Gå til innhold

bilpleie - Mange som driver med seriøs bilpleie her ??

gica
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg maskin selv for ikke lenge siden (best tools) men kan veldig lite om å bruke maskin, håper det går greit at eg kommer med et noe dumt spørsmål her, here it goes! -Fikk med noen ullhetter og poleringsputer, når bruker man hva? ullhette på rubbing/lakkrens og bare polerpute på polering? Ser så mye mer gøy ut med maskin, venter bare på plussgradene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De polerputene og ullgreiene som følger med maskinene originalt, er dårlige greier.

Men uansett; ull brukes for det meste ved dype riper, relativt hard lakk eller på plast siden det utvikler mye mindre varme. Ull etterlater som regel en dårlig finish, og brukes mest sammen med rubbing.

Polerputene kan du bruke med alt, fra rubbing, til polish, til finishing.

Håper det klarna opp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lahega Fastcut 13# heter den, meget bra, beste 1 stepen jeg har prøvd i vertfall :wink:

Hm, har faktisk en testflaske av den og #18 hjemme. Ser ut til at jeg må prøve den snart :) Hvordan er den å kjøre?

den er veldig fin og kjøre egentlig, kan kjøres lenge, eneste minuset med den er at den er litt tung og få av, men grunnen til dette er at du som sagt kan kjøre veldig lenge med den :wink:

brukt den på 7 - 8 biler nå og jeg skal fortsette med den sieren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lahega Fastcut 13# heter den, meget bra, beste 1 stepen jeg har prøvd i vertfall :wink:

Hm, har faktisk en testflaske av den og #18 hjemme. Ser ut til at jeg må prøve den snart :) Hvordan er den å kjøre?

den er veldig fin og kjøre egentlig, kan kjøres lenge, eneste minuset med den er at den er litt tung og få av, men grunnen til dette er at du som sagt kan kjøre veldig lenge med den :wink:

brukt den på 7 - 8 biler nå og jeg skal fortsette med den sieren

Husker du hvor du handlet Lahega Fastcut 13#, evt en utenlandsk webshop, uk eller usa ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan eventuelt kjøre med 3M eller GlossIt bakplater også. Veldig gode begge to...

@carlhaakon:

Bare brukt den på biler med hard lakk, eller prøvd den med noen myke også?

Ikke for å ødelegge opplevelsen din av den, men når du sier den er litt vanskelig å få av samt at den kan kjøres lenge, så tenker jeg at den inneholder mye oljer. Det vil også si at oljene trolig skjuler mye riper og ikke fjerner så mye som det først kan se ut som. Prøvd å ta en skikkelig wipedown etter denne som 1-stegs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan eventuelt kjøre med 3M eller GlossIt bakplater også. Veldig gode begge to...

@carlhaakon:

Bare brukt den på biler med hard lakk, eller prøvd den med noen myke også?

Ikke for å ødelegge opplevelsen din av den, men når du sier den er litt vanskelig å få av samt at den kan kjøres lenge, så tenker jeg at den inneholder mye oljer. Det vil også si at oljene trolig skjuler mye riper og ikke fjerner så mye som det først kan se ut som. Prøvd å ta en skikkelig wipedown etter denne som 1-stegs?

prøvd både på biler med begge deler ja, fungerer veldig fint på begge,

http://www.pimpride.no/product_info.php ... ts_id=1443 du får lese om den så finner du ut av det. bruker wipedown etter på ja, og jeg synes ikke den dekker til noe mer en vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg handlet hos shinearama.co.uk

Deilige fraktepriser disse folka har og gode priser.

Gikk ikke for scholl som jeg trudde jeg skulle gå for. Leste på detailersclub og den engelske versionen og kom fram til at Menzerna er ett av de beste merkene man kan bruke på Bmws harde lakk.

Så det ble en rekke menzerna produkter, pads, clay, såper, voks o.l for over 400pund :D Gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på litt med egne biler og karrakteriserer meg selv som godt over middels interessert i bilpleie. Tiden strekker knapt nok til med egne kjøretøy så det blir sjelden til at jeg rører andres biler.

Har en roterende Hitachi-maskin og hele 3M-serien til lakkorrigering. Ellers bruker jeg endel produkter fra Chemical Guys, Nanolots, Swissvax, Meguiars og litt diverse. Voksene fra Swissvax er dødsråe! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet er at Menzerna er en diminishing polish, som krever noe mer tilvenning enn andre non-diminishing polisher som 3M og Scholl :wink:

Kult, flere utfordringer.. hehe

Neida, hva mener du med diminishing ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...