Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har kjøpt meg BMW og må si ut fra førsteinntrykket at det er veldig god bil.

Lyktene på bilen derimot er ikke helt 100%, de er ikke tette å dugger veldig mye så må nok innvistere et sett nye lykter. Og der kommer dilemma.

Har kjøpt en BMW 5-Serie 520i E39 touring. Det stod i annonsen at det var Faceliften, og jeg lurer på om disse lyktene vil passe bilen?http://cgi.ebay.com/ebaymotors/97-03-E39-525-528-530-540-M5-Halo-Projector-Headlights-/390278064482?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW&hash=item5ade62a962

Et annen ting, jeg har 2 delt klima og etter at klimaanlegget har skapt ønske varme i coupen begynner det å blåse kaldt, hvilket jeg finner ganske kjølig i disse kalder tider.. Noen som har noe peiling?

finnes sikkert noen flere lenker på problemet mitt men har ganske dårlig tid da jeg reiser om noen få timer.

Legger til en ting til, Bilen har standard kassetspiller, er det store jobben å koble opp en CD veksler eller noe lignende?

Mvh, Kenneth.

Skrevet

Lyktene passer ja, men de er jo ikke fine...

Men fukt problemet er relativt vanlig. Sjekk at alle støvkopper er montert korrekt rundt pærene. Normalt så fjerner fukten seg til slutt av seg selv, mens andre ganger kan det være nødvendig med en hårføner eller noe annet liknende for å få det bort. Du kan også ta lyktene av bilen og ta de med inn, det er veldig enkelt å demontere. 4 skruer på hver lykt når du har panseret åpent.

At klima begynner å blåse kaldt, vil jeg tro den gjør på siderutene og frontruta, men på føttene er det varmt. Stemmer det? Eller blåser den alt overalt?

Skrevet

De lyktene er ikke noe fine men tok bare noen for eksempel, lista er lik på alle lyktene.

Nei, Jeg stiller begge sonene inn på 28 grader og setter den på Auto.

Så etterhvert som coupens varme begynner å bli ca ønsket temperatur begynner det plutselig å blåse kaldt på bein, rute og dashbord, også stiller jeg opp tempen 0.5 grader så tar den kanskje 10 sek så begynner det å blåse varmt til den har fått opp enda 0.5 grader så begynner det å blåse kaldt igjen.

Har prøvd å å ikke bruke auto og kjøre på forskjellige innstillinger med skjer det samme da også.

Skrevet

Høres ut som noe lignende som jeg hadde med min klima. Det er sensorvifta i klimapanelet som er gåen og gjør at den tror det er varmere enn det er og følgelig blåser ut kaldluft. Bytting av panelet løser problemet.

Skrevet

En kar jeg kjenner hadde et lignende problem, og det var luft i kjølesystemet.

Da var det veldig rar temperaturstyring.

Men har du et fast problem som er lik hver gang så er det vel slik Dan sier.

Skrevet

Har sånn delevis skjønt hva som er problemet.

Når jeg kjører over 100-120 km/t virker det som luftmotstanden blir så kald at motortemraturen faller. Men så fort farten minsker går tempraturen opp igjen.

Skrevet

Hvis du skal kjøpe lykter ville jeg ikke kjøpt de lyktene der, hadde dem på min gamle E39. For det første dugger de noe helt forferdelig, for det andre er AE's lyset svakt og ikke synelig om dag, og for det tredje er de skam stygge :P

Du kan gjøre det samme som meg: Kjøpte nytt lykteglass til orginallyktene, og satt inn angel eyes. Jeg var veldig fornøyd med resultatet! Så bra ut, ikke noe problemer med dugg, jeg beholdt høydejusterings funksjonen, og det kostet meg bare 1300(lykteglass) + 700(angel eyes) hos GS :)

Her er link til glasset jeg kjøpte hvis du er interessert!

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8055.jpg

Resultatet ble ikke så gale heller:)

hev81wc6heopfmldqgan.jpg

ail8w5a6pnvulencm569.jpg

Skrevet

Viss du ikke vil bruke penger på lykter, og er fornøyd me di du har, så ville jeg gjort som Otis sier..

Så kan du også, tilfelle det ikke virker så kan du ta en tynn bor, å borre hull i lyktene.. Jeg tok ut begge lyktene og tok en 3,5mm(syns jeg å huske), borret to hull oppe og to nede på begge lyktene, så aldri fukt igjen..

Skrevet
Har sånn delevis skjønt hva som er problemet.

Når jeg kjører over 100-120 km/t virker det som luftmotstanden blir så kald at motortemraturen faller. Men så fort farten minsker går tempraturen opp igjen.

Om det er slik det er, så bør du bytte termostaten.

Skrevet
Problemet med temperaturen er nok en føler som ligger under dasjen på pasasjersiden, husker ikke hva den heter men de skjønner hva du mener om du ringer GS. Rar dings med flere tapper. Du bytter den selv, husk den er skrudd fast med en skru.

Den delen du snakker om er viftemotstanden. Den har ikke noe med dette problemet å gjøre. Den "hører sammen med" vifta og ikke temperaturstyringen.

Det høres ut som trådstarter har funnet ut at termostaten er synderen her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...