blast Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Jeg kjøpte en 91" 320i E36 for et års tid siden. Denne bilen hadde da et defekt hjullager bak på venstre side. Dette ble byttet og holdt et halvt års tid. Dermed byttet jeg igjen. Men... Nå har det røket igjen... Hva kan være årsaken til at dette til stadighet skjer? Tanken på at forrige eier kjørte for lenge med ødelagt lager slik at stikkakslingen nå er skadet og spiser opp nye lager har slått meg, men jeg har absolutt ingen erfaring når det gjelder dette... Håper noen kan hjelpe meg på vei til å finne en årsak og muligens også ha deler til meg
Bellen Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Blir det pressa fett inn i lageret før montering? Høres ut som om det er monteringsfeil her.
KalMar Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Jeg kjøpte en 91" 320i E36 for et års tid siden. Denne bilen hadde da et defekt hjullager bak på venstre side. Dette ble byttet og holdt et halvt års tid. Dermed byttet jeg igjen. Men... Nå har det røket igjen... Hva kan være årsaken til at dette til stadighet skjer? Tanken på at forrige eier kjørte for lenge med ødelagt lager slik at stikkakslingen nå er skadet og spiser opp nye lager har slått meg, men jeg har absolutt ingen erfaring når det gjelder dette...Håper noen kan hjelpe meg på vei til å finne en årsak og muligens også ha deler til meg Hmm.. hvilke felger har du, innpress/impress (tror det er innpress) er viktig å få med. og hva er originalt innprass på bilen. (sikkert rundt 35) har du spacere? den største grunnen til at hjullager ryker er feil montering. Er det biltema lager du setter inn? eller noe ant ? Ja, mer kommer ikke jeg på.
Fixfax Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Presser du på ytteringen for og presse lagret inn? holder du igjen med hylse på inner ringen når du presser navet på? dersom svaret er nei på en av disse er det årsaken.
blast Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Skrevet Januar 12, 2011 Montering er skjedd i henhold til boka med riktige momenter. Men hjullagrene skal ikke settes inn med fett da disse er lukkede lagere... Forresten kjøpt hos mekonomen, skal være bra de. De har jo to års garanti på de...
Haug530D Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Er ikke noe støtdempere eller noe som er gåent da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå