kimzor Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Etter å ha fylt noen tanker på E39'en innser jeg at det går store summer på bensin. De fleste bensinstasjoner gir ut slike kort der man får noen øre rabatt, men hvilket kort er egentlig best? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Henger meg med på denne Hvilket kort, hos hvilken stasjon er best? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Har ihvertfall selv Cresco Car (4% rabatt på alle stasjoner, på alle varer de selger, samt mange andre bilrelaterte butikker), men bruker opp maks rabatt for året såpass raskt at jeg nok burde ha et til bensinkort.. Har hittil brukt NAF sin rabatt hos Shell når dette intreffer. Tror det er ca. kr. 1000-1200 jeg sparer i året på dette kortet, men sparer nok mest på å være litt smart med hvor og når jeg fyller. Dette utgjør fort kr. 50-100 per tank, og når jeg de siste par mnd. har fylt 1-2 fulle tanker i uken bare på min bil så blir det fort penger av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Det finnes flere kredittkort som gir 3-4% rabatt på alle kjøp. F.eks 365Privat med 3,65%. Utgjør 40-45 øre pr. liter bensin. Jeg bruker bare Coop-kortet på Esso, 30 øre pr. liter. Mest fordi jeg missliker kredittkort da jeg foretrekker å gjøre opp der og da. Det beste jeg vet om er dette: http://www.naf.no/Medlemskap-og-fordele ... rdel-Xtra/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimzor Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 NAF greia så fin ut, men jeg er enig med deg og skeptisk til kredittkort. Har ikke lyst til å få ei regning hver mnd. Så coop medlemskort kan også brukes på esso? Gjelder dette bare esso? Edit: Sjekket nettopp at coop medlemskort kan benyttes på 1-2-3, best, og statoil pumper! Dette er en god kanditat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Esso og Statoil, gir 30 øre på PUMPEPRISEN. Viktig å merke seg dette da mange selskap opererer med rabatt på veiledende pris, som tendensiøst er noe høyere. Jeg unngår Statoil pga høyere innblanding av biodiesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Jeg har NAF mastergrad -30 øre på pumpeprisen hos statoil/best/1-2-3, samt 4% rabatt på fakturaen uansett hvor du har tanka. @Odd-m Hmm, at Statoil blander inne mye biodiesel liker jeg ikke. Vet du hvem som blander inn minst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Esso har 5%, Statoil 7%, Shell 5%. Bilfabrikantene anbefaler som regel ikke over 5%. Vet ikke hva BMW sier til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Til dere med NAF Mastercard:(og dere som lurer) http://80.64.207.220/~andreas/ Jeg lagde meg selv en duppeditt for å sjekke hva det kosta meg Tror den skal være nok så riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Jeg fyller kun på shell. Jeg har da trumf kort. (litt usikker på hva slags rabatt den gir, men jeg har opptjent litt over 1000kr de siste 6mnd.) Fyller kun 99blifry på m3 og 95 på 520'n. Tror jeg kunne spart en del penger på å sjekke dette grundigere.. Har fylt mangfoldige tanker på m3n... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Jeg bruker NAF sitt kort på statoil, først får jeg 30øre avslag på pumpa + 4% avslag i regningen etterpå. http://naf.no/no/Medlemskap-og-fordeler ... rdel-Xtra/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Siden NAF ikke spesifiserer at det er rabatt på pumpepris, så tar jeg det for gitt at de bruker på veiledende pris som de fleste. Det gjør det vanskelig å beregne reell rabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Siden NAF ikke spesifiserer at det er rabatt på pumpepris, så tar jeg det for gitt at de bruker på veiledende pris som de fleste. Det gjør det vanskelig å beregne reell rabatt. Det er det så absolutt ikke. Formelen er jo : (bensinpris - 0.3) * 0.96 = reel literpris. Om du skal ha hvor mye du har spart må du jo bare trekke fra denne summen på original literpris.. Eventuelt kan du se her: http://80.64.207.220/~andreas/ Saken er det at naf medlem gir deg 30 øre. Dersom du putter inn vanlig naf medlemskort trekker den også fra 30 øre. Men da må du bruke vanlig bankkort etterpå. har du naf mastercard trekker den først vekk 30 øre.. og så 4% på den prisen du står igjen med. Ved en bensinpris på 12.30 vil du betale 11.52 neo som betyr 78 øre per liter. Dersom du da fyller 62 liter vil dette utgjøre ca 48 kroner per tanking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Jada, men beregnes pris av PUMPEPRISEN eller VEILEDENDE PRIS? Normalt går det ikke å kombinere både rabattkort og kredittkort, så her har NAF gjort et lite scoop med å kombinere begge deler i ett kort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Det er av pumpepris. Den dropper ned 30 øre etter man har stappa i NAF kortet Bruker du vanlig NAF medlemskort for å få rabatten må man betale med debetkort etterpå såvidt jeg vet, men det har jeg aldri prøvd selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå