Kai-P. Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Altså; Skal man beholde bil og unngå årsavgift for 2011, må skilt leveres innen 31.12.2010. Skal man derimot hugge bilen og unngå årsavgift, har man frist til 21.3.2011. Klart nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daigzen Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Hvordan blir det viss at eg kjøper en bil som er eugodkjent, men skilta blei levert inn før 1 januar, og eg skal omregge den nå? Må eg betale årsavgifta for 2011 da? Eller er det den personen som bilen sto på 1 januar så må betale den ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Den som er registrert som eier av bilen pr. 1.1 får regningen i posten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daigzen Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Så eg kan nekte å betale den ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Du kan, men tidligere eier er sikkert like lysten på å betale som deg. Hva ble dere enige om under handelen? Normalt sett er ikke årsavgift inkludert i prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 staten har jo egne "mafia" regler på enkelte avgifter, selv fikk jeg bilen min i juni 2010 men måtte betale årsavgift for hele året enda bilen ikke ble produsert før slutten av februar... jeg spurte om det er normalt at det skal betales årsavgift på en bil som enda ikke er produsert og det kunne de bekrefte at var helt normalt!!! grunnen til at jeg ikke venta til etter 1.juli med registrering var at bmw registrerte og ordnet bilen med en gang den kom hit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 jeg mener at alt som er "bilavgifter" bør gå til vedlikehold/bygging av nye veier, det er jo snakk om mange hundre milliarder i året!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Njaa, sikker på dette? Mener at vist bilen skrotes, før 31.03 så slipper du årsavgift. Men da må den skrotes, holder ikke å bare levere skiltene inn. Dette er helt riktig, skiltene må leveres og bilen skrotes før veiskatten skal betales Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 jeg mener at alt som er "bilavgifter" bør gå til vedlikehold/bygging av nye veier, det er jo snakk om mange hundre milliarder i året!!! Når det gjelder avgiftskroner til vei så kan jeg opplyse deg om at hvis du betaler 3000 i "veiskatt" så gåt 1000 kr til vei, resten går til alt mulig annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 jeg mener at alt som er "bilavgifter" bør gå til vedlikehold/bygging av nye veier, det er jo snakk om mange hundre milliarder i året!!! Når det gjelder avgiftskroner til vei så kan jeg opplyse deg om at hvis du betaler 3000 i "veiskatt" så gåt 1000 kr til vei, resten går til alt mulig annet Husk at hvis du skal kutte disse 2000 kronene til "annet" for å putte de til vei, så må du kutte noe annet i samfunnet vårt. Kan ikke bare ta penger uten å kutte på noe annet. mer penger til en ting, er mindre penger til noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Joda helt greit, men det er liksom litt feil å kalle det for en veiskatt for så å bruke pengene på u-hjelp eller noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Joda helt greit, men det er liksom litt feil å kalle det for en veiskatt for så å bruke pengene på u-hjelp eller noe annet Er forsåvidt enig i det du sier. Er ALT for mange veier som har hull i veien, og det virker jo som at det bare er godtatt. Hvor vanskelig/dyrt kan det være å bytte 1-2 meter av en vei? Er også imot veibom som en måte å finansiere en fremtidig vei. Bygg veien først, og så sett opp bom. Når veien er nedbetalt FJERN den igjen. Prisen på oslobommen er superlatterlig.. Hadde den vært 10,- eller 15,- hadde jeg kjørt MYE mer inn og ut av oslo. Bensinen burde være statsregulert. I tider med høy oljepris får staten klare seg med en mindre %. Men back on topic! 237,- mnd til årsavgift, som går til alt annet enn vei. Hvor lenge er det til vi får dekkslitasjeavgift? kanskje vi skal ta en gitt avgift for hver km kjørt? Kommer jo bare fler og fler avgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 I gamle dager når jeg var ung så hadde alle dieselbiler stemplingsklokke som viste hvor mange km man hadde kjørt, den gang var dieselen billig og man betalte kun avg for de km man hadde kjørt, noe som forsåvidt er et veldig rettferdig system men ikke særlig lønnsomt for staten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Bensinen burde være statsregulert. I tider med høy oljepris får staten klare seg med en mindre %. Det med statsregulering av priser kalles sosialsime, og selv Det norske arbeiderparti har delvis gått bort fra tanken. Sosialistisk planøkonomi har vært forsøkt i flere land, og har vist seg lite vellykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
journey Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 jeg mener at alt som er "bilavgifter" bør gå til vedlikehold/bygging av nye veier, det er jo snakk om mange hundre milliarder i året!!! Når det gjelder avgiftskroner til vei så kan jeg opplyse deg om at hvis du betaler 3000 i "veiskatt" så gåt 1000 kr til vei, resten går til alt mulig annet Husk at hvis du skal kutte disse 2000 kronene til "annet" for å putte de til vei, så må du kutte noe annet i samfunnet vårt. Kan ikke bare ta penger uten å kutte på noe annet. mer penger til en ting, er mindre penger til noe annet. Sant det, men hvorfor skal vi som bilister betale alt? veiavgift, bompenge, bensin, omregistrering, the list goes on. Tar du alle avgiftene vi betaler hvert år og putter i vei. Så hadde vi hatt sinnskt fine veier. Det er tross alt avgifter på toppen av skatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå