Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt klart at det er mye grom deler på den ja. Så jo det når jeg var å tittet på den. Var innstilt på at jeg skulle ha den bilen, men har kommet på andre tanker nå.

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Forøvrig, den som lå ute så rimelig tidligere her hadde vel SMG, og siden første utgave av SMG er veldig treg er det ikke mange som vil ha det. Da blir jo prisen deretter...

i tillegg var vel den ombygd endre, så kan igrunn ikke sammenlignes :)

Ja så den i tråden her var ombygd, men det lå en orginalbil med smg til rett rundt 200 ifjor.

Skrevet
er du en av disse chip gutta som mener man får 25hk ut av en chip på en sugemotor? :lol:

det carboninnsuget sier jo folk skal gir så mye HK, det er jo bare bullshit det gir jævli tøff lyd, men det er vel det eneste.

Det sier jeg ikke, men man kan ikke bare fjerne vanos å kjøre videre. Det er en grunn til at motor med vanos bruker en annen hjerne enn resten. vanosmotor har litt andre åpningstider osv.

Så hvis du tror at denne bilen mister like mye effekt som du gjorde med defekt vanos så tror jeg du skal lese litt mer om motor.

Hovedgrunnen til chiping i dette tilfellet er jo for å kompansere med fjerning av vanos.

Skrevet

Sier ikke at man mister like mye effekt,

eneste grunnet til at det er en annen ECU, er jo faktisk siden det er Vanos på motoren, må ikke tro det er noe mer hightech inmat i den. er en grunn til at vanosen er på motoren, kan aldri tro man vil få samme effekt med å fjerne vanosen,selv om man omprogramerer ecu'n. kan godt være jeg tar feil, så hadde vært gøy å sett bremsepapirer på en med vanos og kontra en uten.

Skrevet

Toppeffekten vil nok være noenlunde lik (hvis du mente en S50 med blokkert vanos), men momentkurven vil være en helt annen.

Skrevet
Toppeffekten vil nok være noenlunde lik (hvis du mente en S50 med blokkert vanos), men momentkurven vil være en helt annen.

Toppeffekten blir lik..

Skrevet
Sier ikke at man mister like mye effekt,

eneste grunnet til at det er en annen ECU, er jo faktisk siden det er Vanos på motoren, må ikke tro det er noe mer hightech inmat i den. er en grunn til at vanosen er på motoren, kan aldri tro man vil få samme effekt med å fjerne vanosen,selv om man omprogramerer ecu'n. kan godt være jeg tar feil, så hadde vært gøy å sett bremsepapirer på en med vanos og kontra en uten.

Forskjellen er jo chipen inni. Altså den er programert annerledes i forhold til åpningstider osv. Det jeg vil frem til.

Skrevet

Fordelen med å fjerne vanos er jo at man kan kjøre en kam som er litt mer aggressiv og ikke minst justering av åpningstider, evt datasprut som ikke støtter vanos.

Skrevet

er du en av disse chip gutta som mener man får 25hk ut av en chip på en sugemotor? :lol:

det carboninnsuget sier jo folk skal gir så mye HK, det er jo bare bullshit det gir jævli tøff lyd, men det er vel det eneste.

Så det du sier er at e46 M3 CSL har carboninnsug for lyden sin del?

Carbon innsug hjelper, OM man har den verisjonen at LMM er fjernet og man bruker et annet motorstyrinssystem aka Alpha n eller lignende. At bilen er mappet riktig til innsuget osv.

De fleste bare slenger på innsuget og setter i chip fra ebay som overhode ikke tar noe hensyn til innuget. Da blir også resultatet derreter.

Vil tro det hjelper litt på responsen også, om man har den årntlige typen :)

Skrevet

Full kasko på denne kommer på 16300,- i året med 50% bonus. Så kan jo på en måte dele det på to da, mtp at den skal vinterlagres.

Driftskostnader er ikke noe jeg tenker over egentlig. Skal man ha en slik bil, så må man bare ta det med en klype salt. Årlig kjørelengde blir nok bare satt til 8000 km.

Hvor får du forsikring på 16K på en 3.2L e36 m3? :)

Har 31K i året hos gjensidige #-o , fører under 23 år, satt på meg selv og 50% bonus.

Koster å være kar :applause:

EDIT: sorri, dobbelpost :(

Skrevet

Selvfølgelig hjelper det med carboninnsug hvis resten er lagt til rette for det, og gjerne en kam som kompanserer med lengre åpningstider på ventilene. Da vil motoren få mye mer luft enn orginalt.

Skrevet
Forøvrig, den som lå ute så rimelig tidligere her hadde vel SMG, og siden første utgave av SMG er veldig treg er det ikke mange som vil ha det. Da blir jo prisen deretter...

Den bilen som Joher viser til som lå tilsalgs i loddefjord i Bergen var IKKE ombygget.

Den var helt orginal og tilsynelatende i meget god stand.

79.000 dokumenterte km

Derimot sant at den hadde SMG I

Skrevet

SMG kassa på e36 m3 har jeg hørt det bare er å styre unna. Den girer vist tregt og blir ofte feil med at den slutter fungere..

Skrevet

Så det du sier er at e46 M3 CSL har carboninnsug for lyden sin del?

Carbon innsug hjelper, OM man har den verisjonen at LMM er fjernet og man bruker et annet motorstyrinssystem aka Alpha n eller lignende. At bilen er mappet riktig til innsuget osv.

De fleste bare slenger på innsuget og setter i chip fra ebay som overhode ikke tar noe hensyn til innuget. Da blir også resultatet derreter.

Vil tro det hjelper litt på responsen også, om man har den årntlige typen :)

Men en carbonboks på en original motor uten at man gjør store endringer har ikke noe annet for seg at man får feet lyd.

Jeg har selv S50B32 med carbonboks, kvasse kamme, fjernet vanos og datasprut så har vært litt borti det. Hadde carbonboks på original motor før jeg begynnte å bytte ut deler og HKene kommer ikke før man endrer tenning og setter på større dyser. En chip på en original S50 har overhode ingenting for seg siden man ikke endrer tenningen med chip.. Jeg har prøvd SuperChip på S50B30. Ingen endring what so ever.

Skrevet

Den bilen som Joher viser til som lå tilsalgs i loddefjord i Bergen var IKKE ombygget.

Den var helt orginal og tilsynelatende i meget god stand.

Derimot sant at den hadde SMG I

vet ikke hvilken bil du sikter til, men jeg tenkte på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25182538 som er en ombygd bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...