Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg fikk nylig igjen bilen min etter en kollisjon. Det var masse som måtte skiftes blant annet fangeren bak, hvor parkeringssensoren er.

Saken er den at jeg er litt usikker på om kanskje det har blitt gjort en feil når fangeren ble skiftet slik at ryggesensoren ikke virker skikkelig. Jeg vet rett og slett ikke for jeg tenkte aldri over hvordan ryggesensoren reagerte før.

Saken er den at nå så plukker ryggesensoren kun opp objekter ol. om er høyere enn støtfangeren, men før så mener jeg at ryggesensoren plukket opp ting som var en hel del lavere enn det. Jeg bare mener at jeg kunne rygge og så registrerte den foreksempel en lav forauskant. Men vet det ikke helt. Er jeg paranoid nå, eller skal ryggesensoren plukke opp ting lavere enn støtfangeren? Og skal sensoren merke ting på sidene bak, altså langs hele støtfangeren?

Bilen er forøvrig en BMW 523i E39

Takk på forhånd for svar!

Skrevet

Noen ganger så registrerer min at det er fortauskanter der, men da er de store/høy!

Den sliter i tillegg med smale objekter, slik som stolper, skilt etc.

Det som er på siden av støtfangeren vil til dels bli fanget opp, men ikke så mye. Du ser jo hvor sensorene er montert og ca 120-140 grader utifra den igjen.

Rekkevidden på sensorene er vel også kanskje ca 2 meter vil jeg tro, kanskje litt i underkant av det.

Skrevet

Min registrerer kanter som er for lave til å ta oppi støtfangeren. Ihvertfall når de kommer rett bakfra.

Det er også en e39 523. Har riktignok M-fangere, men skulle tro sensorene er like og i samme høyde.

Skrevet

Det heter seg vel at sensorene skal markere 2m bakover og 50cm til siden ... noen nedre grense vet ikke jeg om. Men erfaringen tilsier vel ca.30 cm over bakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...