Lamek Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Grattis med ny bil:) Har hørt endel snakk om denne bilen.. vurderte å dra opp og se på den, men nå har jo du kjøpt den. hehe.. Daniel og frode som nevnte at den muligens skulle selges:) Håper du får fikset opp denne:) Kanon flotte biler:)
///MoePower Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Ser ut som du har litt å henge fingra i der ja
Trollet_ Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Skrevet Januar 15, 2011 joda, noen som kan fortelle meg litt om startsperre på disse bilene? har kjørecomputer med telefontastatur. får bensin men ikke gnist, er det slik at man skal trykke inn kode noen plass? er det startsperre i nøkkelen? tror bilen har en form for ettermontert alarm i tilleg.
///MoePower Skrevet Januar 16, 2011 Skrevet Januar 16, 2011 Kjørecomputeren har en funksjon hvor du med tenninga i første hakket kan taste inn en 4-sifret kode du selv velger for så å slå av tenninga helt. Hvis du gjør dette så vil du ikke kunne starte bilen igjen før du har slått tenninga på første hakket og tastet inn koden igjen. Men denne funksjonen skal resette seg av seg selv når du kobler fra batteriet i noen minutter og så på igjen. I E23'n min funka aldri kjørecomputeren og jeg hadde noe kødd med elektronikken, hvis ikke bilen starta på første eller andre forsøket f.eks så slo bilen seg vrang. Kunne kjinne på starteren så lenge eller så mange ganger jeg ville men den starta ikke, den liksom bare døde ut igjen hver gang den prøvde å starte. Når det skjedde så kobla jeg fra batteriet i noen minutter, så startet bilen rett opp på første forsøk etterpå uten noe tull, kanskje du plages med noe av det samme?
Trollet_ Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Skrevet Januar 16, 2011 har prøvd noen ganger og koble batteriet fra og til, hadde lite strøm på batteriet igår når jeg prøvde. har stått på lading over natta så får prøve igjenn idag
Trollet_ Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Skrevet Januar 16, 2011 litt fler bilder idag som blitsen var funksjonell helt greie 17" ASA felger som fulgte med, kan sikkert bli bra banefelger. litt kanalrust: litt deler i bagasjerommet: rust i dørken høyre side: rust under døra: ellers prøvde jeg og starte idag også med et lastebilbatteri, når jeg hadde fila i kansje 5 min og feilsøkt litt skjønnte jeg hvor bensinlukta kom ifra, ene bensinrøret var rustet av, så får vel bare droppe oppstart først og gå rett i demonterina
635csi Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Kommer det prosjekttråd under kategorien Prosjekter snart eller? Har et lignende prosjekt selv, men der er det kun rust i en hjulbue bak, bakerste hjørnet av en kanal og litt på bakplata. Har kjøpt inn hjulbue fra Koed i håp om at den passer sånn nogenlunde. Ellers samler jeg deler jeg trenger over tid, sånn at jeg ikke merker at det blir dyrt Lykke til videre med bilen hvertfall
Trollet_ Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 joda... må planlegge litt før jeg setter igang med demonteringa, skal få laget en solid arbeidsbenk med verktøyoppheng, så må jeg få tak i en slags merking til alle delene, kjøpe vakumposer, fiskekasser osv for og ha en oversikt i delene. Så må jeg få litt plass på lageret til alle de store karosseridelene osv. må også få lånt meg ei verkstedkran/elefant for og få ut motor og gir, M30 motorene er tunge, og automatkassa gjør den ikke veldig mye lettere heller. ellers kunne gjerne tengt meg til og få galvanisert karosseriet før montering, må sjekke priser rundt dette.
Odd-M Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Galvanisert karrosen? Du kan nok bare drømme om å få gjort det særlig rimelig. I tillegg til at det er dyrt må du laaangt avgårde før du finner et kar som er stort nok. Meg bekjent ned på kontinentet.
Trollet_ Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Tengte og høre først og fremst med galvano på fauske. hvis jeg få tak i et stort nok kar kan jeg elektrolysebehandre det selv, for fjerne all rust man ikke kommer til i hulrom osv. men så må man finne en måte og behandle det bare metallet man ikke kommer til på, blanding av Owatrol og Arcanol eller Hammerite er fint på bart metall, men hvordan man får behandlet overalt må tenkes ut. alt dette er enda bare en tanke
Odd-M Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Karet til Galvano er ikke stort nok.. http://www.galvano.no/?ac_id=12 Vi får galvanisert en del stål på jobb. De klarer stort sett bare bjelker og lignende formater her i Norge. Tror ikke det er mange andre en bilfabrikker som galvaniserer så store objekter. Det er i allefall veldig uvanlig. Metallisering er en mye brukt metode på større stålkonstruksjoner, men metoden gir ikke fin finish.
Trollet_ Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 15 000.- for syrebad, og rundt 60 000.- med galvanisering såvidt jeg kunne lese i denne tråden: http://forum.vccn.no/archive/index.php/t-10410.html hadde det vært 10-15 000.- det var snakk om hadde det vært mer greit
Odd-M Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Tror jeg ville valgt vanlig sandblåsing og sinkgrunning uansett.
Trollet_ Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 Har opprettet en liten langtids prosjekt-tråd: viewtopic.php?f=11&t=177882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå