Gå til innhold

M42b18 vil ikke starte etter motorbytte ! Haster

hardrocxsludge
 Share

Anbefalte innlegg

hvist det er starteren det er feil med, kan du ikke prøve å tvangskjøre den? sett styrestrømmen rett på batteri?

det er en mulighet, hvis den går rundt da kan man utelukke startsperra, går den ikke er starteren defekt eller batteriet eller kablene dårlig.

ikke prøvd og trille bilen igang? nye motoren stått lenge og kan sitte litt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvist det er starteren det er feil med, kan du ikke prøve å tvangskjøre den? sett styrestrømmen rett på batteri?

det er en mulighet, hvis den går rundt da kan man utelukke startsperra, går den ikke er starteren defekt eller batteriet eller kablene dårlig.

ikke prøvd og trille bilen igang? nye motoren stått lenge og kan sitte litt??

Har turnet motoren med latmann , så den kan trilles i gang . Tror ikke problemet er det at motoren ikke vil gå , men det er tikkingen fra starteren . Alt av batterier er prøvd med god strøm , over 12 volt på alle sammen . Samme volt tallet nede ved starteren . Men skal prøve å tvangskjøre starteren i morgen på styrestrømmen . Ganske sikker på at starteren virker , da jeg prøvde en ny starter og fikk samme resultat som den som sitter i .

Takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fjernet den originale strømkabelen som går på toppen av torpedoveggen på 316? Den er ikke på is så da er det egen strømkabel igjennom motornettet på 318is motoren. Kan jo være at det skaper litt krøll om begge er koblet til, eller at strømkabelen i is nettet ikke er koblet til i det hele tatt. Er jordingen på motorfestet også godt festet med bra kontakt osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja !

ja kabelen fra 316 motoren sitter på motoren så den er av !

Har slipt over alle jordingskabler med stålbørste så de er blanke og skal ha god kontakt !

Har ikke hatt tiden til å prøve å tvangskjøre styrestrøm på den enda , men tenkte jeg skulle se hva jeg fikk gjort i helgen !

Tenkte å prøve med et par provosoriske jord og pluss kabler jeg har også bare kjøre strøm rett på styringen, så får vi se :) .

Takker fortsatt for at dere følger tråden, kommer nok oppdatering i løpet av helgen , har jo hatt så mange motorbytter med kobling av startsperre, og egentlig alt og ingenting, så synes det er snodig om jeg har glemt noe, alt skulle være i orden så jeg håper det er brudd på styrestrøms ledningen, da legger jeg en ny en ;) .

Men update til helgen gutter,

takk så mye ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute igjen å tatt noen filmer å greier, men finner ikke kabelen så skal få lagt de inn så fort jeg finner kabelen :) .

Har skrudd løs starter igjen å prøvd å tvangskjøre den som satt i, den var trå, gikk nesten ikke rundt nå så lurer på om den har tatt føyken, fant en annen starter jeg har som jeg vet virker som jeg tvangskjørte før jeg satt den i, og gir akkurat samme resultet ( vri på tenning - vrir om til startposisjon - TIKK også ikke noe mer) Legger vekt på det at det er kun ETT tikk som kommer, når batteriet er tomt tikker det jo en rekke ganger når starteren ikke vil slå inn .. akkurat samme tikkingen bare at det er EN gang .

Gikk over kontaktene på starteren igjen å alle ser fine ut .

Målte strøm på batteri ( satt forresten i et nytt og nyladet et ) spenningen synker ikke da jeg måler på batteriet .

men når jeg går ned til starteren og måler på tjukk pluss kabel og minus kabel så synker spenningen til null i det vi vrir nøkkelen .

var nede i null 1 gang og på 0,06 V på det meste .

prøvde og kjøre styrestrøm på starteren rett fra batteri da starteren satt koblet på motorledningsnett men ikke skrudd i kassen, da tikket den ikke en gang, vet ikke om det er litt væl å kjøre 12 volt rett på styrestrømmen da den kanskje er kjørt ned litt i spenning ?

i alle fall, det resulterte ikke i noen ting å kjøre strøm rett på styrestrømmen som jeg har forstått er den tynneste av alle 3 ledningene som sitter der ?

Håper noen har flere forslag for jeg begynner å gå tom for de nå :x

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ike byttet om på pluss og minuskabelen? har du noe egen jordkabel til starteren? du skal jo ha konstant strøm på feitkabelen på starteren uansett (i værstefall ned i 10v når du kjører starteren).

du sier at du har strøm helt til du vrir på starteren? da er jeg bombesikker på at du har dårlig kontakt, dvs du måler krypspenning der igjennom den dårlige kontakten i plusskabelen, men når starteren slår inn og kontakta mot jord gjennom spolene i rotoren på starteren blir bedre enn i plusskabelen vil du ed en gang høre null, kansje høre et lite tikk som du sier.

du nevnte også at du hadde såvidt lys i dasjen etter og ha prøvd. tror du skal sette startkablene rett på starteren og prøve. har du forresten strammet polene når du har satt i batteriet?

får du til og sette i et batteri, og koble på et til med startkabler? der du setter plussen direkte på startmotoren? (og jord til jord såklart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...