Gå til innhold

635csia vurderes kjøpt.


Trollet_
 Share

Anbefalte innlegg

ser det har vært laget et par lignende tråder tidligere, der fler av mine spørsmål har vært diskutert tidligere (for flere år siden).

Har fremdeles en del ubesvarte spørsmål, så lager like gjerne en ny tråd så folk slipper og lese gjennom 3 sider for og skjønne hva det i det hele og store er snakk om.

Vurderer en E24 635csia 1984 som nåværende eier kjøpte for at for mye penger i 2004, Bilen har stått i en garasje siden den gang støttet opp av en bukk under slepefestet framme på høyresiden, så ingen av dørene går igjenn. Er det sjangs for at bilen kan ha blitt rammeskeiv etter og ha stått slik så lenge?

Ellers er bilen oppspist av rust i bakplata, bakskjermer, forskjermer , hjulhus fremme, kanaler (flere hull i Kanalen fremover), dørkplata rundt tropper pluss et hull på høyresiden på størrelse med en liten kasserolle og et hull i hjulhuset bake på venstresiden mot baksetet.

Følger med en ny forskjerm og den andre skulle være brukbar/reparerbar, hjulhusene, hjulhusene fremme er delvis oppsveisa.

Ellers svetting rundt topp-pakninga og bunnpannepakninga og en dråpe under automatkassa (som skal være overhalt like før de kjøpte bilen), har ikke hatt bilen igang da hjernen er plukket ut når de sveiset i forskjermene.

Finner lite karosserideler, koed har ourginale bakskjermstykker, ellers er det jeg finner er SVINDYRT, GS skal feks ha 5500.- for 1m kanalbit under dørene.

Har prøvd Koed, schmiedmann (uorversiktlig), Gs og ebay uten og finne noe særlig karosserideler. Så om noen har tips må de gjerne ta springfart og skrike ut :applause:

Planen (etter hvert) var og hive oppi ei Getrag 260/6, 262CR, 265 eller 280 som skal passe på denne m30b35 motoren, vil mellomakslinga passe? hvis noen har regnr til tilsvarende bil med manuelt gir som de vil dele på PM så jeg kan finne klutsj og sammenligne deler i deekatalogene tar jeg imot det med stor takk :P

Hvor mye penger burde jeg beregne for og få denne bilen på veien? spekulerer på at det vil lønne seg og legge i MYE mer penger og kjøpe en rustfri.

Tengte og lære meg og sveise karosseri og gjøre mesteparten selv, og kjenner flere som lakkerer så de kostnadene blir overkommelige, har ikke tengt til få bilen på veien før i 2014 når den blir veteran så har god tid :)

bekymringen er i all hovedsak prisene på karosseridelene, vil og sveise i biter på kanalene være en idê? kan man kjøpe kanaler til f.eks e30 som koster et par hundre kroner og bruke deler av disse?

På forhånd takker jeg for svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som "too far gone" for meg i allefall. Jo mer du peller i stykker, jo mer rust finner du. E30 du kjøpte av meg høres ut som en våt drøm i sammenligning med dette og du vet vel ca hvor mye arbeid det ble med den bilen til slutt.

Karosseridelene til disse bilene er svindyre.

Angående skjevhet, ser du på klaringene mellom karroseriplatene at den har vridd seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakket værre enn e30'en ja, men den var også bruksbil da. Nå har jeg plass og stå, et par år til disposisjon og mye mer erfaring, skulle det i tilleg være bruksbil hadde det jo vært umulig.

ang skjevhet i karosseriplatene kunne jeg ikke legge merke til noe utenom at dørene ikke gikk igjenn, Men bilen står da og fremdeles på en bukk, er vel strengt tatt ikke værre en og la den stå en stund med en bukk under på samme plass andre siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være jævlig skjevt før dørene ikke går igjen. Med slitte dørhenglser kan gjerne døra henger 1-2 cm i bakkant og den går likevel å lås.

Stål er ganske tøyelig, men dersom flytegrensen er nådd kan det være en plastisk deformasjon, altså varig. Du klarer ikke å presse det sammen igjen, bare deformere tilsvarende motsatt vei. Ergo er jeg svært svært skeptisk til opprettede biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, er vel ofte nok og jekke opp som når du skifter hjul til at døra ikke går ordentelig igjenn. husk at det i tilleg er laaaange dører på denne bilen, utfallet av skeivhet vil bli ekstra stort for at "pinnen" skal treffe låsen. Men hvis jeg tar bilen ned fra bukken og dørene går lett igjenn da må vel alt være greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en e24 selv, og ut fra beskrivelsen av denne hadde jeg glatt stått over.

Karosserideler til disse er svindyrt og det er alltid mer enn du ser.

Min var veldig bra, men har kjøpt nye fremskjermer til den nå. Det kom på nesten 15000kr for 2 skjermer med frakt.

Mitt råd erå grave litt lenger ned i lommeboka og legg ut mellom 100-150 tusen og kjøpe en bra bil. Så kan du heller kjøre til sommeren, i stedet for å stå i garasjen å sveise en uoverkomlig mengde med rust og kjøpe karosserideler til vanvittige priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. tro meg, det lønner seg ikke å sveise opp igjen en ihjelrusta E24 :)

Delene er som sagt svindyre og du finner langt mer rust enn du ser.

Så kommer lakkering og evt understell, motordeler, girkasse, interiørdeler osv i tillegg.

