komaake Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Hei. har en e34 90modell! å drifttemp nåla vil ikke gå høyere enn mellom midten å bunn! lurer på om dette er for lav temp til å bruke turtall? har prøvd å presse litt på turtall å da hender det det at nåla står rett opp! hva kan være galt? eller skal det være sånn?
BMWE3452012v Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 er varm nok når den står rett opp, eller litt nedenfor det
Kristian H. Foss Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Om jeg forstår rett så mener du at nåla ligger på ca 60-70 grader, om 90grader er med nåla rett opp? Vil tro termostaten din har hengt seg på åpen stilling, da vil den sjelden bli driftsvarm. Jeg bruker aldri mye turtall før jeg har ca 90 grader (Nål peker vertikalt). Skift termostat og luft kjølesystemet.
ingard Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Låner denne litt. Hvor lang tid tar det før nåla står rett opp hos dere på en kald dag (-15 feks)? Jeg kan bruke laaang tid før den er driftsvarm. Kan feks stå på tomgang en liten halvtime uten å ha nådd drifttemp. Men kommer dit etterhvert og er bra varme.
S. Gunstad Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Må begynne å kjøre med en gang=) Tomgang er bortkastet og usunt. Tar kanskje 10-15 min med normal kjøring. Veldig ca. tall, men det tar litt tid.
Kristian H. Foss Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Jeg må kjøre ca 1mil i -15 for å få motoren driftsvarm på landeveg med normal kjøring. Litt kortere tid på motorvei selvfølgelig. E34 M50.
komaake Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Skrevet Januar 6, 2011 takk for mangen bra svar! får vel prøve å bytte termostaten da! edit: kan jeg bruke denne DIY'en? http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 47&start=0 den er vel til m20 å jeg har m50 noe forskjell?
komaake Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 fann en termostat som står 88grader på! vil jeg klare å få sikklig arbeidstemp på bilen med den termostaten?
KalMar Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 fin den. men vis du finner en som er høyere vil du også få mer varme i varmeapparatet.
komaake Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 takk! da får jeg prøve å skifte den i helgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå