RoaldJ Skrevet Januar 7, 2011 Share Skrevet Januar 7, 2011 Googlet litt på luftfjæringa bak på E39 Touring som "pleier" å lekke. Fant en som hadde samme problem på Bimmerfest.com Han fikk beskjed at ventilene/pumpa er produsert av ett firma som heter Wabco, noe jeg fikk bekrefta da jeg demonterte å sjekka på min bil. Står ikke noe mer på dette forumet enn at han hadde fått bytta dem og nå var problemet borte. Han sa også at "vi" burde ta kontakt med Wabco å høre med dem om det gikk an å kjøpe ventiler av dem. (link til forumet, og posten..... http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=354029 ) Jeg fant kontaktinfo til Wabco og sendte dem en mail for å høre om de leverer disse ventilene løse, så jeg/vi slipper å bytte hele pumpa til litt over 6000,- ca (orginal)... pumpa funker jo som gull den. Knipsa noen bilder av pumpa og delenr og sendte til dem, men disse ventilene dolgte dem ikke Så da er mitt spørsmål; Er det noen som vet om noen som selger slike ventiler/solonoider løse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2011 bump.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 var billig å handle brukt på koed sist jeg handlet. 1000kr ca Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2011 ventiler elle hele pumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baier Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Hei ..Kom du fram til hvor du kunne få kjøpe ventiler ? sliter med samme problemet på min, har tatt di ut og søkt på delenr uten å finne noe... takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass1 Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Ta en tlf til lindflaaten, de har sikkert ventiler som duger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baier Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 ok takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass1 Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Idag kom varsel lampa for lufta mi på, hva er det første jeg skal sjekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baier Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Idag kom varsel lampa for lufta mi på, hva er det første jeg skal sjekke? Har du ein lekasje ein plass da? min va sånn når kompressoren går lenge så slår den seg ut.og gav feilmelding.. dette var når eg hadde lekasje på ein belg... min er bare litt lekasje på no slik at den siger over natta virker så dette er ventilene inni med kopressoren...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass1 Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 den siger ikke i det hele tatt, Og jeg hører ikke kompressoren gå, kan det være kulda som gjør deT? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 Jeg fikk også feilmelding når jeg skulle hjem fra jobb igår, -6 grader og mye snø. Forsvant etter ca 10km kjøring. Meldingen sier omtrent "Selfleveling suspension inact" Etter litt Googling så ser det ut som om det kan komme av kulde eller av dårlig kontakt i stikkene/ledningene som går til disse sensorene bak som føler vinkelen på bilen. Kanske armene på disse sensorene blir hindret av frosset snø under bilen? Har hatt denne meldingen 1 gang tidligere og det var vinteren for 2 år siden da det også var endel snø og kulde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2012 har selv hatt litt tull med dette på vinterstid ja.. har en misstanke om at det kan være følerene som sitter på begge sider bak som tuller. har ikke hatt problemer i år, etter jeg bytta den ventilen som lekk i fjor. men pompa starter i ny og ne enda. men den siger ikke så mye som den gjorde før. jeg fikk tak i en brukt ventil fra en gammel pumpe som var blitt bytta på en annen bil. har sett igjen at de fleste siger på høyre side av en eller annen grunn når det er selve pumpa/ventilene som lekker. har kjennskap til 4 biler som hadde problem på høyre sida. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Kan nok tenkes at det er de følerene ja, jeg fikk trøbbel med den automatiske justeringa på Xenon lysene også for ei tid tilbake, de kjørte "selftesten" i begynnelsen men havna alltid på feil plass. Enda opp med manuell justering og det har fungert etterpå. Er det ikke slik at den ene sensoren bak er felles for Xenon høydejusteringa og nivåreguleringa? Dukket forøvrig ikke noe opp på diagnose angående disse sensorene, vet ikke om det skal gjøre det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå