Jawnas Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om min nye BMW E36 320ia, 1994-modell. Bilen ble kjøpt av bimmers-bruker maartn. Tok båt fra Sauda til Stavanger og fly fra Stavanger til Ålesund via Oslo for å hente den. Fikk kjørt bilen 550 kilometer på vei hjem, og jeg fikk konstantert at bilen var god på langkjøring! Ganske fornøyd med den. Så å si strøken og minimalt med rust. Målet er å få gjennomført den helt med M-tech. Understellet byttet jeg tidligere i vinter. Informasjon: Merke: BMW Modell: E36 320i Coupè Motor: M50B20 m/ VANOS Årsmodell: 1994 Km.stand: 193 000 Farge: Dunkelblau (263) Interiør: Skinn - Hellgrau komfort (0595) Girkasse: Automat (5hp18) Ekstrautstyr fra fabrikk: S240A LEATHER STEERING WHEEL S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC S423A FLOOR MATS, VELOUR S428A WARNING TRIANGLE S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC, ADJUSTABLE S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM S530A AIR CONDITIONING S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY L801A GERMANY VERSION S900A APPR. VEH.IMMOBILIZAT. ACC. TO AZT/TUEV Annet tilleggsutstyr: Xenon 4600k in headlights DEFA Alarm DEFA WarmUp M3-speil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 Ser veldig fin ut Legg ut flere bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 Ser flott ut denne bilen gratulerer og lykke til med planene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 Ser flott ut den der, første du må gjøre er å få på senk:) bilder:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Veldig morro å se igjen bilder / info om bilen ettersom jeg la igjen en god del tid og "kjærleik" i denne bilen! Jeg må innrømme jeg var litt spent på hvordan kjøreturen hjemover skulle gå for deg, men det gikk fint? Ikke noen veldig glatte partier? Pent bilde! Ble den merkbart bedre med nytt understell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jawnas Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2011 Takk for tilbakemeldinger! Det gikk fint det, Martin. Den ble noe bedre! Det er ikke så veldig mye å ta bilder av for tiden, for det er bare snøvær i Sauda for tiden. Men kan legge ut et par bilder jeg tok før snøkaoset startet for fullt her inne. Gleder meg til å få på BBS-felgene til våren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Januar 7, 2011 Share Skrevet Januar 7, 2011 Hvor er den tunnelen der? Sett mange som tar bilder der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jawnas Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2011 Lærdalstunnelen i Sogn og Fjordane. Det er verdens lengste tunnel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpina b3 Skrevet Januar 7, 2011 Share Skrevet Januar 7, 2011 pen bil Min 328 har automat, var skeptisk men det er helt topp. Behagligt og fint på langkjøring. Fint at du vil beholde den orginal med m-look Eg har bestemmt meg før at beholde min helt orginal, skal skifte ut de stygge angeleyssen så den ser mer orginal ut. lykke til med en flott bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jawnas Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2011 Takk for det. Ja, hadde aldri trodd jeg kom til kjøpe meg automat, men jeg angrer ikke et sekund! Noen typer angel eyes er tøffe, men selv syns jeg at originale lykter i E36 med m-tech pakken rundt bilen er penest. Ikke vurdert xenon da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stich Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Du har jo snart vert borti alle motorane:p 316,318 å 320 nå 325 neste gang?:F Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jawnas Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 Haha ja. Stiger sakte, men sikkert i gradene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jawnas Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2011 Siden sist har jeg montert originale m3-speil i bilens originalfarge, samt montert DEFA WarmUp. Har store problemer med at bilen plutselig begynner å gå i rykk og napp. Problemet har bare blitt verre og jeg har per dags dato ikke funnet feilen. Motor dør ofte ut. Trodde først at det var luftmengdemåleren, men etter at det ble bestilt og montert ny fikk jeg konstantert at det ikke var den. Har derfor parkert den på verksted inntil videre for å få tatt diagnose og reparasjon på den. Der har den forøvrig stått i en hel uke nå! Skal ta nye bilder når jeg får bilen igjen, eller hvis for det jeg vet! Dette var kjipt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Sjekk coilene du, hadde samme feil på min tidligere 320i...Det var 2 coiler som var gåen gitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jawnas Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Fant utav det! Det var lambdasonden som hadde sluttet å virke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå