Gå til innhold

noen som vet hvor mye kelvin som er lov på lysa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja. er jo ikke lov om fargen blir feil. men står ikke spesifik at 20 000 kelvin ikke er lov.

det er bare sånn man skjønner selv.

jeg har 6000 K i min bil. og det er grei farge.

noen har 8000 K. da begynner det og bli veldig blått. men også mange som har det uten problemer i en kontroll.

Skrevet

neiok. tenkte det kanskje stod noe om at f.eks 8000k blir regnet som blått og er derfor ulovlig..

6000k blir ikke for mye blått? har angeleyes fra biltema og leste her på bimmers at de var 5250k, men jeg syns de virker ganske blå:S er det xenon du har eller halogenpærer?

Skrevet

4300 er vanlig xenon som kommer originalt. men er enkelte biler som ble levert med 6000k.

min bil har 6000K i nærlys og grøftlys.

8000K i fjernlys.

8f96sq6uk8lz01u2aun9.jpg

har CCFL angeleyes fra biltema som er ca 5000K

her i kombinasjon med 6000K grøftlys.

y2shqju50225oroa59hy.jpg

Skrevet

se der du :) har sett på noen halogenpærer med 5500k, men tenkte at det kanskje ble litt for blått, men det ser jo ikke ut som at 6000k er for mye, så burdte jo gå :)

innmari søt bil forresten :D

Skrevet
Det er ikke lov og etter montere xenon i lykter uten automastisk høydejustering og uten lyktespylere. Det er loven. Farge (kelvin) har ingenting å si, jo høyere kelvin jo dårligere lys. Best lys er som blir levert orginalt på biler som er 4300K.

Skal man ettermontere xenon så må man benytte lykter som er godkjent for xenon. Noe stort rett bare org xenon lykter er.

Skrevet

tenkte å bruke haogenpærer, ikke xenon. så slipper jeg styret med å "mekke" og blir en del billigere :) noen som har erfaringer med halogenpærer rundt 5000k ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...