liten lekasje rundt ene dysa, så jeg bytta returslangen, men det ble fortsatt litt fuktig der etterpå.. Så jeg tenkte egentlig det var derfor den gikk som normalt den lille stunden.. hmm.. Forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå