Gå til innhold

Vil ikke starte etter flatt batteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg glemte parklysene på min 320d 2007 i 5 timer ble batteriet flatt. Har forsøkt starthjelp og startkabler uten hell. Heller ikke lading av batteriet via motorrom har hjulpet. Virker som om det er nok strøm da startmotor går rundt men bilen vil ikke starte. Kan det være startsperre? Jeg har et siste forsøk på gang ved at jeg har koblet ut batteriet og lader direkte.

Noen som Kan ha peiling på hva problemet er?

Skrevet

Høres ut som du har ett meget dårlig batteri, parklysene skal ikke tappe batteriet på 5 timer.

Men nytt batteri løser ikke problemt ditt vel og merke.

Skrevet

Har du prøvd noe så dumt som å låse igjen bilen med fjernkontrollen for så å åpne den igjen på samme måte? Er det ikke noe slikt aktivering/deaktivering av startsperra funker?

Skrevet
Har du prøvd noe så dumt som å låse igjen bilen med fjernkontrollen for så å åpne den igjen på samme måte? Er det ikke noe slikt aktivering/deaktivering av startsperra funker?

Ja har forsøkt dette også uten hell. Har automatgir, keylessGo og start/stoppknapp. Mulig det er noe her som gjør det.

Skrevet

Er en meget stor sjans for at startsperra har slått inn, dette kan skje når man har tappet bilen for strøm, så da må man inn med et diaganose apparat å få av startsperra. har man en kompis eller har et selv, så er det gjort på ca 30 sek :)

Skrevet
Er en meget stor sjans for at startsperra har slått inn, dette kan skje når man har tappet bilen for strøm, så da må man inn med et diaganose apparat å få av startsperra. har man en kompis eller har et selv, så er det gjort på ca 30 sek :)

Ja tenker det er noe slikt dom har skjedd. Satte bilen hos BMW forhandler i Tromsø tirsdag for å få sjekket dette, men de har ikke tid. Setter det i sammenheng med at jeg ikke har kjøpt bilen hos de. Ringer i dag for å høre status og da først forteller han på telefon at de visstnok har hatt feil på diagnoseapparatet i flere dager. Så hvorfor sa han ikke det i går?? Blir så j... Irritert.

Skrevet

Ja tenker det er noe slikt dom har skjedd. Satte bilen hos BMW forhandler i Tromsø tirsdag for å få sjekket dette, men de har ikke tid. Setter det i sammenheng med at jeg ikke har kjøpt bilen hos de. Ringer i dag for å høre status og da først forteller han på telefon at de visstnok har hatt feil på diagnoseapparatet i flere dager. Så hvorfor sa han ikke det i går?? Blir så j... Irritert.

Pratet med annet verksted som har diagnoseverktøy, men de lurte på om det måtte være bmws eget diagnoseverktøy for å kunne resette startsperre. Noen som vet om dette stemmer?

Skrevet

Kresen på strøm. Topplad batteri. Når det er montert igjen, lukk alle dører. Lås bilen. Lås opp igjen, glød litt og vrom. Du er i gang.

Skrevet

kan hende du har tatt knekken på dme eller noe da du har fått starthjelp. dette er skummelt på nye biler siden du har "flatt" batteri og plutselig får masse spenning i el systemet. da kan det være noen uønsket peekèr som skader elektronikken. var det overspennings værn på startkanblene?

trondsen skyver ikke vekk kundene førde om du ikke har handlet bil oss di!

Skrevet
kan hende du har tatt knekken på dme eller noe da du har fått starthjelp. dette er skummelt på nye biler siden du har "flatt" batteri og plutselig får masse spenning i el systemet. da kan det være noen uønsket peekèr som skader elektronikken. var det overspennings værn på startkanblene?

trondsen skyver ikke vekk kundene førde om du ikke har handlet bil oss di!

Nei mulig du har rett angående trondsen. Har som regel fått god service siste år. Men useriøst uansett nå da. De kan ikke be meg taue bilen dit for så å la den stå i flere dager og på toppen av det hele idag si at de har feil på diagnoseverktøyet. Hade jeg visst det igår hadde jeg aldri tauet bilen dit. Skal sies at det ikke var en av mine "vante" kundemottakere.

Og ja, brukte kabler med overspenningsvern.

Skrevet
Kresen på strøm. Topplad batteri. Når det er montert igjen, lukk alle dører. Lås bilen. Lås opp igjen, glød litt og vrom. Du er i gang.

Har vært og hentet ut batteriet nå. Bilen stod utenfor verkstedet der jeg forlot den så verdt et forsøk å topplade batteriet over natten.

Skrevet

Har vært og hentet ut batteriet nå. Bilen stod utenfor verkstedet der jeg forlot den så verdt et forsøk å topplade batteriet over natten.

Denne løsningen funket dårlig. Intet nytt å melde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...