Angående mellomaksling hvis du skal bygge om til manuell så skal du kunne bruke den mellomakslingen som står der fra før av sålenge du går for en 5-trinns girkasse. Skjevheten som gjør at dørene ikke går så lett igjen kommer nok som du sier av at den står på bukk og vil mest sannsynlig rette på seg av seg selv når du slipper den ned på bakken igjen. Jeg tviler på at den har blitt "rammeskjev" av å ha stått litt på skjeiva men om den likevel har "vridd" seg litt så er det uansett snakk om så lite at du ikke kjenner noe til det. Du burde forøvrig sjekke under dørene i det området pakningen ligger om det er rustspreng, for sist jeg sjekka så kosta det nesten 10 000kr for ei dør og da er du fort oppe i nesten 20 000kr bare for dører, med mindre du finner noen billige brukte. Det er heller ikke noen enkel plass å sveise hvis du skal prøve å reparere dem selv siden jeg tror det ligger flere lag med platebiter der, noe det også gjør de fleste andre steder disse bilene ruster under/innvendig osv. Hvorfor har bilen stått så lenge på bukker egentlig og hva mer enn karosseri/understell trenger omsorg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut vha delekatalogen på GS at automat og manuell-mellomakslingene var ulike, ingen hardykobling på den med automat.

var lite eller nesten ingen rust på dørene tror jeg, muligens litt der bilbeltet/skinnjakka har kommet i klem og slitt hull i lakken eneste.

De jeg kjøper bilen av (Nabo far & sønn) kjøpte den usett fra porsgrunn i 2004-2005 for 35 000.- for og sveise opp all rusten og bruke bilen, de var vel opplyst om at det var noe rust som burde taes. Synes likevel de betalte mye for bilen med tanke på hvor mye rust det er/var, kan se ut på skiver/caliptere osv at den har rustet litt i garasjen også de siste 5-7 årene.

De fikk tatt ut interiøret samt skrudd av skjermer, demontert lykter, sveiset opp ene hjulhuset framme, pussa litt rust i dørken (grunnen til at den står på en bukk), så har de kjøpt en helt ny framskjerm som følger med.

Følger også med et sett Borbet C 16" med ok piggfrie samt et sett 18 eller 19" med ok sommerhjul. fulgte også med noe ekstra blinklys, så i tilleg at den hadde M-techfront (demontert)

ellers sa han at bilen gikk som en drøm, giret fint osv. Sikkert noen bagateller siden bilen har rullet 225 000km, hadde vel en slags plan om litt sugetrim evt hive oppi en S38 motor.

Ga de et ganske lavt bud, de slo til og bilen er min :beer: Henter den imorgen, skal begynne og demontere bilen i helga, så får vi se hvor mye rust som kommer fram. Er det helt ouverkommelig får jeg heller selge den i deler uten tap, ta vare på noe og heller og kjøpe en bedre når jeg kommer over en, men da skal det være ille :)

det jeg vet jeg MÅ ha er hjulbuene bake, og de selges på koed uorginale til en fornuftig pris, får jeg ikke tak i nye kanaler til fornuftig pris skal jeg undersøke om de til e30, e28, eller e34 eller lignende kansje kan ha ha samme størrelse eller kansje har tilnermet samme lengde og kan ha tilpassningsmulighet. Er kun nederste delen av kanal som trenger utsiftning mener jeg på, kan også sveise i biter der det mangler da man kommer til hele veien fra baksiden for og behandle sveisene. i dørken kan man vel strengt tatt bruke hva som helst siden det er bare rette plater uten noen profiler.

Skal hive ut noen bilder når jeg har kjørt bilen bort i garasjen, om prosjektet ikke er som Odd-M sa; "Too far gone", kommer jeg sikkert til og lage en prosjekt-tråd også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel gratulere deg med ny bil da :)

Hvis du fikk bilen billig så er det vel ikke noe dårlig kjøp uansett.

Du får bare laste opp massevis av bilder nå fremover :D

Personlig liker jeg disse bilene veldig godt og får meg nok en slik en jeg også en dag.

Dro til stockholm i sommer for å hente meg en men kom desverre tomhendt hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel gratulere deg med ny bil da :)

Hvis du fikk bilen billig så er det vel ikke noe dårlig kjøp uansett.

Du får bare laste opp massevis av bilder nå fremover :D

Personlig liker jeg disse bilene veldig godt og får meg nok en slik en jeg også en dag.

Dro til stockholm i sommer for å hente meg en men kom desverre tomhendt hjem igjen.

Takk skal du ha :) vil tro de er litt enklere og få tak i et bra eksemplar til en bedre pris i utlandet, hvis man ikke har planer om og få skilt på den før den er veteran slipper man jo avgiftene (kun moms).

Hadde funnet en som var i litt bedre stand i ungarn, men dette var en 79 modell som er basert på e12 karosseriet. og viste seg likevel og være ganske rusten, pluss at Bodø-Ungarn-Bodø=7000km. På kartet får man oppleve mange artige land på oppåverturen litt avhengi av hvilken vei man velger, men tror likevelman skal være ganske lei etter en slik distanse og over 2000kg henger bak. Tengte også tanken og kjøre bilen oppåver, men den hadde stått i 6 år så fuglene må vite om den turen hadde blitt problemfri :)

Sverige eller også tyskland er mer innen rekkevidde enten man henter på henger eller kjører opp.

skal knipse noen bilder ikveld ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dårlige bilder, For lite strøm på kamera til og bruke blitsen selv om det har ladet i evigheter.... ikke kjøp olympus.

bsiu7m5y2aizyju90e1d.jpg

cog8lubq0iymzeeigwlq.jpg

9vebnhlmbbr70c750ngj.jpg

vbsb6lpnjpp7lpzvnp0p.jpg

i2aesngnn0hsx3n8pd2w.jpg

eabop8gm6cjxmuaa0bgz.jpg

satt i hjernen og et batteri, men lite start og få. prøvde med annen coil uten hell, skal se litt nermere på det når jeg får tid:)

ellers sto bremsene litt, så den var et slit og få av bilfrakteren og trillet inn i lokalet der den skulle stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...