Gå til innhold

Flytte batteri bak i E30, hvordan har dere gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmer meg slutten av M50 ombygginga på E30, men jeg vil ha batteriet baki.

Jordinga er vel en grei sak og bare ha baki. Men hvordan har folk gjort det med plussen?

Har dere lagt kabelen frem til der batteriet normalt sitter fremme, og satt opp en + Pol der?

Husker ikke hvordan detta ser ut i en E30 som orginalt har det bak....

Noen som har noen bilder? er ute etter noen gode ideer:)

Skrevet

Om du ikke vil lage hjemmemekk, så kan du alltids kjøpe batteriledningsnettet fra en E30 som har batteriet bak, M3 har det uansett. Er en koblingsboks bl.a på nettet til M3, usikker på hvordan det ser ut på andre modeller. Det du tenker på er fullt mulig, men sørg for å isolere skjøten i mellom motorledningsnettet og batteriledningsnettet om du velger den løsningen.

Skrevet

Jeg brukte kabel og div fra e36 320i coupe. Det du må kjøpe da er platen batteriet skal stå på og dekselet over batteriet. (Hvis det skal se originalt ut)

ll6e72rwlmzp3qoq6umv.jpg

3s5qk5yp3f2qvqaj5ngw.jpg

Skrevet

Brukte orginalkabel fra 325 jeg. Samt orginal +pol i motorommet

Jordingen bak sveiset jeg selv i innerskjermen

Skrevet
Jeg brukte kabel og div fra e36 320i coupe. Det du må kjøpe da er platen batteriet skal stå på og dekselet over batteriet. (Hvis det skal se originalt ut)

ll6e72rwlmzp3qoq6umv.jpg

3s5qk5yp3f2qvqaj5ngw.jpg

Ser du har en tykk og en tynn kabel der, hvilken funksjon har den tynne?

Og lagde du det hullet mellom torpedoen selv eller? kan ikke huske å ha noe hull der?

Skrevet

Det er orginalt en tynn kabel. Lurer på om det er styrestrøm til ecu eller noe.

Finnes orginalt hull på alle e30. Bare lenger til venstre på bildet. Bare banke ut platen som sitter der

Skrevet
Det er orginalt en tynn kabel. Lurer på om det er styrestrøm til ecu eller noe.

Finnes orginalt hull på alle e30. Bare lenger til venstre på bildet. Bare banke ut platen som sitter der

I see...dreiv å søkte litt rundt på forumet om detta her før jeg lagde post. Og da skreiv dem noe om at du måtte innom sikringsboksen p.g.a av styrestrøm. Har dere hørt om noe sånt?

Vil jo ha det her enklest mulig da, hehe:)

Skrevet
Sjekk denne Ebay-linken i UK: http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E30-325i-BATT ... 3cb3d9ad10.

Mangler bare dekselet over batteriet ser det ut som: http://cgi.ebay.co.uk/1988-BMW-e30-325i-battery-cover-/250740184870?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a61479726

Koblingspunktet for jord med gjenger til jordledning er punktet fast på innsiden av bakskjermen

Fant ikke nor ferdig bak i min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...