BMWBenny Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Nærmer meg slutten av M50 ombygginga på E30, men jeg vil ha batteriet baki. Jordinga er vel en grei sak og bare ha baki. Men hvordan har folk gjort det med plussen? Har dere lagt kabelen frem til der batteriet normalt sitter fremme, og satt opp en + Pol der? Husker ikke hvordan detta ser ut i en E30 som orginalt har det bak.... Noen som har noen bilder? er ute etter noen gode ideer:)
winchester Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Om du ikke vil lage hjemmemekk, så kan du alltids kjøpe batteriledningsnettet fra en E30 som har batteriet bak, M3 har det uansett. Er en koblingsboks bl.a på nettet til M3, usikker på hvordan det ser ut på andre modeller. Det du tenker på er fullt mulig, men sørg for å isolere skjøten i mellom motorledningsnettet og batteriledningsnettet om du velger den løsningen.
BMWBenny Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Skrevet Januar 6, 2011 Er ikke noe sånt kit å få kjøpt a? syns jeg hørte om noe sånt noe på koed?
winchester Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Det er jeg usikker på, men om du skal kjøpe det orginalt får du kjøpt det hos Koed. Blir vel rundt 1000,- inkl. kabelholderen i motorrom. Du finner delenummerene her.
Rogern Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Jeg brukte kabel og div fra e36 320i coupe. Det du må kjøpe da er platen batteriet skal stå på og dekselet over batteriet. (Hvis det skal se originalt ut)
ehrnst Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Brukte orginalkabel fra 325 jeg. Samt orginal +pol i motorommet Jordingen bak sveiset jeg selv i innerskjermen
BMWBenny Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Skrevet Januar 6, 2011 Jeg brukte kabel og div fra e36 320i coupe. Det du må kjøpe da er platen batteriet skal stå på og dekselet over batteriet. (Hvis det skal se originalt ut) Ser du har en tykk og en tynn kabel der, hvilken funksjon har den tynne? Og lagde du det hullet mellom torpedoen selv eller? kan ikke huske å ha noe hull der?
ehrnst Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Det er orginalt en tynn kabel. Lurer på om det er styrestrøm til ecu eller noe. Finnes orginalt hull på alle e30. Bare lenger til venstre på bildet. Bare banke ut platen som sitter der
BMWBenny Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Skrevet Januar 6, 2011 Det er orginalt en tynn kabel. Lurer på om det er styrestrøm til ecu eller noe.Finnes orginalt hull på alle e30. Bare lenger til venstre på bildet. Bare banke ut platen som sitter der I see...dreiv å søkte litt rundt på forumet om detta her før jeg lagde post. Og da skreiv dem noe om at du måtte innom sikringsboksen p.g.a av styrestrøm. Har dere hørt om noe sånt? Vil jo ha det her enklest mulig da, hehe:)
ehrnst Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Lag en ø.kjøpt tråd. Sikkert noen som har kabelen
BMWBenny Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Skrevet Januar 6, 2011 Lag en ø.kjøpt tråd. Sikkert noen som har kabelen Ikke dumt, skal jeg gjøre
steinarn Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Sjekk denne Ebay-linken i UK: http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E30-325i-BATT ... 3cb3d9ad10. Mangler bare dekselet over batteriet ser det ut som: http://cgi.ebay.co.uk/1988-BMW-e30-325i-battery-cover-/250740184870?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a61479726 Koblingspunktet for jord med gjenger til jordledning er punktet fast på innsiden av bakskjermen
BMWBenny Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Skrevet Januar 6, 2011 Se der ja...kanskje jeg må ta turen til høggern. Hvordan er det med E36? har 4'erne der batteriet baki eller?
ehrnst Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Sjekk denne Ebay-linken i UK: http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E30-325i-BATT ... 3cb3d9ad10.Mangler bare dekselet over batteriet ser det ut som: http://cgi.ebay.co.uk/1988-BMW-e30-325i-battery-cover-/250740184870?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a61479726 Koblingspunktet for jord med gjenger til jordledning er punktet fast på innsiden av bakskjermen Fant ikke nor ferdig bak i min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå